tisdag 31 januari 2012

Dagboken

Dagboksnotering 30 januari 2012. Många röster har dragit förbi under dagen och det har fungerat som en frisk fläkt. Det har varit kontakter med nya mäniskor och även gamla sedan tidigare. Det är verkligen upplyftande  när sådana stunder dyker upp. Det märkliga är att inga större förändringar inte märks. Önskvärt vore att fler sådana tillfällen skulle uppstå. Varför det inte sker kanske beror på brist på samtalsämnen. Hoppas att styrkan kan finnas kvar för fortsatta kontakter. Carpe diem                                          Klockan är 00.10

23 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Jag blir så glad att läsa dina ord idag, de andas så mycket positivitet och lugn! Ibland blir vissa dagar sådana, man behöver fler av dem. Du får hälsa till Sonja om du talar med henne och att allt ska gå bra med hennes tester, så hon snart är tillbaka hos dig igen.

    Idag är det kallt och myggfritt här och jag ska försöka uträtta litet ärenden. Många här är så glada att isen nu är så stabil på Mälaren, att människor kunde åka skridskor, skidor och njuta av den soliga dagen igår. Det var en härlig syn att titta på alla färglatt klädda människor lysa upp tillvaron, där de for omkring på isen.

    Jag önskar er alla här en fin dag, ta vara på den, den kommer ju inte tillbaka.
    Ta hand om varandra och carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  2. Underbara livsbejakande ord idag, Gösta

    Idag var det -10 gr här, sol och en underbar vacker himmel i olika färger när jag drog upp rullgardinen(lite sent, idag)

    Kram till alla och ha en fin dag
    Maggis

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Blir så glad när jag läser Din dagbok! Du är så
    duktig på att skriva och uttrycka Dej!
    Hoppas Sonjas prover är bra och att hon snart
    är hos Dej igen! Jag har också diabetes så jag
    känner till kontroller o dyl.
    Här i söder skiner solen, lugnt o några minus-
    grader, m a o ett underbart vinterväder.
    Kram från Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  4. Ikväll har vi Karlavagnen..En människa jag inte glömmer...
    Jag vet vem jag tänker på. Min vän Gösta och jag hoppas ni alla mailar Kjell Peder och framför att Ni vill att han ska ringa upp Gösta. Jag tror att det är så många i vårt land som skulle bli glada och upplyfta av att få höra Göstas berättelse up-to date.....
    Jag har talt om för Gösta att jag mailat Kejll Peder och det hade han inget emot.Kjell Peder hade ju så fina samtal tidigare i Karla och det är ju så mycket som hänt sedan senast...

    Vore jag inte så rädd för att prata i radion skulle jag ringa in ikväåll men jag klarar inte av det.....är för blyg

    Carpe Diem

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  5. Hej igen. Ja Sven jag mailade Kjell Peder i morse, så nu hoppas vi att vi får höra vår kära vän i programmet! Jag kommer som alltid att lyssna.

    Du blyg, Sven..... jag undrar det....
    Ha det bra nu allesammans här resten av dagen.
    Hälsningar.
    Carpe diem
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Fina, glädjande ord idag som du gav oss att läsa och också så positiva. Har haft ett leende på mina läppar hela dagen efter att ha läst dagboken i morse.
    Idag har jag åter igen haft en dag, där jag bara njutit av tillvaron, ätit gott och fikat. Ibland känns det som om jag blir latare och latare för varje dag. Men som Christina skrev - den här dagen kommer inte tillbaka så det gäller att ta den till vara och fånga de positiva stunderna. Hoppas nii gör det allihop mina vänner.
    Har också mailat Kjell-Peder och hoppas att han ringer upp dig ikväll Gösta, jag ska lyssna spänt.
    Hoppas nu dagen varit så bra den kan för alla och envar och så sätter vi på radion för Karlavagnen ikväll och hoppas få höra din röst Gösta. Hälsa Sonja när hon ringer och hoppas det går bra för henne med provtagningarna, så att hon snart är tillbaka hos dig.
    Många varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  7. Hej igen

    Jag har också mailat Kjell Peder nu, så ikväll lyssnar vi alla med spänd förväntan...

    Idag har jag ätit en supernyttig lunchsallad..hör här...Sallad, tomat, gurka, egenhändigt kokta o marinerade kikärtor(dessa som är så goda, nötaktiga i smaken och dessutom nyttiga)Svarta oliver(nyttiga) rödlök, broccolibuketter(också nyttigt) rivna morötter, en frukt sharon(exotisk, god) överst ringlad olivolja, lite riven ost, solrosfrön o gojibär(ska också vara supernyttiga)
    Efteråt:En god kopp starkt kaffe, Zoega Mezzo, gott, mustigt med fin kaffesmak(får duga som bekrivning, kan inte formulera mig lika bra som Sven) och en semla... Hoppas det ena överväger det andra

    Inför kvällens Karlavagn, må så gott alla
    Varm Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  8. Hej alla rara,
    ja, man blir glad idag när man läser Din blogg, Gösta, den andas harmoni, så väl förunnat Dig.
    Iris skriver att hon blir latare för vad dag, och det kan jag instämma i...
    Maggis - jag blir avundsjuk, va gott, och dessutom nyttigt.Nu gav du mig en kick i baken,..nu får det vara slut med kaloribomber för ett tag...i alla fall nga dar..Kul att du gillar Zoega Mezzo..
    Det känns fint att veta att vi i "familjen" sitter samlade franför radioapparaterna ikväll, och förhoppningsvis får höra Gösta, vår goa vän.
    K-P är bästa programledaren tycker jag, lugn, lyssnande, medkännande, ja helt enkelt super.
    Nu blir det lite korsord, får gnugga geniknölarna ordentligt, för dom verkar ha somnat av..
    Kramisasr från Ingalill

    SvaraRadera
  9. Gösta kommer i Karla ikväll mellan 22-23
    Dom har ringt honom
    Men berätta inte att jag sagt det.....
    Ja just ja....

