lördag 5 maj 2012

Dagboksbloggen

                                                             Dagboksbloggen 05 maj 2012. Detta har blivit en dag med mycket turbulens i olika riktningar. Vissa har tagit sig sådana vägar som bloggen inte var avsedd för vilket är att beklaga. Att stötta och hjälpa har varit det huvudsakliga målet men det har inte nått det målet fullt ut. Hoppas att det kan förändras så missförstånd och osämja inte ska behöva vara huvudsaken. Sjukdomsbilden är inte något som det går att förhandla med utan det gäller att göra det bästa av situationen och låta goda erfarenheter komma andra till godo. Carpe diem    Klockan är 23.51

14 kommentarer:

  1. Tack Gösta för dina kloka ord! Hoppas att de kommer i god jord.
    Hoppas, att du och Sonja får en god natt nu och samla kraft för kommande dag.
    Nu ska jag gå och möta kudden!
    Tack för att du finns!
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Gösta ..vad ska man skriva efter att ha läst Dina kloka ord..
    Jo...TACK FÖR ATT EN SÅN MEDMÄNNISKA SOM DU FINNS.
    En stor varm bamsekram..Ulla

    SvaraRadera
  3. Tack för att du finns kompis

    Sven i Mora

    Carpe diem

    SvaraRadera
  4. Jag säger detsamma. Hoppas natten blir lugn.
    Det är fullmåne ute, hoppas det inte stör din sömn.
    Ha det bra.
    Carpe diem

    Ylva ifrån Björknäs, Värmdö

    SvaraRadera
  5. Var ledsen när ja kröp ner i sängen men, Kunde inte låta bli
    att gå upp å läsa vad Gösta skrivit.Men som alltid
    kloka o sansade ord ,skriver som Sven Tack för att du finns. kryp nu under täcket o vila för kommande dagar
    Gösta kan komma att behövas Gulli

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Gösta...Du står stark i vinden. Även när det blåser som hårdast. Och vi är så många som står bakom och stöttar. Tack Gösta för att vi får vara din vän. Jag vaknade till inatt och tänkte precis som Ulla...det känns som att det in kommit något spam eller elakt virus på din blogg.
    Önskar er alla en fin söndag i vänskapens tecken
    Stor Kram
    Maggis
    Carpe Diem!!

    SvaraRadera
  7. God förmiddag, Gösta, Sonja och alla vänner här. Hoppas Gösta att du har kunnat få en lugn natt, är så tacksam att Sonja är hos dig!
    Nu får vi alla se framåt, vara positiva, ta hand om varandra. Hur det än är så behöver vi alla varandra på något sätt. Minns en sak som ett av mina barnbarn sade en gång: "tänk att vuxna människor ser mig och lyssnar på mig fast jag är så liten!" Det säger en del.

    Idag är det soligt här, bara 8 gr ännu, vi skall träffas några av mina barn, barnbarn och mitt barnbarnsbarn ute på Vallby Friluftsmuseum, umgås, äta vår medhavda matsäck ute i den fantastiska natur som finns där. Älskar denna tid på året då all grönska är skir, blommorna börjar titta fram och allt ger en känsla av hopp.
    Hoppas ni alla får en bra dag, glöm inte det lilla leendet, kanske en kram, ett vänligt ord.
    Lyssnade på ett program igår på radion. Ämnet var: varför hälsar vi inte på varandra? Intressant. I mindre orter hejar man alltid på den man möter, i större städer gör man inte det. Jag brukar - om jag ska vara ärlig - inte heja på alla, men möter man ett bekant ansikte så gör jag det. Man behöver inte hälsa, men att ge ett litet leende till den man möter, kan pigga upp dagen för just den personen.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  8. Denna blogg är unik då bloggaren endast skriver ett par rader, men kommentatorerna skriver spaltmeter om barn och barnbarn och diverse andra personliga saker.
    Antar att ni är äldre personer som inte riktigt hajat detta med blogg. Det är ju bloggaren som skriva, i detta fall om att leva med cancer, sen kan man lämna en Kommentar, som just bara ska vara en kommentar till det skrivna. Kanske dags för er att starta egna bloggar om ni nu vill att vi läsare ska få ta del av era utglykter m m.
    Johan/Örebro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johan du behöver inte läsa om du stör dig på bloggen. Det finns andra du kan gå in på.
      Det finns inget som säger hur en blogg ska vara och denna är unik och det ska den fortfarande vara
      Hälsningar Humlan

      Radera
  9. Tänk att de finns "poliser" överallt.Nyss träffade jag en "tvättstugepolis" och nu så har "bloggpolisen" hittat till Göstas blogg.
    Ha de bra Gösta och gör som jag,skratta åt bloggpolisen.
    Vi som är lite äldre kommer ju ihåg den skrattande polisen,de är inte så ofta man ser någon sådan nu för tiden.
    Hälsa Sonja hej då.. Bella.

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Tack för dina kloka ord idag! Tack för att det finns en sån fin medmänniska som du och tack för att jag fått lära känna dig via din blogg.
    Var rädd om dig, var rädd om din Sonja och din Marianne och jag hoppas att vi alla är rädda om varandra och ger varandra ett varmt leende och med ödmjukhet tar till vara varje dag, var och en efter sin förmånga.
    Tack Gösta och varma kramar till dig och till din Sonja och Marianne. Varma kramar till alla här i dagboken och jag ser positivt och med tillförsikt framåt.
    Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  11. Om jag går in på en blogg som inte tilltalar mig eller helt enkelt inte passar mig så lämnar jag den bloggen. lugnt och stilla. Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi gå in och nedvärdera både den som bloggar och de som kommenterar. Jag skulle aldrig sänka mig så lågt. Vet inte hur ni tänker...Surfar ni runt och letar upp tilltänkta offer som ni kan kränka, håna och nervärdera. Det är så barnsligt, futtigt och inte värdigt en vuxen människa. Så...väx upp, gå i terapi eller vad som helst och ägna er åt viktigare saker i livet. Jag kallar inte detta att vara av annan åsikt, olika åsikter accepterar man som en vuxen människa. Nu tänker jag inte kommentera dessa människor längre, jag lägger den energi jag jag på något gott istället....ni kommer ingen vart

    Ikväll kollar jag på partiledardebatt...
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  12. Jag kommer in här och vill bara säga: Tack Maggis, Tack Sven, Tack Iris, ja alla ni som håller med mig, vi besvarar inte dumma inlägg. Det finns viktigare saker att lägga energi på.
    Ha en fortsatt bra kväll, vänner!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  13. Håller med dig Helen Eriksson!!
    Signaturen Sven Lind undrar i bloggen om släktskap med Galne Gunnar, kallar en man från Örebro för gnällbältespolis! Hur rimmar det med att Göstas blogg ska vara så empatisk och ödmjuk???
    Även övriga bloggläsare verkar ej vara så sympatiska som dom utger sig för att vara, tillhör man inte "familjen" så är man utmobbad.
    Undras på att ser ut som det gör i världen, när vissa går till attack i en blogg, och blir hatiska mot alla som inte delar deras åsikter.
    Tänk om.
    Stå på dig Helen Eriksson, Johan, Mats och ni övriga som vägar sticka ut hakan och ifrågasätta.
    Uffe i Halmstad
    Tyder tvärtemot på bristande intelligens och intolerans mot "oliktänkande"! Mycket dålig stil.

    SvaraRadera