torsdag 9 februari 2012

Dagboksnotis

                             Dagboken 09 februari 2012. Dagen har varit som de flesta. En nyhet Sonja får komma hem i morgon men prover ska fortsätta att tagas på vårdcentralen här. Hon tackar för all omtanke från er. Det ska verkligen bli skönt att få vara tillsammans igen. Det är som man säger de saknas inte förän det är tomt. Det är lika med alla kontakter men man får många gånger stå sitt eget kast. Det gäller att ta vara på tillfället. Carpe diem                 Klockan är 22.41

24 kommentarer:

  1. Åh va´glad jag blir Gösta, över att Sonja kommer hem och ni får rå om varandra igen, härligt. Då vankas det kanske lite goa Sonja-bullar....
    Sänder varma kramar till er/Ingalill

    SvaraRadera
  2. Gösta, vad skönt att höra att Sonja kommer hem i morgon. Kan inte bli bättre för sömnen än den vetskapen!
    Hoppas du får en god natts sömn, så läses vi i morgon igen!
    Varma kramar till dig och Sonja från Iris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta !
    Jag känner glädje med dig att du snart har Sonja hos dig igen.Nu får ni åter njutar av dagar tillsammans.
    Har det så gott!
    Kram till dig och Sonja från Doris

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Det var en god nyhet att få börja dagen med att du får hem din kära Sonja!Nu slipper du vara ensam med dina tankar, nu så har du någon som du kan ventilera dom hos. Ha nu det så gott som det går och en mjuk och varm bamsekram från Margaretha i Jönköping

    SvaraRadera
  5. Morrn Gösta! Vilken glädje jag känner av att få läsa att Sonja kommer hem igen! Förstår att du saknat henne, att ha henne kring dig, pyssla med litet av varje, mat, bakning och finnas där för dig. Hoppas att ni båda får lugn och harmoni tillsammans nu även om Sonja tar flera prover på vårdcentralen!

    Ha det så gott, hörs snart igen!
    Kramar och ett carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  6. Vad skönt Gösta....Ordningen är återställd och återseendets glädje blir stor....Jag är så glad att du och Sonja återfunnit varann, en otrolig saga. Och bra att det är ordnat med läkarbesöken på orten, jag har tänkt den tanken innan....
    Må så gott nu
    Stor Kram till er båda
    Maggis

    SvaraRadera
  7. Och Grattis till dig Iris, du har ju namnsdag idag...Ha en fin dag.
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  8. Iris, glömde titta i almanackan, så nu säger jag GRATTIS!
    Christina Vås

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Gott att läsa att Sonja snart är hos Dej igen!
    Hoppas på allt gott!
    Även jag grattar Iris!
    Kram från Elisabeth, en medmänniska från ett soligt Skåne

    SvaraRadera
  10. Grattiskram till IRIS på Namnsdagen..
    /Ingalill

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta och Sonja!
    Förhoppningsvis har Sonja nu återkommit hem och ni nu åter kan njuta av varandra och ta vara på varandra! Ni är så väl värda det.
    Tack så jättemycket för alla grattis på min namnsdag idag. Har precis fikat och ätit nybakad sockerkaka som jag piffat till med lite grädde och sylt. Hade varit kul om ni alla varit här och delat kakan med mig, men ni kanske kan tänka er hur det såg ut och smakade och njuta av tanken. Tack igen till mina fina vänner här i dagboken.
    Hoppas ni alla får en fortsatt bra dag. Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  12. Åhh,Gösta...TACK, redan färdig. Underbart
    skall kolla så fort som möjligt
    Stor Kram till dig..

    Din dröm blev förverkligad

    SvaraRadera
  13. Från Maggis skall det vara

    SvaraRadera
  14. Gösta, vad glad jag blir! Fantastiskt, men..... måste jag skriva in alla dessa bokstäver för att hitta den? Hittade "bloggtillbok.se! men sedan...
    Förlåt om jag är litet dum och fattar 0.
    Kram!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  15. Grattis Iris på namnsdagen! En bit sockerkaka och sylt och grädde hade varit smaskens.Kram från Doris

    SvaraRadera
  16. Hej....Maggis igen, oj vad många inlägg det blir idag
    Jag försöker kopiera länken och klistra in på Google, men det funkar inte..Hmmm.....Någon som vet ??
    /Maggis

    SvaraRadera
  17. Maggis! Kopiera länken och klistra in den i "det långa fältet" till vänster om Gogglerutan. Där står redan den så kallade sökvägen till din startsida för internet. När du klistrat in så tryck på enterknappen.
    //Iris

    SvaraRadera
  18. Ok Tack Iris...Testar senare
    /Maggis

    SvaraRadera
  19. Iris, jag må vara född i farstun, men vilken Goggle-ruta menar du! Ska jag gå in på google? Skratta inte!!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  20. Christina! Du är definitivt inte född i farstun och jag tänker absolut inte skratta. Men på min bildskärm uppe till höger har jag en ruta där det Google (som jag valt som standard), där kan stå ex-vis bing istället. Den rutan ska man inte kopiera in Göstas sökväg till.
    Men till vänster om den rutan på "samma rad" har jag på min bildskärm en ganska lång ruta, där det står en sökväg till min startsida för Internet, ex-vis http://och sen nåt mer så att du kommer ut på Internet. Klicka i den långa rutan så att antingen allt som står blir färgmarkerat och klistra sedan Göstas sökväg som han skrivit längre upp på sidan här. För enkelhetens skull kopierade jag det Gösta skrivit, markerade i min "långa ruta" och klistrade in, tryckte enterknappen och kom till sidan där Göstas bok finns.
    Oj, vilken massa ord det blev. Hoppas det blev förståeligt. Good luck!
    //Iris

    SvaraRadera
  21. Tack, snälla, snälla Iris för all hjälp! Jag gjorde som du skrev, men jag får upp ett meddelande att sidan kan inte visas för jag har inte det program som krävs. Så..... jag får ge mig.
    Ibland lever datorerna sitt eget liv:
    Ha det bra alla!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  22. Hoppsan....Nu när jag skall kopiera Göstas länk är den försvunnen...men den kanske kommer tillbaka.
    Gonatt ialla fall alla o sov gott
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  23. Maggis, samma här med!
    Nu börjar det bli mystiskt, datorerna vinner!
    Kram!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  24. Hej Maggis och Christina!
    Jag ser nu också att länken är borta. Ja, det här med datorer?!?! Jag kan i alla fall berätta att jag sett sidan med boken tidigare ikväll.
    Men jag är säker på att Gösta lägger ut länken igen vad det lider. Eller hur Gösta?
    God natt till er alla, så ses vi här i dagboken i morgon!
    Kram från Iris

    SvaraRadera