lördag 5 juni 2010

Trötthet

Lördag 5 juni 2010 kl.04.23 Kära dagbok natten har varit rätt så bra. Lite oro och en och annan mardröm annars ingenting. Jag oroas över domningar som har blivit i vänster hand. Det har tagit
lillfingret och halva ringfingret samt lite av utsidan på själva handen det verkar vilja sprida sig uppåt i armen. Jag får låta läkaren kolla upp saken på tisdag då jag har fått tid. Under dagen i dag
blir det ingenting annat än att sova för tröttheten är enorm. Det går inte att ha sovit tillräckligt under natten. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Jag förstår, att du är orolig för domningarna i handen och att de verkar sprida sig. Hoppas, att det går tillbaka av sig själv, du får höra vad doktorn säger på tisdag. Det är så mycket som händer nu i din kropp att man oroas för allt nu.
    Tröttheten du har är också frustrerande, frågan är om den går att göra något åt?
    Som du ser är jag inte mycket till hjälp för dig Gösta, jag vill så gärna, men hur?
    Jag hoppas, att du kan vara ute litet och få frisk luft och njuta av det vackra runt huset.
    Snart midsommar, du får se fram mot den helgen då din familj kommer!
    Skickar med en stor bukett liljekonvaljer som jag plockade igår. De doftar så gott.
    Många varma kramar från mig och ett carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har inte mycket att tillägga, Christina har sagt allt som jag också vill uttrycka. Men jag kan tala om att mina tankar är hos dig.
    Kramar från Maud

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Det var ett tag sedan sist. Jag ser att du verkar ha blivit sämre. Det är oroande med dina domningar och din trötthet. Tur att du ska till doktorn på tisdag, då kan du kanske få besked om vad som händer med din kropp just nu.
    Jag hoppas att du orkar gå ut på tomten och få lite friskluft.
    Det är en strålande dag idag, men just nu orkar jag inte ta mig för något speciellt.
    Jag ser att Marianne ska komma upp i midsommar och att du har tagit kontakt med hennes moder också. Tänk att du har fått den familj som du tappade bort för så länge sedan, men bättre sent än aldrig. Njut av det positiva som händer runt dig nu för det går ju inte att göra något åt det som var för länge sedan.
    Jag önskar dig en så bra helg som möjligt.
    Skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Tråkigt att du känner dig sämre och att du fått domningar i armen och och i dina fingrar. Hoppas att det är tillfälligt.Tröttheten är också jobbigt för dig.
    Hoppas att du ska få vara något så när nu in för midsommarhelgen när du får besök,så att ni kan ha det riktigt trevligt.
    I går firade jag min födelsedag,sjuttiofyra år.Visst känns det att man blivit äldre,men jag är väldigt aktiv och känner mig inte så gammal.
    Kanske beror det på att man umgås mycket med yngre personer,och att jag fortfarande ha en del uppdrag,även går in och vikarierar på mitt f.d jobb,när jag orkar.Är nog bra också att man inte stanna upp helt det skingrar tankarna också.
    Ha det så gott. Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  5. Hejsan Gösta!
    Det här med dina domningar måste kännas lite obehagligt. Men jag funderade lite på om du möjligtvis ändrat sovställning om nätterna, så att det är någon nerv som kommit i kläm nånstans. Det kan ju vara värt en liten fundering. Eller om du belastar vänster arm mer än vanligt när du ex-vis sitter och läser eller kanske löser korsord eller nåt, att du lutar huvudet mot vänsterarmen. Ja, det var några små tankar bara. Men kolla på tisdag när du har tid hos läkaren.
    Hoppas i övrigt du kanske kunnat vara ute någon liten stund under dagen, att vädrets makter tillåtit det. Här har varit sommar idag också och just nu känner jag att någon eller några grannar har tänt på sina grillar och det luktar så gott. Själv har jag ingen utegrill, så jag får nöja mig med att känna doften och sen ta mig en annan typ av kvällsmat.
    Många varma kramar och tankar till dig från Iris

    SvaraRadera