tisdag 8 juni 2010

Läkarbesök

Tisdag 8 juni 2010 kl.04.15 Kära dagbok. Ibland är det enklast att inte göra något alls. Men i dag blir det några rader. Natten har varit relativt lugn med lite oro inför läkarbesöket. Det gäller att
kunna hålla reda på vad jag ska ta upp. Det finns så många frågor som jag vill ha svar på och hoppas att jag får det. Oftast har läkarna inte så lång tid avsatt till varje patient så därför är det viktigt att alla frågor är förberedda. T.ex. vad beror domningarna på, varför orkar jag inte hålla huvudet uppe, varför är det sådan värk i rygg och ben, varför ........??? Det har hänt så mycket positivt på kort tid men det negativa håller samma takt precis som att det goda inte ska få någon chans. Det är en kamp och den tänker jag ta så länge orken finns. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. Morrn gösta! Jag förstår så väl din oro inför läkarbesöket och alla de frågor du vill ställa. Jag brukar skriva upp på en lapp vad jag vill fråga om, annars glömmer jag hälften. Jag kommer att hålla tummarna för dig och hoppas, att läkaren ger dig något positivt att tänka på. Kampen mellan det positiva och det negativa ligger så nära varandra. Den goda och starka människa du är Gösta, så borde det positiva vinna!
    Försök att tänka på midsommarhelgen med din fina familj. Önskar jag kunde ge dig en stor bukett sommarblommor, men du får tänka dig en sådan.
    Många varma kramar från Christina, Västerås med ett carpe diem!

    SvaraRadera
  2. Hej och godmorgon.
    Tassade in här ifrån Veros Virriga värld.

    Har läst lite i din blogg nu och jag har egentligen inte så mycket att säga mer än att du är en otroligt stark människa som berättar om ditt liv, din sjukdom och situation på det här viset. Det skakar om och berör.

    Jag hoppas det går bra på läkarbesöket idag.
    Jag sänder de varmaste tankarna och kramarna från nabolandet.
    Carpe diem.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Hoppas att det går bra med läkarbesöket. Du är en fantastisk kämpe och jag är glad att det ändå sker så mycket positivt i ditt i liv. Jag önskar dig allt gott och att du får en fin dag.

    Många varma kramar

    från Gunilla A

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vad skönt att du haft en skaplig natt. Håller tummarna för att det blir ett bra läkarbesök. Bra tips att skriva upp på en lapp så att du inte glömmer de frågor som du har.
    Jag önskar dig en bra dag. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar.
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Tänker på dig och ditt läkarbesök idag. Hoppas du får svar på dina frågor om de nya symtomen med bl a domningarna som dykt upp.
    Sen får du planera lite smått för midsommarhelgen och den glädje som den kommer att ge dig tillsammans med Marianne, din måg och Mariannes mamma.
    Ha det så gott du bara kan och försök njuta av sommaren!
    Ser fram emot att få höra om läkarbesöket!
    Allt gott till dig, tänker på dig och skickar de varmaste kramar från Iris

    SvaraRadera