lördag 21 april 2012

7 kommentarer:

  1. Morrn Gösta och alla andra vänner här!
    Hoppas att du har haft en skaplig natt och vaknat utvilad.
    Ja detta med sport. Ja, jag är sport-freak, men håller ändå med dem som tycker att sporten tar alltför stor plats på TV-tid. Jag har också barn, vänner som INTE gillar sport alls! Så smaken är som baken, vet du.

    Idag regnar och snöar det inte här, vi fick nog av den varan igår. Vi skall tydligen få sommarvärme kommande vecka - vi får väl se då.

    Hoppas Gösta, att du är laddad att tillsammans med dina kryssarvänner klura ut Melodikrysset om en timme.
    Nu skall ni ha det så bra alla vänner och ha en skön dag.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Oj, Gösta, ser nu att bloggen för idag 00.39 har ingen text. Jag skrev i alla fall!
    Måste berätta att jag har haft en "jakt" inne i mitt sovrum nyss! Plötsligt hoppade en ekorre in genom fönstret. Den är fenomenal på att hoppa och var rädd dessutom, fick ut den till sist, stackarn.
    Ha en bra dag nu allesammans.
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  3. Hej alla...denna kommentar tillhör Göstas inlägg kl 00.09 (se nedan)
    Sport ja...tycker det är härligt och förenar många människor, såtillvida det inte är det enda intresset,då blir förstås inte roligt,inte för de runtomkring, fast jag tror de flesta har andra intressen också. Vem minns inte när hela Sverige stannade när Stenmark åkte, eller Björn Borgs bragder i Wimbledown. Patrik Sjöberg , Stefan Holm o Kajsa Bergqvist´s höjdhopp.. Ännu längre tillbaka när Ingo blev världsmästare 1959,sedan Ingo o Floyd o Muhammed Ali(tyvärr blev alla sjuka i hjärnsjukdomar, Alzheimers o Parkinson, men boxning är ju en sport för sig)Och fotbollslegender som Pele, Maradona och Nacka Skoglund. Så idrott förenar hela nationer o skapar samtalsämnen.
    De fostrar barn o ungdom som lär sig laganda och fungera i grupp och dessutom den viktiga motionen, att inte bara sitta framför en dator(sedan finns det förstås föräldrar som hetsar sina barn) så det finns både för och nackdelar. Men den som gillar sport har alltid något att se framemot.

    Nog om det nu, nu håller vi alla tummar för Sonja och mobiliserar våra krafter och önskar henne Lycka till och att behandlingen blir av. En extra kram till Sonja..och till Gösta och alla övriga vänner
    Önskar er en fortsatt bra dag. +13 gr här idag och sol emellanåt. Nästa helg kan det bli (enl prognos) +23 gr i Växjö, det ni....sommar. Nu vänder det.
    CARPE DIEM !
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  4. Christina...har en fråga till dig. En ekorre i sovrummet, vilken tur att du fick ut den. Du bor i Västerås, men du nämner skogspromenader mycket så jag undrar om du har skogen intill...vilket perfekt läge i såfall, nära både till pulsen i stan och naturen ?
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  5. Hej Maggis! Ja, jag bor i ett område i utkanten av stán, ett 10-tal hyreshus bara, resten villor. Jag har ett skogs- och promenadområde inte långt härifrån. Jag har dessutom min yngsta dotter och hennes familj i deras villa bara 10 min från mig.

    Idag har det varit mulet, kallt, men inget regn, nu är det +8 gr här.

    Har skickat in Melodikrysset, löst några korsord i min korsordstidningen med.
    Nu blir det att fixa till litet mat.

    Ha en fortsatt bra dag!
    Vi måste alla hålla tummarna nu för Sonja, att konverteringen går bra.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta och övriga vänner !
    I dag har det varit fint väder, packade kaffekorgen och gick tillsammans med min dotter och en mamma med fyra små till vårt fina Apladalen och lekplatsen där. Efter tog jag en långpromenad men då blev det åska och regn,så det blev en blöt tur.
    Hoppas att konverteringen skall lyckas denna gången när Sonja åker hem och att alla prover skall vara bra.
    Sänder en stor lycko kram till henne.
    Tur Christina att det trots allt var en ekorre och inte en stor råtta,men risken är väl inte så stor att en råtta skall hoppa in.
    Men när vi bodde ute på landet och hade katt,kom den ofta hem släpandes med möss och även någon gång fladdermöss,till min stora förskräckelse. Jag är en vekling som är så rädd för möss.
    En vacker höstdag när vi varit ute och arbetat i vår trädgård hade jag plockat i vedkorgen och ställt i trädgården,för att tända en brasa i den öppna spisen på kvällen.
    På söndagsmorgonen när jag höll på med frukosten fick jag till min stora förskräckelse se en orm på golvet.
    Vilka röstresurser jag hade min man blev jätterädd och undrade om jag blivit sjuk eller(tokig)stammande fram att det är en orm i köket.Vilket han snart konstaterade att det var så.Tack och lov det var en snok, som strax fick komma ut i trädgården igen.
    Förmodligen hade den följt med vedkorgen in eller krupit in i min mans jacka som hade legat i trädgården.
    Men övernattat i vårt kök hade den gjort. Så var det att bo på landet,men det var skönt frånsett alla möss katten kom med och en snok som förirrat sig in i bostaden.
    Nu kära vänner ha en skön kväll och jag sänder kramar och hälsningar till er alla.Doris

    SvaraRadera
  7. Hej och god kväll Gösta, Sonja och alla i dagboken!
    Hoppas ni alla haft en bra dag, för Christina har den i alla fall varit lite annorlunda med en ekorre i sovrummet. Ekorrar är sällsynta här i mina trakter, och att få dom i sovrummet är således ännu mer sällsynt. Fåglar kan det ju komma in en och annan och dom är inte heller lätta att få ut till sin frihet.
    Nu ska jag snart se om jag är smartare än en femteklassare med Lasse Kronér. Dom program jag sett hittills har inte premierat mig till nån sån smarthet kan jag säga. Men vad gör väl det, jag lär mig ju något nytt medan jag tittar.
    En extra varm hälsning till Sonja och som sagt,igår och idag,vi håller alla våra tummar för att proverna är bra nu och att konverteringen kan göras.
    Ska själv till sjukhuset nästa vecka för en behandling för min rygg och mina leder, vet inte förrän jag kommer dit om jag behöver stanna några dagar, beror på hur inledningen av behandlingen avlöper säger "dom som förstår sig på".
    Varma kramar till dig Gösta, Sónja och hela "familjen" från Iris

    SvaraRadera