onsdag 25 april 2012

Dagboksbloggen

                                                        Dagboksbloggen 25 april 2012. En halvmulen dag är förbi.Det blir ingen konvertering för Sonja fast provet var bra. Det ska tas ett nytt prov på måndag och sedan om det är bra blir det konvertering efter helgerna. Tack Gert för förvarningen om kaffet du är välkommen. Hoppas du får åka hem över valborg det är dig väl unnat. Övriga ska passa på och ta till vara all rekreation som det bara går. Carpe diem                                   Klockan är 23.36

4 kommentarer:

  1. Morrn Gösta och alla andra vänner här!
    Gert, blev så glad att höra från dig i bloggen, jag förstår hur jobbigt du har haft det och jag hoppas innerligt att du kan få komma hem till Valborg. Du är på ett mycket bra sjukhus (jag vet, har varit där) och de är fantastiska!

    Idag är det mulet, litet dimmigt här och det är bara 7 gr, så det blir nog ingen långpromenad idag.
    Vi hade vårt musik-cafe igår och det blev god uppslutning. Vi hade allsång, en av musikanterna Allan, berättade självupplevda minnen från Norrland samt många roliga historier! Det blev en lyckad kväll.

    Det var verkligen tråkigt Gösta, att de inte kunde göra konverteringen på Sonja! Nu får hon vänta ytterligare och jag förstår att det måste vara så tomt hemma efter henne. Du får hälsa henne så gott när du pratar med henne. Desto större glädje blir det när hon kommer tillbaka hem igen, Gösta!

    Nu ska ni alla ha en så bra dag som det går. De som har pollenallergi har nog en kämpig tid framför sig, tyvärr, men de flesta har kanske garderat sig med medicin för det.
    Carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta & alla vänner..Vi hållar tummarna för Sonja så hon får sin behandling nästa vecka
    Igår blev det varken trädgårdsarbete eller vädring av kläder. Regn hela dagen. Gick ändå en uppfriskande promenad i regnet. Och så bakade jag en god citronkaka med kesella i till fikat....

    "Små Citroner gula"...så heter en bok jag har av Kajsa Ingmansson. Efter den boken fick jag en ny syn på citroner. Numera har jag alltid färska citroner hemma. En halv citron i kylskåpet ger fräsch doft och en citronklyfta på diskbänken. Citronfromage är gott. Citronfjäril. Citronmeliss i landet En citronklyfta i den dagliga vattenkaraffen. Citron + honung vid förkylning. Lite riven citron i köttfärssåsen ger en ny annorlunda smak. Finns hur mycket som helst. Har dessutom köpt ett bra rivjärn till citroner med skaft på. Mycket om citroner idag

    Idag skiner solen igen så klädstället står åter på balkongen. Ha en fin dag alla...
    CARPE DIEM
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  3. Hejsan Gösta och alla andra rara....
    Tråkigt att konverteringen inte kunde göras när det var tänkt, man har ställt in sig och så blir det intet.
    "Ser" att Maggis byter till sommargarderob, det gör jag också, det är så skönt när det är gjort. Kläder måste ju vädras och vissa borstas, annars kan malen göra besök, dessutom bör garderoberna städas och torkas ur.

    Citroner, ja va gott. Gjorde ofta citrondricka förrm hade som måltidsdryck. Syrligt och gott.

    Idag har vi haft regn, men jag tog en cykeltur ändå, bara för att se de japanska körsbärsträden blomma i trädgårdarna så fint, dom är så vackra så jag tappar nästan andan..och att gräsmattorna nu blivit gröna och björkarna som nu börjat grönska, ja, det är bara så fint nu överallt..helt underbart.

    Ha nu en trevlig kväll alla vänner..

    Kramisar från Ingalill

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Trist att man inte ville göra konverteringen även att proverna var bra. Men samtidigt kanske dom tänkte på hennes sjukhus som dom gjorde på mitt idag när jag kom dit för behandling; Man ville inte påbörja behandlingen eftersom det var lite helg nu några dagar, så jag fick ny tid till nästa vecka. Så kan det bli ibland. Och jag blev besviken för att det var helgdgar det var nu ingen nyhet precis. (Nu blev jag lite bitter, men det kan man väl få bli ibland.)
    Hoppas du haft en bra dag och kanske har någon tittat in under dagen och förhoppningsvis får du lite hjälp att handla hem lite mat och så plus att hemsjukvården tittar till både plåster och benlindning.
    Här har regnat nästan hela dagen, men jag har ju mest transporterat mig fram och åter till sjukhuset plus diskuterat med dom, så det har inte gjort så mycket.
    Hoppas alla ni andra haft det bra och önskar nu dig Gösta, Sonja och alla övriga vänner en riktigt god natt.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera