lördag 7 april 2012

Dagboksbloggen

                                                              Dagboksbloggen 07 april 2012.  Påskafton har verkligen varit som en afton hela dagen det verkar inte kunna bli en hel dag för sista biten går inte att hitta. Den där sista biten är väldigt svår att avgöra vilken den är.  Det viktigaste är nog att det är en själv som avgör när det är dags att oroa sig över den resterande delen. Att ha en fast punkt i tillvaron som bara är min och där ingen annan försöker ockupera det egna utan har sina delar klara för att beskydda. Dagen har i övrigt varit lugn och nu väntar en annan fast dag nämligen påskdagen. Carpe dien                   Klockan är 23.48

4 kommentarer:

  1. Gösta och Sonja God fortsättningen på påsken också till övriga här.
    Hoppas att ni haft en trevlig påskafton, vilket vi har haft med god mat och fin gemenskap med hela familjen.
    Ha det så gott hälsningar och påskkramar till dig och Sonja och övriga här.Doris

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta, Sonja och alla andra vänner här!
    Gösta, dina ord beskriver exakt hur jag själv tänker och känner. Alla behöver en fast punkt, någonting som är ens eget, som man själv rår över, det är ett måste. Där är det endast man själv som kan påverka skeendet.

    Har nyss varit ute på en härlig morgonpromenad, solen skiner, det är vindstilla och tyst och lugnt. Hittade en liten skogsglänta, stannade till ett tag, fåglarna höll sin morgonkonsert, en liten igelkott gick omkring bland löven, små tussilago lyste så gula ner mot en liten sluttning. Det var en fantastisk känsla att stå där och uppleva hur naturen förbereder sig för kommande vår och sommar.

    Nu blir det att dricka morgonkaffe och läsa tidningen.
    Hoppas ni alla har haft en skön påsk hittills, idag blir det besök hemma hos yngsta dottern, kommer nog att äta alldeles för mycket mat, hmmmm.
    Med ett litet leende säger jag till er alla:
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta o Sonja och övriga bloggvänner

    Alla behöver vi en frizon. En plats i vårt innersta som bara är min, dit ingen annan kan nå. Det tror jag är en viktig sanning för alla människor...
    Önskar er en trevlig fortsättning på påsken. Vädrets makter ser ut att vara lite gynnsammare här idag. Soligt och inte så kallt och än så länge vindstilla.

    CARPE DIEM !
    Stor Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  4. Gösta, fint skrivet av dig! För visst är det så, att vi alla behöver en fast punkt som bara är den egna. Och den sista biten - vilken är den, det tror jag kanske vi får svar på så småningom. Men som sagt, en fast punkt och en egen frizon behöver vi alla, men också människor runt omkring oss som bryr sig, som känner värme och empati för sina nära och kära, det behöver vi också.
    Gösta, jag uppskattar dig för allt vad du står för och vad du är och är så glad att jag fått lära känna dig och så småningom även Sonja och Marianne. Plus att jag och många med mig fått en "ny" familj genom din dagbok. Tack Gösta!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera