lördag 14 april 2012

Dagboksbloggen

                                                                 Dagboksbloggen 13 april 2012. Här har det varit soligt hela dagen så tiden har gått åt till att vara ute. Samtidigt har det gått åt tid till att följa kommentarerna. Det har varit intressant att läsa de olika åsikterna. Dessa är olika från gång till annan och styr in tankarna på olika håll hela tiden. Tankarna vill gärna ta vid på olika ställen men hittar förankringar som kan både såra och kanske leda vidare i olika tankegångar och därför blir det lite ohanterbart och då stannar det vid blott ett Carpe diem                    Klockan är 00.02     

11 kommentarer:

  1. Morrn Gösta, Sonja och alla andra kära vänner här!
    Vilken fantastisk bild Gösta du har idag i dagboken! Har ibland tänkt lägga in en bild jag med, men vet inte hur man gör, tyvärr. Du har haft fint väder och varit ute, det värmer mig att höra. Här regnade det hela dagen igår, blåste snålt med, hörde även på nyheterna nyss, att några mil norrut härifrån hade de fått snö! Den smälter förstås, men iaf.

    Ja, det är intressant att följa allas olika synpunkter och åsikter i de olika frågorna som dyker upp. Förstår, det kan vara litet knepigt att sortera dem alla.
    Jag lyssnade på Karlavagnen igår, det var en hel del intressanta personer som berättade och även programledaren var bra. Bättre med en ensam programledare än två stycken som pratar hela tiden.

    Nu laddar jag för Melodikrysset och jag hoppas Gösta att du och dina kryssarvänner klarar krysset idag, ibland är det knepigt.
    Jag hoppas att ni alla får en bra dag, kanske litet sol så det går att vara ute.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Gomorron Gösta o övriga vänner
    Idag när jag öppnade din blogg och såg denna underbara bild så man nästan tappar andan blev jag glad. Det ger en ny dimension åt bloggen att lägga in en bild ibland. En bild kan också tala och skapa samtalsämnen. För mig är det så....Här ser man vilket underverk vår jord är och hur vackert det kan vara. Gläds också mycket åt att du kan vara ute, det ger en annan känsla att få lite utomhusluft i lungorna

    Här skiner solen också idag och det ser ut att bli en sån där fin dag. Hoppas Doris att du mår lite bättre idag och att värken gett sig
    Önskar er alla en härlig dag med sol
    CARPE DIEM !
    Stor Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  3. De skälvande minuterna före Karla
    Datorn är på
    Gösta och jag har kopplat upp oss på Skype
    Måtte nu anslutningen hålla
    Vi är laddade till max
    Två liter kaffe har runnit nerför våra strupar
    Taktiken är klar. Vi la upp den inatt
    Vi ska gå ut ganska lugnt idag och verklligen koncentrera oss på de moderna låtarna som ofta har problem med. Gösta har specialstuderat sitt område som är "opera och körmusik" genom att lyssna igenom samtliga verk av Wagner för han tror det kan komma något ur "ringen" Pulsen stiger nu....4 minuter kvar innnan signaturen ljuder...
    En kopp kaffe till....nu är vi beredda

    rä rä rä rä rätt uppp i krysse

    Carpe diem

    Sven LIndh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har Ni börjat lösa melodikrysset på Karlavagnen nu....blev väl lite för många koppar kaffe tror jag.....
      Du är bra ändå Sven..
      Stina

      Radera
  4. Du är bara för rolig Sven! Hoppas att det gick bra. Jag skickade in min lösning, hoppas den är rätt. Det gick åt 3 muggar kaffe förstås.
    Ha det bra!
    Carpe diem
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  5. Melodikrysset fixat
    Vi hade en superbra uppKOPPLING utan avbrott
    Gösta briljerade i operettfrågorna med elegans och Sonja hjälpte oss när de moderna låtarna kom. Jag bara satt och skrattade och fyllde i rutorna jag. Kan det vara enklare och roligare än så när man får lösa krysset tillsammans med dessa KRYSSgiganter och härliga människor. Det var sommar på Rörön precis som i Mora. Gösta o Sonja skulle gå ut på altan och fika och jag tog mitt kaffe på balkongen.
    NATURLIGTVIS MENADE JAG INTE KARLA MEN JAG VAR SÅ NERVÖS INNAN KRYSSET OCH KAFFEDOPAD ATT DET BLEV FEL.

