torsdag 8 december 2011

Dagboksnot 08 dec 2011

                                                                                  Dagboksnotering 08 december 2011. Tack alla för ert stöd och support. Det hjälper verkligen att höra från er det lyfter. Sonja hälsar och tackar också. Hon kommer hem söndag kväll. Dagen har varit lik de andra dagarna men det underlättar med rätt lindring. Plåstren tar fyra dagar att beställa och det är distriktsköterskan som sköter den biten så det får jag inte göra själv. Här har det kommit snö och det håller på att kyla på bra nog just nu -12. Sköt om er allihop och Carpe diem                                   Klockan är 23.41

6 kommentarer:

  1. jag förstår inte riktigt varför distriktsköterskan inte har framförhållning. Handlar det bara om brist på hjärnkapacitet eller en ovilja. Det kan ju inte vara någon jättestor överraskning när dina plåster tar slut.
    Det är så trevligt att läsa dig på morgonen. Jag brukar titta in på några bloggar innan jag börjar arbeta och jag tittar alltid in på din först. Här i Skåne blåser och viner det och igår regnade det nonstop precis hela dagen.

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta och alla andra!

    Det är trevligt att se att du skriver lite mer i bloggen. Här i Tidaholm har det regnat i natt och snön håller på att försvinna. I dag är det Anna-dagen och då ska lutfisken läggas i blöt.
    Hans

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta...Nu har du sovit din skönhetssömn och är på banan igen, skönt...normal skrivtid 23:41. Bra att du känner värmen från oss alla som vi förmedlar till dig. Och så tycker jag det är rätt roligt att Hans från Tidaholm är med oss här, inte bara kvinns.. ja, våran Sven också såklart.
    Idag en blåsig grå dag så vi får se om det blir någon promenad, kanske framåt em. Försöker att undvika julstressen så gott det går, tar ett långt djupt andetag så funkar det. Hälsa Sonja.
    En varm kram till alla er...(en extra varm till dig, Gösta) Ha de bra...
    Maggis

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta, så glad att läsa dina rader idag. Förstår inte att inte distriktssköterskan tar hem ett lager med plåster - hon vet ju att du och kanske flera använder varje dag! Du får säga till henne.
    Vad härligt Gösta för dig att Sonja kommer hem på söndag kväll!! Förstår, att det har varit ensamt, du saknar hennes sällskap, pysslande och inte minst hennes fantastiska bröd!

    Idag regnar det och blåser ordentligt här, det kommer att bli kallare tills i morgon, så det blir det skridskoåkning på trottoarerna förmodligen.

    Jag hoppas att det väntade ovädret inte drabbar så många med elavbrott, olyckor m m. Du har fått snö Gösta, här är det bara slask.

    Nu ska Du Gösta och alla ni andra ha en fortsatt bra dag. Samtidigt vill jag hälsa välkommen tillbaka till Sonja och hoppas att hennes undersökningar gav bra resultat.
    Skickar med ett varmt leende och ett carpe diem.
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  5. Hejsan Gösta, gott att läsa dina rader igen, och hej till er andra också förstås..

    Jag ser att Gösta har -12, huvva. Här på västkusten har vi +6 och värsta regnet och storm, får passa på att skriva innan strömmen går. Jag har suttit och läst och myser faktiskt rätt så bra när det är oväder! Hellre regn än snö, så jag hoppas plusgraderna håller i sig.
    Igår var jag på en "luciafest" utan lucia!!! Det hade blivit dubbelbokning så vi skulle få höra en "Stjärngosse"(trubadur) istället, men icke en julsång utan lite låtar om cigg, sprit och bajs!! Osmakligt..Vi satt och fikade då...Sen sjöng en grupp, dom sjöng jättebra i drygt en timme, och det var en hyllnig till Povel Ramel! Inte en enda julsång, och jag är Inte förtjust alls i Povels visor,tycker dom är hensjam men jag var ju "tvungen" att vara kvar då jag köpt lotter som jag hoppades vinna på. Det gkprde jag, en ljusstake i halm, jättefin. Det var den enda höjdpunkten och julkänsla som Luciafesten erbjöd..Dessutom trevligt sällskap förstås.
    Imorgon blir det melodikrysset och sen julmarknad, förhoppningsvis med något juligt...vem vet...
    Kramisar från Ingalill

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Härligt att läsa dina rader som vanligt. Men jag blir lite sur på distriktssköterskan som inte kan se till att ha den framhållningen hon måste ha när det gäller mediciner. Sen ska man i och för sig inte skylla allt på sköterskan, det händer ju att apoteket inte har just mitt preparat på lager och då tar det väl ännu längre tid. Men ledordet för idag när det gäller mediciner, både för oss vanliga patienter och för vårdens personal är framförhållning så att ingen behöver lida i onödan!
    Blir också glad att se att Sonja kommer tillbaka nu i helgen. Hoppas alla hennes undersökkningar gått bra och gett bra resultat. Hälsa henne så gott. Och vad skönt för dig att få hennes sällskap igen.
    Ha nu en fortsatt så skön dag som möjligt Gösta och alla andra.Varma kramar från Iris

    SvaraRadera