torsdag 3 maj 2012

Dagboksbloggen

                                                            Dagboksbloggen 02 maj 2012. Utan att kolla om det var rätt plats så har jag gjort min deklaration så den är klar. Det är svårt att vara alla människor till lags så därför är det nog dags att försöka glömma vad det är man har och varför det är någon som försöker hjälpa och lindra oberoende vart man bor. Jag tror att folkbokföringen inte bryr sig i det fallet. Det är nog lika bra att inte fortsätta med bloggen utan låta dessa som vet bäst fortsätta vara småpoliser till att sabotera för andra till roa sig själv genom tävlan om vem som lyckas bäst att sabotera för andra. Jag tackar för vad du anonyme lyckats med  tillsammans med dina gelikar hoppas att någon hittar din svaga punkt så du får uppleva vad du orsakar med din klokhet. Carpe diem                                                Klockan är 00.32

12 kommentarer:

  1. Nej nej nej nej nej nej
    Aldrig
    Nej nej nej

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  2. Gomorron Gösta & Sonja....Jag säger som Sven Nej Nej.... På din blogg har de goda krafterna alltid varit övervägande. Då och så kommer en kommentar in som vi uppfattar som kränkande och negativ. Tyvärr är det så i verkliga livet också. Låt alla fina människor här på bloggen som vill ditt bästa ta överhand...

    På andra bloggar som jag ibland läst finns alltid missunnsamma kommentarer, din blogg har varit väldigt förskonad. Jag har alltid förundrat mig över den fina "tonen" som varit här..där har din blogg varit unik. Så snälla, rara...ge inte upp

    En stor sol här även idag, men stor temperaturskillnad från igårkväll, nära frost på nätterna. Hoppas denna dag blir bra för oss alla och vi skakar av oss kommentaren från igår.
    Stor Kram till er alla
    Maggis
    CARPE DIEM !

    SvaraRadera
  3. Morrn Gösta, Sonja och alla andra här i bloggen!
    Jag håller helt med Sven och Maggis! Nej, nej, nej! Snälla, lilla du ge inte upp! Kan tala om för dig, att jag har genom mina barn hört att det förekommer anonyma, idiotiska inlägg i bloggar. Det är människor som enbart vill förstöra för andra - de har inte en uns empati!
    Din blogg är verkligen ett bevis på att det finns empati, omtanke och visdom, förväntan - allt det har du skapat från början, nu får vi alla stå upp tillsammans med dig och glömma idiotiska inlägg!

    Idag ser det ut att bli soligt, men något svalare, har inga planer för dagen ännu - det är fortfarande tidigt, när jag skriver detta.
    Hoppas Gösta att Sonja och du kan få en varm och skön dag, kanske vara ute litet.
    Naturligtvis hoppas jag att alla mina kära vänner här får en minnesvärd dag.
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  4. God morgon Gösta..Efter att jag skrev min kommentar sista april på morgonen så har jag varit bortkopplad från datavärlden..Ett mastfel fick jag reda på ...tills nu på morgonen och jag äntligen får se vad Du skriver i Din dagbok.
    Så glad som jag blev att kunna komma in på bloggen igen lika lessen blir jag när jag går tillbaks och läser hur elaka människor kan vara.
    Jag finner inga ord Gösta hur man kan skriva något så ogenomtänk och elakt.
    Min pappa lärde mig något som jag burit med mig i livet...GÖR OCH VAR MOT ANDRA SOM DU VILL ATT ANDRA SKA GÖRA OCH VARA MOT DIG....
    Du anonyme ta till Dig dom orden..
    Och snälla snälla Gösta sluta aldrig att skriva ...som Sven skriver...nej nej nej....aldrig...låt aldrig de onda människorna segra.
    Hoppas nu att Ni ..Sonja och Du har många många dagar av lugn och ro framför Er med en kopp kaffe och nybakt bulle på farstutrappan.Bäst att passa på...de ska ju bli snöblask i helgen.

    En stor varm kram till Er bägge...Ulla utanför Uppsala..som vågar skriva vem jag är.

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Ja jag säger då de,vad kan man ha för glädje med att såra andra,jag följer dig här på bloggen,men kommenterar inte så ofta,jag blir så glad,då jag varje morgon får läsa de du skriver,och att du får uppleva en vår och sommar till,de e ju fantastiskt,efter den tid du fick av läkaren. Nä Gösta,fortsätt med din blogg,låt inte dom som är anonyma överta makten.Hälsningar från Helge i ett sommarfint Upplands Väsby. Carpe Diem

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Jag säger som många andra: Fortsätt med Din blogg och låt inte dom anonyma överta makten!
    Jag läser Din dagbok varje dag och mina tankar
    är med Dig och Sonja och alla andra vänligt sinnade människor som kommenterar.
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från ett
    soligt och varmt Skåne.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Tycker att du och Sonja kan ha var sin bostad och i dag är det ju väldigt vanligt att folk är särbo. Jag tycker att Sonja ska vara mantalsskriven där hon är det i dag. Sedan träffas ni och tar hand om varandra. Min mammas granne är särbo med en man från Helsingborg och det träffas på helgerna. Ibland är han här och ibland är hon i Skåne. Det är inget fel i att ha var sin bostad. I går var min mamma på undersökning på Falköpings sjukhus. Hon kan bara äta lite samtidigt. Det visar sig att det är magmunsbråck i struphuvudet. De kan inget göra åt det, men det är inte cancer. Hälsningar från ett soligt Tidaholm. Hans

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Jag håller fullständigt med alla som skrivit här idag ang gårdagens Anonyma inlägg. Fortsätt att leva och bo på det sätt som Sonja och du anser bäst och där ni också har det bra tillsammans. Ni är värda all den lycka och samvaro ni kan ge varandra. Och det ger oss också stor glädje och värme tillsammans med er (fast i cyberrymden).
    Jag hoppas verkligen inte du lägger ner bloggen bara för att det finns någon illasinnad person som bara vill förstöra för andra.
    Varje dags läsning av din dagbok ger oss så mycket glädje, du ger så mycket energi och empati till oss som ingår i din dagboksfamilj (det gör inte den anonyme), så jag hoppas få läsa din dagbok länge än.
    Många varma kramar till dig och till Sonja och naturligtvis till alla andra familjemedlemmar från Iris

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta! Tack kära Iris för dina ord, kunde inte få fram det så bra som du skrev, men snälla Gösta, hoppas att du fortsätter bloggen!!
    Du betyder så mycket för oss alla här och vi behöver dig!
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  10. Hej!Jag läser en del bloggar och där det förekommer fula påhopp är det alltid från anonyma personer.Fegt.
    Det går ju att få fram vem det är om man söker på IPnummret tror jag. Då kan man ju som bloggägare kontakta den själv och resonera.
    Men hur som - ge inte upp "bara" pga en anonym icke-snäll människa!

    SvaraRadera
  11. Ja äntligen, lägg ner skiten.
    Mats, Ullared.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mats.Jag tycker oerhört synd om Dig som inte vågar gå till en läkare och söka hjälp.
      För mellan de få ord Du skriver så kan jag läsa att Du mår dåligt och vill förpesta livet även för andra människor.
      Mvh Greger.

      Radera