fredag 17 februari 2012

Dagbok

                                          Dagboken 17 februari 2012. När det ska ses tillbaka på en enskild dag är det svårt. Hur är det då det ska ses tillbaka flera år? Många tankar dyker upp efter det boken kom på tal. Tiden närmast nu minns man inte mycket av däremot dagarna när diagnosen kom. Dom minnena närmast går nog aldrig bort för dom sitter nästan etsade. Nu hoppas jag att ni kryar på er alla förkylningsangripna och alla ryggsmärtor. Boken lägger vi på hyllan ett tag och ser vart det tar vägen. Carpe diem                                               Klockan är 23.35                                  PS.Du anonyme som läst boken kan väl sätta ut ett namn annars är risken stor att kommentaren tas bort. DS.

8 kommentarer:

  1. Morrn Gösta, Sonja och alla andra kära vänner här!
    Gösta, jag ber om ursäkt, det var jag som skrev att jag läst boken, ben glömde skriva mitt namn under! Blev så tagen, att jag glömde det.
    Hoppas att alla får en bra dag, här ska det bli regn/snö och hård blåst!
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta....Jag skulle tro att man tänker så, tiden före och tiden efter beskedet, precis som du skriver. Svårt att greppa innan.
    Men det skulle vara roligt om du kunde berätta lite om den fina fäboden eller stugan på bilden. Är det ditt barndomshem kanske....?

    Må så gott alla och ha en bra dag....
    Stor Kram
    Maggis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gösta och Sonja ! Jag önskar att ni har det efter omst så bra det går,Önskar också att få kontakt med dej på skype Kram till er från Gulli

      Och till er "flickor" ja kan nästan vara mamma till de flesta av er ,(leeer)

      Medelåldern är den tid man är
      tillräckligt gammal för att veta
      vad man inte bör göra men till-
      räckligt ung för att göra det ändå
      Cello Ha det gott vänner

      Radera
  3. Nu till livets glädjeämne: KAFFET.....igen...ja jag är kaffenörd..
    Efter att ha varit förkyld och "druckit mej igenom" kaffe som jag lagrat på mej kom så den STORA DAGEN då jag köpte mej ett ZOEGAs BLUE JAVA....igen
    Jag önskar ni alla vore med mej när jag öppnade paketet och stack ner näsan i det och lät denna ljuvliga arom/doft fylla mej av lycka. Jag hoppas ni alla gör så att ni även njuter doften av kaffet från paketet varje gång ni ska brygga...för kaffeupplevelsen är BÅDE smak och AROM
    För mej är det absolut så att så länge jag kan njuta en god kopp kaffe så finns där ett hopp OCH en möjlighet till en morgondag med ännu en kopp.
    Jag behöver inte resa jorden runt för att bli lycklig, jag behöver inga miljoner kronor på mitt konto bara jag har kaffe för dagen och få njuta detta.
    Jag är faktiskt salig både före och då jag brygger samt när jag dricker och vidare även efteråt
    En salig nörd som blir lycklig av kaffe

    Jag önskar er en fin helg och blir ni som jag, besvikna av låtarna i Melodinojan så ta en kopp kaffe och tänk på underbara gamla schlagers som den där Svante med "tjing i medaljongen.." eller vad den hette eller Ingvar Wixell med Jag undrar just vad du gör i kväll....fast den hett någe´annat
    Men min favoritlåt hittar jag i Norge och Ryback då han i princip tog alla röster och vann större än någon någonsin gjort....det var grejer det.....Och så var det ju fiol.....det gillar en dalmas.
    Jag väntar på det året då vi inser att det är KALLE MORAEUS som vi ska skicka dit tillsammans med BAO.....det skulle upprepa ABBA-succen..absolut

    Ska jag sluta nu innan sidorna tar slut
    Nu fick ni lite att läsa på kvällskvisten

    Sven Lindh
    carpe diem

    SvaraRadera
  4. Godafton Gösta o Sonja
    Tack Christina & Gösta för Krya på dig-hälsningarna. Det känns redan bättre och Sven har också återhämtat sig tror jag med den där goa kaffedoften. Hoppas att du Iris inte mår alltför dåligt.....Krya på dig-kram från mig

    Ikväll blir det Melodifestivalen, får se hur det går för Björn Ranelid...Succe eller Fiasko. det ger sig . Och sen Sherlock Holmes förstås...

    Imorron lite sopplunch för några gäster, det blir kantarellsoppa,har fortfarande massor av kantareller i frysen, med lite timjan o Rosenbröd till och på det en kopp Mezzo...ska testa Blue Java senare,Sven

    Men tycker ni inte att de nya bokstäverna är väldigt svåra att se vid ordkontrollen ?

    Hoppas er dag varit bra annars o önskar alla en bra kväll

    Kramar
    Maggis

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta och Sonja!
    Hoppas ni haft en bra dag tillsammans och att snuva och magsjuka håller sig borta från er.
    Skönt att läsa att Maggis och Sven känner sig bättre och det gör förvisso jag också - om man jämför med igår. Men jag har väl kvar en del av eländet ännu. Optimisten ser fram mot ljusning på eländet tills i morgon. Tack Maggis för hälsningen. Ska nu försöka se åtminstone en del av Melodifestivalen, är också lite nyfiken på hur det går för Ranelid. Kanske går som för Torsten Flinck, andra chansen?
    Nä nu ska jag bädda ner mig framför TV:N, så läses vi i morgon.
    Hoppas ni alla får en trevlig kväll.
    Om nya bokstäverna - jo jag tycker också det är lite svårt att se dem!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  6. God kväll Gösta och alla andra kära vänner här!
    Jag är glad att "sjuklingarna" kryat på sig och att kaffet är det viktigaste, håller helt med Sven! Utan kaffe stannar Sverige!

    Ja jag håller med er om att bokstäverna och ordet man måste skriva ibland är litet svårt att tyda - får skriva sakta.

    Ja, jag tittade på Melodifestivalen, tyckte nog att Ranelid´s låt Mirakel var den bästa. Kanske jag får många emot mig nu, men jag tycker flickorna sjöng bra, det fanns också ett innehåll i låten.

    Nu ska jag koppla av med en "balja lut" som min käre far alltid sade, läsa Gösta´s dagbok en gång till. Så mycket tänkvärda ord, så mycket känslor, detaljer om saker man normalt inte tänker på.... du har gjort något Gösta, som kommer att betyda mycket för så många!
    Ha nu en fortsatt bra kväll, så "syns" vi här i morgon igen!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  7. Kramisar och Nattisar från ett Trollhättan i spöregn...

    SvaraRadera