onsdag 11 januari 2012

Dagbok Onsdag 11 januari

Hej alla här i bloggfamiljen!
Dags för reserven att dyka upp igen.
Denna gång är det p.g.a. datorhaveri...
(Attans uppdateringar)
Pappsen sliter i det lilla han har kvar på huvudet och reserven har försökt "supporta" på distans. Men vi vet inte om vi kommer att lyckas.
Men förhoppningen är att tekniken är med oss.

Men så länge, hälsningar till er alla och Carpe Diem!



Internet Explorer verkar inte vilja samarbeta med bloggen idag. Använd Mozilla som webbläsare istället så ska det fungera med kommentarer.

13 kommentarer:

  1. Hej "reserven" Marianne!
    Alla uppdateringar är inte av godo! Tvärt om!
    Jag har både igår och idag noterat att det kommit en text "omdirigerar" (om jag minns exakt rätt) när jag skickat min kommentar.
    När jag nu läser det son skrivits idag ser det jättekonstigt ut; Väldigt liten text och sedan finns det under varje kommentar ordet "svara" med markering som en länk. Jag har inte klickat på länken, för jag förutsätter att det så småningom försvinner igen. Jag hoppas tekniken hinner ifatt er, något är inte som det brukar vara, men om man bara visste vad. Men det löser sig säkerligen med en stor portion tålamod och så kallad felsökning. Om jag minns din profil rätt, Marianne, så jobbar du med data, eller? Så jag går nu till sängs med stor förtröstan att det hela löser sig, fast kanske inte inatt. Någon gång måste man ju sova också!
    Kram och god natt från Iris

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta och Marianne!
    När jag nyss skrivit min kommentar och skulle kolla så ser jag, att datum och klockslag på mitt inlägg är "Jan 11, 2012 02:31 PM".
    Och det är väldigt liten textstorlek. Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men skickar över det i alla fall. Ordet Svara finns kvar och är understruket precis som en länk, men när jag klickar på det så händer inget.
    För en stund sedan skrev jag ett svar till Sven i Mora och då var allt som vanligt.
    Nu blit det sängen för min del. Natti från Iris

    SvaraRadera
  3. Semlor blir baklänges rolmes
    Det kunde ju få bli vår nya fågel
    Vi som älskar fåglar struntar i facbook och twitter för vi har ju KVITTER
    Rapportera nu så fort ni ser en ROL-MES
    Den som ser en sådan först får naturligtvis en Semla
    Och tar man Semla baklänges så får vi ännu en ny fågel AL-MES
    Men den kan vi också spana efter...Almesen..
    Tänk att en semla kan rymma så mycket förutom deg och grädde och det där geggiga....

    Skådelfågaren Matteaus Lind Mora

    Sven Oskar Herbert Lind

    SvaraRadera
  4. Hej Svejs alla ni fina vänner
    Jag fick gå in på webläsaren Mozilla Firefox, gick ej att ansluta med Internet Explorer. Nåja, det ordnar sig nog....
    Igår em skulle vi ta en kort promenad,men vädret var så härligt så det blev en lång, genom skogen och vägen längs med sjön(c:a 8 km)istället. När vi gick upp vid golfbanan som ligger högt var det så fint...en massa får betade på ängen intill(utan stängsel) solen gick ner över sjön nedanför och så de gröna gräsmattorna. Man kunde tro det var en vårdag. När vi gått ett stycke hördes ett himla oväsen bakom oss...Minst 20-30 får gick precis hack i häl bakom oss, Vi stannade och de gick förbi men blockerade vägen, men till slut kunde vi ta oss förbi. Har någon blivit förföljda av får i januari...Hoppas bloggen funkar snart igen...
    Må så gott alla
    Kram/Maggis

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta, Sonja och Marianne och alla vänner i bloggen.
    Nu testar jag att skriva en kommentar via Explorer, för jag fick inte Firefox att funka alls för några timmar sedan.
    Hoppas ni har det så gott ni kan och sitter ine i stugvärmen och myser istället för att vara ute i regn och blåst (som vi har här).
    Hoppas nu allt fungerar som det ska och jag skickar mina varma kramar och tankar till er från Iris

    SvaraRadera
  6. FÖRSAMLAD I PARIS

    vad blir det baklänges


    jag kör med Google Chrome den funkar superbra och är väldigt snabb som webläsare

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  7. Fel Sven...skall vara Församla (inte Församlad)i Paris (sista bokstaven läses som gammaldags stavning,) så det så...

    Och vad blir Ola Salo baklänges(han ni vet som sjöng i The Arks, ett äkta småländskt band från mina trakter
    Hoppas du fått något besked från VC nu
    Kram/Maggis

    SvaraRadera
  8. Hej Sven och Maggis!
    Kan inte låta bli - men det är lika rätt båda alternativen; Antingen är det "dalmas" (Svens alternativ) eller "Almas" (Maggis alternativ). Eller tänker jag fel?
    Kram Iris

    SvaraRadera
  9. Ja visst Iris...tänkte inte så...har aldrig bara hört det innan
    Gonatt och sov gott

    SvaraRadera
  10. Jag hade inte heller hört det innan, men sen tav det ena det andra och då blev ju båda rätt.
    Kul att vi har lite kul och i det här fallet får vi tacka skådelfågaren Sven som var upprinnelsen till det hela ;-)
    Och förresten, jag har inte sett vare sig någon rol-mes eller al-mes idag i mitt träd utanför fönstret.
    Det är faktiskt kul att vända på ord och se vad det kan bli av dem.
    Ha en god natts sömn!
    /Iris

    SvaraRadera
  11. Och som om det inte var nog med missförstånd så kom Tryckfels-Nisse in i bilden också. På första raden här ovan ska det inte stå "tav" utan naturligtvis "gav". / Iris

    SvaraRadera
  12. DALMASEN Sven Lindh här
    Vill bara förtydliga....
    Jag är ju dalmas sedan födseln så för mej har det alltid varit DALMAS röf
    Jag skulle heller aldrig vara så ofin att jag talade om Almas röf för då skulle hon sluta hälsa på mej när vi möts på promenaden...

    Här i Dalarna stavfade man ordet röf både som röf och röfv och på så kallad svenska så är röf detsamma som röv

    Egentligen skulle det väl vara Vörsamlad i Paris....men vad sjutton är vörsamlad.....vördnadsfullt samlad i Paris
    Sirap i dalmas tllufsdandröv

    Hur som helst....vill någon se hur det se ut så välkomna till Mora, Hantverkaregatan 7b.....jag är dalmas och jag har siprap hemma....nu behöver jag bara en hop människor som är församlade här så ska jag göra experimentet....GRATIS inträde förlåt avträde....

    sven dalmas

    SvaraRadera
  13. Sven, du är en mästare på "ordklyveri"! Hade gärna besökt Hantverkaregatan 7b i Mora, men det är lite långt från småländska urskogen. Tyvärr hjälper det inte med vare sig gratis inträde eller avträde. Nä, det blir inget uppträde heller, utan "nedträde" mellan sängens över- och underlakan för min del. Men en sak är säker, du är en frisk fläkt i tillvaron! Och jag hoppas du har det bra.
    Hoppas också att Gösta ocdh Sonja haft en bra dag och att dagboken återtar sin sedvanliga form. Jag är övertygad om att Gösta tillsammans med Marianne fixar till det hela så att det fungerar på gamla vanliga sättet.
    God natt alla och sov gott! Kramar från Iris

    SvaraRadera