    Sven

    SvaraRadera
  10. Bra, Sven...Tack för att du ordnat detta. Du är en riktig fixare. Skall inte berätta.....
    Ser fram emot detta.
    Kram/Maggis

    SvaraRadera
  11. Tack Sven! Jag ska inte heller berätta, men egentligen skulle jag vilja basunera ut det så att så många som möjligt fick höra allas vår egen Gösta i radion!
    Kram Iris

    SvaraRadera
  12. De e klart du ska basunera ut det
    Alla borde lyssna
    Tala om för alla

    Men jag fick höra av Gösta nyss att Karlavagnen ska upphöra i februari och det gör mej ledsen
    Vi borde protestera mot detta
    Karlavagnen är ju det jag lyssnar på varje kväll
    Vi äldre 60+ ska snart inte ha något att lyssna på i radion...jag slutar betala licensen snart....

    Sven Lindh

    SvaraRadera
  13. Nä fy vad ledsen jag blev nu. Karlavagnen som är så himla bra. Det kan dom väl bara inte mena. Och när man lyssnar och hör alla programledarna som själva lovordar programmet och att det är vårt "största samtalsrum i landet". Det här måste vi forska vidare i och somn du säger, här gäller att protestera. Kanske det inte hjälper om beslut har fattats, men för den skull tycker jag man ska protestera. Får hör om K-P säger något om det ikväll.
    Jag har faktiskt berättat för några av våra grannar här ikväll om att Gösta ska vara med hos K-P och att jag tycker dom ska lyssna!
    Kram från Iris

    SvaraRadera
  14. Man blir nästan kär i dej när jag hör din röst. Tack att jag får vara din vän.Maggan i Halmstad,

    SvaraRadera
  15. Gösta, Du är bara så Fantastisk, Du peppar oss alla med Din klokhet. Jag önskar jag varit hos Dig och fått ge Dig en stor värmande kram, jag sänder den via detta inlägg ist.
    Jag är så glad för Din skull, att Du får ha Sonja hos Dig, och fått kontakt med Marianne, ja, det är underbart, även om jag förstår att de förlorade åren smärtar. Men, som Du så klokt säger- Carpe diem.
    Kramisar från Ingalill

    SvaraRadera
  16. Hej kära Gösta! Jag har så mycket inom mig nu, men att höra dig berätta i programmet, det gick direkt till hjärtat! Alla kloka ord du sade.
    Kan tala om, att jag hade bett mina 4 döttrar komma hit och tillsammans lyssnade vi. De hade inte ord, de hade inte hört något liknande, men..... det lärde sig en hel del!
    Du ger oss alla så stor glädje och vi kommer alla att kämpa för dig, tillsammans är vi starka.
    Stor kram från mig, mina flickor och önskan om en god natt för dig!
    Carpe diem!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  17. Tack för en fin dagbok. Hörde dig nyss på Karlavagnen.
    Lycka till!
    Kram / Susanne i Krokoms Kommun.

    SvaraRadera
  18. Gösta!
    Har precis lyssnat på dig och ditt samtal med Kjell-Peder! Jag blir så glad att höra dig, så glad att få vara en del av din dagboksfamilj, har återigen mailat Kjell-Peder och tackat för att han tog kontakt med dig! I morgon när vi slår upp våra ljusblå är det åter en ny dag och där finner vi ett nytt ljus!
    Tack Gösta. Kram och God natt från Iris

    SvaraRadera
  19. jättebra program, Karlavagnen.. vad skriver ni--- inte får väl det sluta, nu när jag om några år blir pensionär o skulle kunna lyssna varje kväll.... ledsamt verkligen. MEN jag blev väldigt glad över att få höra dej Gösta igen samtidigt som det var lite solk i glädjebägaren vad gäller din återfunna kärlek... men gläds åt den tid ni får och fått, livet har inga garantier för någon. Kram på er

    SvaraRadera
  20. Kram från Margareta i Filipstad

    SvaraRadera
  21. Hej igen alla! Jag tror inte att programmet skall sluta, det kommer att bli som förut, men med några förändringar läste jag på Internet. Vi lär nog få höra mera om det. Annars PROTESTERAR jag!!
    Christina V-ås

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Vad glad jag är att jag hittade din blogg. Min mamma hörde dig under en kort stund på Karlavagnen, men tyvärr hann hon inte höra så mycket. Hon hann däremot höra namnet på bloggen, så jag var tvungen att gå in och kommentera. Min mamma är lungsjuk och har för närvarande palliativ vård, men jag är övertygad om att hon klarar sig. Titta gärna in på vår blogg. Jag kommer iallafall följa dig.

    Mvh Maria

    http://telefonmamman.blogg.se

    SvaraRadera
  23. Mysigt Gösta o höra dig på Karlavagnen i gårkväll:) Har följt din blogg länge Kram på dig från tanten i norr

    SvaraRadera