onsdag 16 november 2011

Andra dagboksbladet

Tisdagens dagboksblad 15 november 2011.
En vanlig tid att få vakna till men bara för att kunna somna om.
Förmiddagen förflöt lungt och Sonja utförde inköpen för en del av veckan.
För egen del har det bara varit att sova hur mycket som helst.
Sonja har påbörjat en ny stickning för att ha något att göra.
Det blir långsamt att bara sitta och vänta.
Tankar inför julen har också börjat smyga sig fram vilket kan verka lite tidigt men inte i jämförelse med affärerna.
Nu tänker jag fortsätta med att sova.
Carpe diem.                Klockan är 00.12

7 kommentarer:

  1. alla sova
    tyst det är i husen
    tip tap tip tap
    tipetipetiptap
    ---------------
    Eller..2först i boken skriver token.."
    För nu kom jag först i dagboken
    Jag sitter ju uppe på nätterna jag och håller vakt så alla ska kunna sova tryggt och skönt
    Lägger mej vid halv fyra och sprätter opp ur sängen till 9.20 och P1 Rin P1
    Julen närmar sig med stora kliv och man har satt upp julgranar på gågatan i Mora. Inge snö än mer än i Hemus där snökanonerna jobbar för fullt för att snön ska bli klar till julen.
    *Aha, visste ni inte det?
    Snön tillverkas ju i Mora och sedan skickas den ut till hela landet
    Jag kollade med dem i Hemus och de lovade att det skulle se till att Christina i Västerås, Ingalill och Maggis...nej just det ingalill ville inte ha snö nu...så då får jag ringa dem igen...men alla ni andra som villha snö...ni kommer att få några lass nu inom kort. Ni kan ju kolla webkameran i Hemus så ser ni att man gör snö för fulla muggar där...
    Apropå muggar eller var det gubbar..
    Muggar ja...kaffe så var det....
    Det är alldeles tyst i huset...tip tap...
    Sov gott mina vänner
    carpe diem
    Sven Lind

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ! Sänder en hälsning till er alla.Jag är vid liv. Men har varit jättedålig och är fortfarande på sjukhuset.Kram och hälsningar till er alla.
    Doris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta och Sonja!
    Gårdagen förflöt i lugnets tecken ser jag, en del sova för din del Gösta och lite inköp och handarbete för Sonja. En lugn dag med andra ord.
    Min dag var också lugn! Och idag ler solen mot oss igen, det ser så härligt ut där ute, men det är 5 minusgrader fast hög och fin luft. Blir nog en kortare promenad efter lunchen.
    Och visst gör sig julen påmind, för min del tänker jag börja snart och ta det väldigt lugnt annars orkar jag nog inte med det jag vill göra. Men visst, jag och vi gör betydligt mindre numera än vi gjorde när vi var yngre. Det behövs inte så mycket pyntande etc, det viktigaste tycker jag är den traditionella maten.
    Tack Doris för att du hörde av dig, vi är många som undrat hur du har det. Krya på dig och ta det lugnt så att du snart får komma hem igen. Tänker på dig och skickar varma hälsningar till dig.
    Till Gösta och Sonja också mina varma hälsningar och kramar precis som till alla i vår lilla dagboksfamilj.
    Kul med några rader igen från Sven, tack för dom.
    Hälsningar Iris

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta, Sonja o alla andra i "familjen"
    Ännu en gråkulen dag är snart till ända, jag har virkat samt tagit en promenad till affären.
    Det kan bli lite enahanda, men nu närmar sig julen och det tycker jag är underbart! Jag älskar julen och pyntet och dofterna, ja allt. Jag pyntar och gör färdigt till advent, och sen går jag bara och myser..Får väl erkänna för Sven att lite snö till advent vore inte dumt...så sänd lite till mig också..riktig Dalasnö..
    Kul också att höra ifrån Doris - krya på dighälsningar..
    Ja, nu blir det väl att sätta sig i fåtöljen och se Go´kväll, och sen blir det Bonden som famlar efter kärleken och sen blir Karlavagnen och sen...Konstigt va¨mycket det blev..
    Kramisar från Ingalill

    SvaraRadera
  5. Goder kväll alla här! Skönt att läsa att du och Sonja har det så lugnt och trivsamt - andas hemtrevnad i din blogg!
    Tack Doris att du hörde av dig, alla vi här tänker på dig och krya på dig!
    Ingalill, gillar din blogg, kan nästan känna hur det är där.
    Så spelevinken Sven i Mora, har alltid några klurgheter på gång.


    Idag hade vi -5 gr på morgonen, men dagen blev solig och ganska varm ändå. Man ser hur de redan börjat julskylta här, för tidigt enligt min mening. tur man inte tillhör affärsinnehavarna!
    Jag tgo en liten tur hem till min dotter och hon hade komp-ledigt idag så vi passade på att kratta löv! Härliga färger, men att det kan bli så många och de ligger ju inte still där jag vill ha dem! Efter två timmar gav vi upp. Mågen får ta hand om resten när han kommer från jobbet.

    Har ni hört talas om "veckans matkasse"? Det pratas om det här och jag undrar..... nog är det roligare att själv få bestämma sin matsedel, fast.... kanske många tycker det är bra också. Jag är nog bara gammaldags.

    Ikväll blir det att koppla av framför TV:n med kaffe och några goda smörgåsar, sedan avslutar jag precis som Inga-lill med Karlavagnen.
    Nu hoppas jag att inte alla har hunnit somna efter min långa blogg, ta hand om varandra, och till dig Sonja: vad stickar du för något? En varm tröja till vintern?
    Många kramisar och carpe diem!
    Christina v-ås

    SvaraRadera
  6. Gokväll Gösta, Sonja och alla övriga
    Idag var det frost -6 gr på morgonen ,men så fint med all rimfrost på mark. grässtrå och buskar, som en riktig sagobild. Hade med kameran ut på promenaden idag och tog många fina bilder. Maggan, Halmstad: Jag bor mitt i mörkaste Småland men vi har nog haft ovanligt fint novemberväder. Doris: Åh vilken otur du hade. Kanske det tillstötte någon komplikation efter operationen, det vet jag kan hända. Men, krya på dig nu. Inga-Lill: Jag älskar också julen med alla dofter, förväntan och tusen juleljus. Och sist men inte minst Sven: Skicka gärna ner lite fin snö lagom till julafton
    Gösta:Du ser att du genom din fina blogg har förenat många människor Önskar alla en trevlig kväll med bra TV-program att se fram emot. Må så gott....
    Varm Kram
    Maggis

    SvaraRadera
  7. http://kamera.mora.se/skidstadion.php

    Mina vänner
    Kolla länken ovan så får ni se hur man tillverkar snö i Mora....så in i vassen mycket snö..
    Så nu har jag jobb hela natten att packa den på lastbilar och skicka ut till er alla.
    Maggis ville inte ha förrän till julen så då gör vi så och skickar då men ni andra får några rejäla lass imorgon när ni vaknar

    Men kolla hur mycket snö vi har här på skidstadion i Mora
    http://kamera.mora.se/skidstadion.php

    Carpe skotta

    SvaraRadera