fredag 11 juni 2010

Ny försiktighet

Fredag 11 juni 2010 kl.04.12 Kära dagbok. Natten har varit lugn. Under gårdagen testades rullatorn
och det gick bra. Jag kunde gå lite längre för nu gick det att vila på sätet och få ny kraft. Sedan
blev dagen som alla andra. Det beställdes ett trygghetslarm utifall något skulle hända och det inte skulle gå att nå telefonen. Skelettet har ju blivit skörare och det är mycket lättare till benbrott
utan att det skett någon påverkan utifrån. Det känns lite konstigt att det kan bli sporadiska brott på benen i kroppen.Det får bli lite försiktighet och inga större rusningar framöver. Carpe diem

6 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Skönt att natten varit lugn. Jag är glad, att du provat rullatorn och även att du får ett trygghetslarm. Det känns tryggt, att du kan påkalla hjälp om det behövs. Ja du, att skelettet blir skörare (jag vet har det själv) kan man inte göra mycket åt. Du får hela tiden vara försiktig så inget händer dig. Du har redan mer än nog.
    Här regnar det idag och jag skall delta i firandet av mitt barnbarn som tar studenten - i regn. Jag hoppas att du fortsätter ta promenader, vila när du behöver och jag skickar med många varma kramar och carpe diem.
    Christina, västerås

    SvaraRadera
  2. Gott att höra att natten varit lugn. Skönt med trygghetslarm så att du snabbt kan ringa på hjälp om ngt händer. Var rädd om dig och ta det försiktigt. Varma kramar från mig här i Lillhärdal

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta,jättebra att det händer lite,på tiden att du får lite hjälpmedel för att underlätta tillvaron,och göra den lite tryggare också. Vad bra att du fått en rullator,så att du kan komma ut en stund när du vill,och orkar.Och andas in den friska luften,och njuta av det vackra i naturen.Ser fram emot att läsa din dagbok i morgon igen.Hälsningar o kram,Kristina carpie diem

    SvaraRadera
  4. hej gösta det är bra att du kan gå ut i naturen och titta på blommerna här regnar det både i går och idag får hoppas det snart blir lite sol och sommar ha det bra hälsar eva i kristdala småland

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta1 skönt att du kommer dig ut nu när du har rullator.Nu har du möjlighet att sätta dig och vila när du är ute och går.Men ta det försiktigt.
    Här regnar det hela dagen,tråkigt för studenterna som har sina festligheter i dag,men vädrets makter rår man inte på.Tur är väl det då skulle det bli ändå mer osämja i världen.
    Kram och hälsningar Doris.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Hoppas Du haft en bra dag och får en lugn natt!
    Tänker på Dej!
    Kram Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera