tisdag 22 juni 2010

Sommar

Tisdag 22 juni 2010. Tänk att få njuta av en varm och fin sommardag med doften av nyslaget gräs och inga krav på någonting. Det verkar vara början på en skön sommar. Det skulle vara väldigt skönt att ha en sådan tillvaro just nu. Att inte tänka på något annat utan bara njuta av det som är. Att få äga varje ögonblick som möter ögat när det blickar ut över omgivningen och inte störas av tankar på det negativa. Vilken fröjd det är. Det är ju bara att ta allt som det är utan att bry sig om vad andra tycker. Vi skulle må mycket bättre om vi vågade bryta invanda mönster och göra precis det som faller oss in när vi mår bäst. Det är vad jag tänker göra i dag tror jag. Natten har varit lugn. Carpe diem           Klockan är 04.16

9 kommentarer:

  1. God Morgon Gösta !Det är helt underbart att ta en dag och bara göra det man känner för.Inga måsten.
    Det gör du alldeles rätt i,det är var jag brukar göra.Gå ut och njut eller var man än gör vi behöver en sådan dag.
    Nu nalkas det snart till du får besök och ni kan reda ut alla missförstånd,samt njuta av helgen tillsammans.Jag önskar er verkligen en skön helg.Ta till vara på varje stund ni har.
    Grattis på födelsedagen. Är inte riktigt säker på om det är rätt dag, men du ska njuta av din dag.
    Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta.Lycka till idag,och hoppas ,att du får en fin dag,med sol och doften av nyslaget gräs,och att den blir precis som du beskriver det. Hälsningar o kram från Kristina carpie diem

    SvaraRadera
  3. Morrn på dig Gösta! Vad glad jag blev att läsa din dagbok idag! Du beskriver precis de känslor jag själv har! Nu är den vackraste tiden, allt grönskar och solen värmer. Jag hoppas, att du får en riktigt trevlig midsommar och vara tillsammans med de dina. Jag kommer att vara med min familj och tillsammans gå ut och se när de reser majstången, se folkdanslaget m m. Det är midsommar - om det inte regnar...
    Du får många varma sommarkramar och ett carpe diem, Gösta!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta.
    Grattis.
    Önskar dig en trevlig födelsedag och en fin midsommar med din familj.
    Sitter själv ute i skogen i min stuga och har det bra, solen skiner och man får vara nöjd
    med livet.Läser din blogg varje dag. Häar
    Skogsmullen Lisbeth

    SvaraRadera
  5. hej gösta läste att du fyller är det idag eller imorgon men ett stort grattis till dig det måste vara skönt att sova en hell natt vädret är bättre i dag rengnar inte kram på dig gösta ha en bra dag hälsningar eva i småland kristdala

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Idag har jag bara njutit av tillvaron, i princip inte gjort någonting. Hoppas du också kunnat njuta av varje ögonblick, att vädrets makter varit på sitt bästa humör och att du och Rulle varit ute lite.
    Mina tankar finns hos dig och jag gläds med dig inför den kommande helgen och hoppas och tror det ska bli riktigt bra för dig!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  7. PS Gösta fyller år den 24 juni enligt hitta.se

    SvaraRadera
  8. God sommarkväll Gösta...Som vanligt så kloka ord ...tänk om vi kude ta vara på dagarna lite bättre..Är just nu på sommarnöjet med mina 10 åriga barnbarn..2 barn som lever just nu just idag och inte bekymrar sig om morgondagen..de är framtid för dom och den kommer sen..Tänker tillbaks på när jag var 10 år....så bekymmersfritt de var...Egentligen så är de inte så stor skillnad på vad dom gör nu och vad vi gjorde..just nu pågår kaninhoppning och de är så mysigt att sitta och höra på deras klingande barnskratt ...när kaninen passerar genom hindren utan att hoppa...
    Nu tänker jag strunta i morgondagen ..bara njuta av allt de vackra och underbara runt omkring mig..morgondagen kommer ändå ..och då får jag väl se vad den har i sitt sköte...
    Ha de bra Gösta ...kram till Dig och de Dina...Ulla

    SvaraRadera
  9. Hejsan Gösta,
    jag är så glad över att du äntligen ska få träffa ditt barns mor, och kunna reda ut, och prata om de problem som uppstod.
    Carpe diem!
    Hörde en intervju med journalisten Anne Lundberg, hon ledde ett program som hette "Himlen kan vänta" som handlade om 5 svårt sjuka människor. Du har kanske sett det.
    Två av de som medverkade har tyvärr gått bort. På frågan om hon lärt sig nåt speciellt av att göra detta svåra program, så sa hon: Ja, att ta tillvara varje dag, den kommer aldrig igen och ofta är det så att man går och längtar till t ex semestern, och dagarna innan förvandlas då till en "transportsträcka". Varje dag innehåller ngt positivt, om inte annat kan man njuta av alla fina blommor, t ex rhododendron som blommar för fullt nu.
    Jag håller helt med henne, man går och längtar till fredan t ex, och glömmer lätt att dagen idag kommer aldrig åter.
    Så Gösta, passa på och njut nu i sommargrönskan, önskar dig ett varmt grattis på "Dagen" och en förhoppningsvis underbar midsommar.
    Kramar från Anna

    SvaraRadera