söndag 26 februari 2012

Min dagbok

                                         Dagboksnotering 26 februari 2012. Sömnen har varit påtaglig hela dagen. Det har inte funnits så många luckor att fylla för den skull. Vin brukar de flesta vara tolleranta för särskilt för att lyfta behandlingsresultatet för patienten blir lite mer mottaglig för behandlingssituationen det har jag fått erfara när det behövdes. Här har solen lyst fast man sov. Carpe diem                                       Klockan är 28.56

7 kommentarer:

  1. Gomorron Gösta....Du är inte ensam om att vara trött nu..jag somnar varsomhelst tycker jag, framför TV:n och sover länge på morgonen. Alla runt omkring säjer att de känner sig så trötta nu och sover mycket, det är nog något med tiden.
    Man behöver nog den sömnen

    Jag var nog tidsoptimist, trodde att våren redan var på väg. Imorse var det -10 gr så snödropparna har frysit nu..men de kommer igen

    Önskar er en bra dag alla vänner
    Varm kram
    Maggis

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta! Ja, jag håller med Maggis, är så väldigt trött jag med, sov till kl 8 idag, vilket är ovanligt för mig. Här är det sportlov för skolbarnen, man går ut med info att influensan och vinterkräksjukan väntas härja fritt nu i veckan.

    Jag trodde också, att vi hade närmat oss våren, men idag är det -8 gr ute, så det dröjer nog ett tag till.

    Gösta jag har hört samma som dig, ett glas vin kan hjälpa till när man är sjuk, så visst skulle Gert kunna få sin önskan uppfylld.

    Ha en bra dag nu alla vänner, jag tänker bara ta det lugnt idag, kanske somnar jag om igen....
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  3. Godmorgom Sonja o Gösta och alla andra som finns med. Idag Måndag så är jag fortfarande kvar på Danderyd. Inatt har jag sovit HELA natten vilket var mycket skönt. I eftermiddag ska jag troligtvis flyttas till KS för ev. förberedande av cellgifter. Det finns visst både för o nackdelar med giftet, men jag vill pröva allt som går för att minska smärtan. Hur har natten varit för dej Gösta? hoppas du oxå fått träffat John Blund och är utvilad idag.
    Här på Danderyd om jag tittar ut så lyser solen
    och på sjön som jag ser utanför mej åker folk långfärds skridskor, men nu får jag nog nöja mej med att bara titta på för det blir nog mycket vingligt om jag skulle pröva själv. Ja, till maten i helgen blev det inte något vinglas utan det fick bli lingondricka som det heller inte var något fel på. Nu Ser jag mat Gubben kommer igen så då får jag sluta. Kanske Sonja har något gott till dej oxå hoppas jag. Ha de gott Gösta o Sonja och alla andra så hörs vi igen.
    Din kompis Gert.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta och Sonja samt övriga vänner här !

    I dag har gubben åkt till Örebro,sonen hämtade honom tidig morgon,skulle vara där kl 12.00.Jag var tacksam att jag inte behövde köra. Nu får jag hoppas att det ska bli förbättring med byte av hornhinnan.
    Har fått besök av en liten kille som ska övernatta hos g.mormor. Nu ska vi ha en mysig eftermiddag och så får jag följa honom till skolan i morgon.Ingen sovmorgon här men det ska bli skönt med en morgon promenad.
    Vårtröttheten har satt in här också,när jag tittar på TV är John Blund den filuren strax där.
    Just nu börjar det synas vita flingor i luften,så kanske det kommer mer snö. Vi har hela mars som kan vara snörik och kall.Men då bli det inte så långvarigt.
    Hälsningar och kramar till dig och Sonja samt övriga här. Ha det så gott. Doris

    SvaraRadera
  5. God eftermiddag Gösta och Sonja och alla vänner!
    Förmiddag med strålande solsken, nu eftermiddag med allt mer tätnande moln och lite råkallt, men ändå på plussidan.
    Hoppas ni alla haft en bra dag hittills, så bra den kan vara för var och en.
    Jag hoppas dina vakenperioder varit lite fler idag Gösta och att Sonja och du njutit av såväl kaffetår som lite gott att äta. Men som ni andra så är jag också lite trött och tar mig gärna en "ryggsträckare" och blundar en stund, kan det vara de senaste dagarnas solsken kanske?
    Kul att få höra lite från dig Sven igår, var ju några dagar sen senast. Och till Gert - Lycka till på KS! Och sedan Doris, hoppas det gåt bra md hornhinnan och besöket du har av den lille killen, kul att få umgås över generationsgränserna, speciellt på tu man hand med dom.
    Som sagt - till ALLA - varma kramar och god fortsättning på dagen/kvällen från Iris

    SvaraRadera
  6. Gokväll..Sänder över en liten kvällshälsning
    Gösta....I din bok från 11 oktober 2009 finns en bild på din stuga, en fin röd stuga byggd i vinkel. Bor du kvar där än ? Och jag tycker det ser ut som en sjö i bakgrunden eller är det en synvilla? Stugan verkar ligga i en underbar miljö, som jag ser det. Har du några grannar
    intill ? (lite frågor, vore roligt att få svar på)
    Önskar alla en trevlig måndagkväll, kl 21.00 kollar jag på "Mot alla odds" på SVT. Ett underbart program som tar bort en massa fördomar om människor med funktionshinder...de är precis som vi andra
    Kram till alla
    Maggis

    SvaraRadera
  7. Nej,nej...Det var fel, vill inte lura någon(jag är nog lite för trött i allafall)
    Det är imorgon som "Mot alla odds" är på TV, förväxlade med programmet "30 grader i Thailand" som ju är ikväll, sevärt det också
    /Maggis

    SvaraRadera