lördag 24 december 2011

Julafton

                                                                  Dagboksnotering julafton 24 december 2011. Dagen har varit lugn med kontakter av släkterna på olika håll. Det ventileras en del om hur tillstånden är och vad som närmast är på gång. Det enda som gäller är att det ska flyta på till förändringar sker i den kroppsliga statusen till det inte går att hantera . Fortsatt god jul på er alla och hopp om bättring för er . Carpe diem                                               Klockan är 23.51

6 kommentarer:

  1. God fortsättning på natten,hoppas du får välbehövlig vila.Här har dagen gått i lugnets tecken,varit ensam hela dagen endast grannar som kom in och fick smaka på gammal glögg
    Har sett på konsert från Örebro under ledning
    av Peter Flack "Hjalmar" Ha en bra fortsättning
    av Helgen alla vänner på bloggen .Gulli o katten

    SvaraRadera
  2. Juldagsmorgon glimrar..jag vill till stallet gå´..
    Eftersom jag verkar bli uppe hela natten så är det väl lika bra att jag tar en kopp kaffe i natten och fortsätter vaka tills det är dags att gå till julottan i Mora Kyrka som ligger så vackert nästan vägg i vägg med Anders Zorns hem..
    Om jag inte somnar vid fyratiden som brukligt...ja ja vi får se...Skulle kanske väcka både Gösta och Gulli på Skypen så de kan hålla mej vaken....
    Min julafton firades lugnt med mina tre katter Red Tajger Puff, TicTac och Mr Piip....Katterna sov och jag kollade TV, lyssnade radio och såg några program på SVTPlay. Sedan har jag ju hittar SR Minnen på SR:S sida på weben. Där är underbart att vara och vilket program kan gå upp mot Beritl Perrolf i Visby på julafton från 1999...helt underbart. Gå in på SR Minnen och lyssna för det är en dröm kanal för oss som saknar de program som gjordes förr...de finns där och blandningen är perfekt. Försökte också lösa musikkrysset nu inatt via websidan men jag brast på två ställen. Vågrätt 10 och lodrätt 7????????? Hjääälp
    Imorgon startaar vi med P1 Godmorgon Världen kl 9.00..synnerligen intressant program. Sedan har vi konungens jultal 12.40 Vinter med Fredrik Lindström 13.00. I P2 har vi Eldeman 17.00 och Swing därefter....I P¤ Juldagen med Stina Wollter från 8.33 MEN MISSA INTE M I F F O R A D I O 7.03 i P4 p4 Extra med Erik Blix är ett bra program kl 13.00 och så Da Capo med Eldemann på kvällen....
    Se där man kalrar sig med radio så TV:n får vila tills fotbollen kommer igång igen
    Fast Morden i Midsomer missar jag inte i TV1 21.00....det spelar vi in på dvd.
    Klockan fem är julottan i Mora Kyrka. Nu ska jag försöka få tag i några kubik snö och en släde och en pigg häst så jag kan åka gågatan upp mot kyrkan i vargskinnspäls med fyrbåkar som ljus så där dramatiskt som i Selma Lagelöfs "Gösta Berlings Saga"

    Nu önskar jag att juldagen för er alla blir ännu bättre än julafton...

    I mina paket hittade jag världens underbaraste sockor stickade av en underbar väninna med ett hjärta av guld som ibland dyker upp på sidan här. I ett anant paket fick jag precis den bok jag tänkte köpa Leif GWs Gustavs Grabb av min bokläsande granne under mej. Vilka underbara klappar..
    Hoppas ni fick kärlek och omtanke var ni än befann er.

    Sven i Mora

    SvaraRadera
  3. Gomorron alla Göstas dagboksläsare men mest till Gösta och hans Sonja, även god forts. på julen.
    Jag har läst denna dagbok sedan första vändan jag hörde Gösta på karlavagnen och tagit del av hans och alla andras bekymmer liv och leverne. Med tårar i ögonen har jag följt Göstas kamp och kännt min litenhet att inte kunna göra något för att lindra hans smärta och lidande. Det första jag gör på morronen när datorn har kommit igång är att läsa Göstas dagbok.Jag blev jätteglad den dagen jag läste att Sonja
    hade kommit och fortfarande är kvar, det gläder mej oändligt.
    Sen är det så kul att läsa hur alla ställer upp för dig Gösta , så många goa vänner runt om i vårt avlånga land. Följer med intresse hur en del vänner löser melodikrysset med dig Gösta och den roliga lustigkurren Sven i Mora , honom har man skrattat gott åt i många fall. Sven undra på våg 10 vad det blev, jag fick det till Ternheim och lod 7 blev ju Lundin(Anders Lundin) Ja nog om detta, nu vill jag bara onska Gösta och hans Sonja en god fortsättning på julen och ett gott nytt år, Kramar från Solveig i Domsjö

    SvaraRadera
  4. God fortsättning Gösta, Sonja och alla andra här!
    Ja, jag håller med Solveig, det var gm Karlavagnen jag fick kontakt med dig Gösta och har fortsatt här sedan dess. Solveig beskriver allt det som jag vill säga med.
    Jag hoppas att julafton blev lugn och fin och en värme spreds i ditt hem, Gösta.
    Tänkte mycket på er alla här och hur ni hade det.
    Jag hade så trevligt hemma hos yngsta dottern med familj. Åt på tok för mycket julmat, känner mig som en Michelin-gumma nu! Fick många fina julklappar och min övriga familj kontaktades via mobilen under kvällen.
    Idag ska jag hem till min dotter nr 2 och äta julmat och umgås med dem.

    Jag önskar er alla nu en god fortsättning och ett stort tack till dig Gösta- vår stora kämpe - som gjort det möjligt för oss att vara här i bloggen!
    Mina tankar under jule gick till dem av er som har det jobbigt på olika sätt, att året som kommer skall bli bättre och att ni känner, att vi alla tänker på varandra!
    Många kramar och carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  5. Gomorron denna juldagen...
    Hoppas ni alla mår bra idag och inte ätit för mycket av julens goda mat...idag känns det som en bra dag och en dag att njuta av. Men gräsmattorna lyser gröna så någon särskild julkänsla infinner sig inte. Gårdagen var fylld av liv och rörelse här, men julafton kan firas så bra på många olika sätt, i ensamhet med sällskap av radio och TV, reflektion över vad julen är och ihop med kattor, vilka underbara namn Mr Pip... hur kommer man på sånt fyndigt namn. Önskar dig Gösta o Sonja och alla andra underbara människor här en fortsatt god jul
    Varm Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  6. Hej och God fortsättning på julen till Gösta, Sonja, Marianne och alla i Göstas dagboksfamilj!
    Hoppas alla har det bra och äter måttligt och njuter av allt gott och framför allt av lugn och frid. Framför allt finns mina tankar hos Dig Gösta och Sonja och att värme och frid råder hos er, trots SMHI:s dystra väderprognos med nytt blåsväder. Men jag förstår nog att ni njuter av värmen inomhus och av den värme som ni har tillsammans.
    Hoppas på en bra fortsättning av denna dag, så läses vi i morgon.
    Varma kramar till er alla från Iris

    SvaraRadera