    Jag är inte så nöjd med Karla igår. Tyckte man slarvade bort ämnet och så höll Peter på att jollra för lägne med någon polsk-svensk vän som INTE alls var ett dugg rolig fast Peter tyckte det. Den där professorn..KG någonting som berättade om sina äventyr i Europa då han träffat en kardinal på en fest och kardinalen pratat om den svenska synden med mera...och denna kardinal sedan blev påve i slutet av 50-talet...Ja det var härliga berättelser ungefär som i Jonas Jonassons bok "100 åringen som hoppade ut genom fönstre...." EN UNDERBAR BOK SOM ALLA BÖR LÄSA

    SOMMAREN FINNS I MORA...förstås....var annars
    Välkomna

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  6. "100-åringen som klev ut genom fönstret" ligger här som pocket på vänt...måste snart läsa denna lovordade bok..hoppas kryzzet gick bra-på Karla, hahaha

    Har nyss gått en ljuvlig promenad i strålande solsken 6,11 km enl stegräknaren, puhh..hoppas ni alla har lika underbart väder som vi idag

    Carpe Diem !
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  7. Stegräknare.....där har vi det.....måste skaffa
    Jag brukar tappa bort räkningen vid 4997 steg....
    Någon som har tips på en BRA och BILLIG....eller är det någon som kan följa med mej på promenaden OCH RÄKNA ÅT MEJ.......och servera KAFFE var 100:e steg...phuuu

    Ha det gott

    Sven Lindh alias Karl-Kryzz

    SvaraRadera
  8. Sven jag använder stegräknare sedan 3 år tillbaka, det är kul att se hur mycket man går.
    Min heter Keep Walking LS 7000k
    webadressen är: www.keepwalking.se

    Lycka till!
    Carpe diem-walking
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta o Sonja ! Vilken underbar bild du gav oss i dag. Ni har haft en fin dag,här har solen hållit sig undan.Men den kommer säkert till vår del också.Låter så gott att ni har kunnat vara ute och njuta.
    Min värk har lite svårt att ge med sig även om jag ta Alvedon forte. Jag är anti mot för mycket tabletter, men tur att det finns när man får riktigt ont.Fick ett telefonsamtal att min kära moster slutat sina dagar 88 år gammal.Men det var skönt för henne och bland annat att hon kunde vara i sitt hem den sista tiden,samt att hon var klar i sitt huvud.Mycket för anhöriga att vara tacksamma för.
    Nu önskar jag en fortsatt bra kväll som möjligt ta hand om er och njut av varje stund.Kramar och hälsningar till er alla .Doris

    SvaraRadera
  10. God kväll på er alla i dagboken med Gösta och Sonja i spetsen!
    Vilken underbar bild du gav oss idag Gösta i inledningen av dagbokstexten!
    Idag är det vår tur att ha haft en härligt solig vårdag, där vi förutom solsken har förmånen att få se allehanda vårblommor ploppa upp ur marken, vilken härlig tid vi nu går till mötes.
    Doris, jag hoppas din värk försvinner snart, är jobbigt med värk, jag har ju själv mycket besvär med min rygg, men den har faktiskt varit ganska lugn nu ett tag.
    På tal om gårdagens olika synpunkter på nya Karlavagnen så är det väl tur att smaken inte är samma hos alla människor. Fy vad trist om alla tyckte lika om allting. Men jag vidhåller min inställning, dvs gillar inte de/det nya, vare sig vad gäller programledarna eller upplägget. Sen kan jag tycka att det, precis som i gamla programupplägget, är trevligt med en och annan bisittare som lite mer "sakkunnig" utifrån kvällens ämne, ex-vis som Eric Blix, Birgitta Ulvsson. Nog om detta.
    Nu hoppas jag ni alla får en riktigt trevlig kväll och om det inte varit så långt till Mora så kunde jag väl ställt upp som stegräknare, men motprestationen hade ju varit gott kaffe med kubb!
    Många varma kramar till er alla från Iris

    SvaraRadera