lördag 26 november 2011

Stormvarning

                                                                                Dagboksnotis 25 november 2011. Även denna dag har gått i sömnens tecken med avbrott av borttagning av stödförband och byte av smärtplåster. Sonja har gjort sin inköpsrutt därefter har det varit lugnt och stilla. Nu har stormen börjat göra sig påmind genom sin kraft över gården och tar en del av all löst som finns. Natten kanske inte blir så lugn ändå. Få se vad morgondagen bär i sitt sköte? Allt gott till er alla. Carpe diem                Klockan är 00.11

5 kommentarer:

  1. Ni får hålla om varandra i soffan och kura ihop mot stormen.
    Och i morgon på första advent hoppas vi att Sonja tar fram rätt stake att sätta i fönstret....
    Jag fick själv lite vårkänslor idag när Mora hade plus 10 grader och regn.....
    Just nu lyser den stora julgranen som man satt upp på gräsmattan utanför min balkong så vackert att jag tror det blir jul i år också.
    Jag har tittat på en film som heter För kärleken....och den var dramatisk och gripande med olika händelser som still sist resulterade i en katastrof för vissa av de inblandade....Filmen är svensk. Ulf Brunnberg är med och spelar en arrogant TV-kändis som får sparken och bryter ihop och orsakar en svår olycka på motorvägen....
    Borde kanske ha tittat på något annat för att finna sömnen men nu är det som det är.....
    Godnatt och godmorgon
    Sven Lindh....mjau

    SvaraRadera
  2. Godmorgon eller godförmiddag kanske...
    November..när det är som mörkast så är man verkligen trött liksom dig Gösta innan adventsljusstakarna och stjärnorna lyser upp i fönstren. Då får man en annan energi, det är förväntan i luften och man minns sin barndoms jular. För julen är ju barnens högtid men även för oss andra som har barnasinnet kvar, gömt någonstans där inne. Nu lyser det så vackert i fönstren när man tittar ut. Hoppas ni andra också känner lite av denna förväntan och inte bara stress. Önskar er alla en fin lördag
    Varm kram
    Maggis

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta och Sonja och alla andra här!
    Min dag har varit ganska så solig och fin, men ack så blåsig! Sitter här och njuter av mina fina ljusstakar och min adventsstjärna och känner hur friden sprider sig inombords. Håller med Maggis, det finns lite barnasinne kvar och förutom friden så finns en känsla av förväntan och en önskan till oss alla om att få må så bra vi kan!
    Hoppas att kvällen blir fridfull och harmonisk för dig Gösta, Sonja och (som jag började) alla andra här.
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  4. God kväll Gösta, Sonja och alla andra här. Jag hoppas Gösta att du inte har alltför svårt med benen och värken. Sonja pysslar om dig så bra! tack Sonja!
    Ja idag känner man verkligen stämningen med tända ljus, adventsstjärnan tänd och doften av lussekatter.
    Vi har haft soligt, men blåsigt och 5 gr, så det känns som om Advent kommit för tidigt.

    Jag har varit och gratulerat ett barnbarn på hennes 20-årsdag, det blev mat och en trevlig eftermiddag.

    Ikväll blir det att titta på slalom från Aspen, sent, men det är spännande.

    Jag hoppas att ni alla får en lugn och trivsam kväll.
    Många kramar och carpe diem!
    Christina

    SvaraRadera
  5. God afton Gösta och Sonja! Lyssnar till countrymusik.Det stormar ute.Var ute o kördeoch skulle vädra i bilen.Fönstret rasslade till och sen fungerar inte elhissen! Fick köra med öppen ruta flera mil innan jag kom hem och fick plasta in de. Men det håller nog inte i blåsten i natt.Jag har hjälpt en svägerska som fått stroke med diverse bestyr hela dagen.I morgon skall jag sjunga i kyrkan.Hoppas vi alla får sova och hämta nya krafter.För mej är nog sömnen den bästa medecinen.Tyvärr en bristvara.Goda tankar från Maggan i Halmstad.

    SvaraRadera