lördag 17 december 2011

Dagboken

                                                                             Dagboksnotering 16 december 2011. Åter en dag med olika känslor farande genom kroppen både oroliga och lugna. Jobbigt när de oroliga kommer man ser så många negativa händelser omkring sig. Känslan av nedåtgång blir så påtaglig. När den goda sidan visar sig går det så fort. Lycka till Doris att det gick så bra. Lycka till på er alla till en ljus och god julvecka. Carpe diem                                                    Klockan är 00.16                        Ps. Det finns en ny artikel i Länstidningen Östersund/Berg på nätet Ds.

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild på Er båda i tidningen Sonja och Gösta. Jag har setat här i natten nu och tittat på den länge och väl. det är helt stilla i huset där jag bor. Jag är världens lyckligaste människa som får vara vän med Er två och dela livet som det är här och nu med Er två.

    Carpe Diem och tack för att Ni finns
    I tanken kramar jag Er

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild på er i dag! Det strålar om er båda.Fortsatt lycka o glädje önskar jag er båda! maggan i Halmstad.

    SvaraRadera
  3. Morrn Gösta, Sonja och alla andra i "gänget".
    Gösta vilken fantastisk bild på dig och Sonja! Den utstrålar så mycket värme, tillit och omtanke! Jag känner en enorm glädje att få vara er vän och den styrka ni båda förmedlar är otrolig!

    Stort tack till Sandra för ett fint reportage!
    Bilden av er både kommer att bli den bild av lugn och fridfullhet inför julen, som man önskar alla!

    Hoppas att Melodikrysset lyckas bra idag tillsammans med kryssargänget.
    Många kramar och carpe diem!
    P.S. som Sven säger jag: tack för att ni finns! D.S.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta o Sonja!
    Jag säger som övriga här idag "vilken härlig bild och reportage" om Er idag, tack!
    Här nere i söder är det vått, grått och trist.
    Ingen vidare julstämning men å andra sidan bra att slippa snön o halkan på vägarna!
    Jag bakar klenetter idag och har en skinka för giljering i ugnen. Det är lite julstämning i köket i vart fall.
    Jag önskar Er och alla andra en bra dag och helg!
    Kramar från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta & Sonja
    Vilken glädjens bild, utstrålar värme, mysighet och sån hemtrevnad. Håller med de övriga, underbart att få ta del av ert liv,TACK
    Kan vara lika skönt att inte vara så många vid jul, lyssna på fina julvisor, äta lite god mat o fika emellanåt samt kolla julprogram på TV. Gott att bara ta det lugnt...så skall ju egentligen julen vara, inte en massa fläng hit och dit. På morgonen snöade det idag och var vitt på marken och ligger forfarande kvar, får ändå hoppas på en vit jul
    Ha en god helg allesammans
    Varm Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta och Sonja! Såg det fina kortet på er i LT .men jag saknade er på "Hjältegalan" i går kväll.För mej är ni de stora vardagshhjältarna Kram från Gulli

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta Sonja!
    Vad mer kan jag säga än övriga här ovan? Inget, det är en fantatiskt fin bild på er båda som andas värme, hemtrevnad och mysighet och glädje över att återfunnit varandra. Tack för att ni finns och delar med er av er tillvaro. Likaså har Sandra sammanfattat vardagen på ett lika fantastiskt sätt som alltid!
    Julen är fridens högtid och att få fira den i lugn och harmoni är lycka och glädje nog. Har alltid tidigare haft huset fullt av folk, men i år blir det lite annorlunda, vi kommer också att fira själva och njuta av tillvaron och varandra och lite god mat. Så har vi bestämt för det här året.
    Hoppas ni alla haft en bra dag och jag hoppas fortsättningen av dagen och kvällen också blir bra.
    Till Gösta och Sonja och Marianne en försmak av min varma julekram och till hela dagboksfamiljen också och inte Sandra att förglömma från Iris

    SvaraRadera
  8. Hej igen alla
    Julstämning uti huset...Har hängt upp de röd-vitrutiga julgardinerna i köket och kokat Emmas julgodis fudge i em, så här är det riktig julstämning, mmm.. luktar så gott. Dessutom vitt ute på marken.Vad kan man mer önska....
    Kram/Maggis

    SvaraRadera
  9. Hej igen allesammans! Först ber jag om ursäkt, som inte skrev under mitt inlägg kl 9.04!
    Blir varm om hjärtat när jag läser alla era inlägg.
    Idag har det varit snöblandat regn här hela dagen, nu regnar det bara och det är 1 dm snöslask, usch! Hoppas bara att det inte fryser på nu under natten, då blir det besvärligt ute.

    Idag har jag varit hemma hos mitt äldsta barnbarn och firat barnbarnsbarnet på hans 1-årsdag! Mina andra barn var där, barnbarnen med, så det blev fullare än i kyrkan, men finns det hjärterum så finns det ju stjärterum, sägs det. Som någon av dem sade: "du mormor, vi kommer ju alla från dig.!" Det kändes stort.

    Nu har jag tänt ljus här hemma, tagit en skinksmörgås, njuter av lugnet och stillheten.
    Jag hoppas att ni alla får en skön kväll, och du Gösta tillsammans med Sonja kan koppla av och njuta av varandras sällskap.
    Hoppas Melodikrysset gick bra - jag missade det.
    Varm tankar och kramar till er samt carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera