fredag 19 februari 2010

Årsdagen

Fredag 19 februari 2010 kl.04.17  Natten har varit lugn utan några störande moment. Årsdagen av den slutgiltiga diagnosen har börjat och det har inte börjat med något nedbrytande av kroppen ännu. Jag har inte märkt av andra förändringar än de som varit tidigare. Nu börjar bonustiden att räknas och jag hoppas att den kan bli en tid för gemenskap. På något vis känns det som en seger att få passera året men läkarna hade det som cirkatid. Jag vet att sjukdomen härjar i kroppen och det går inte att göra något åt det utan jag får försöka att inte tänka på det. Bara för att själva årsdagen är här så kan jag inte göra några större planeringar för framtiden. Det gäller bara att ta varje dag för vad den är och inte ha för stora förväntningar på någonting. Hoppet kommer att finnas för det kan ge kraft att kämpa . Jag har fått en orsak till att verkligen kämpa för. En dotter och det betyder allt just nu och då gäller det att hålla ut. Carpe diem

4 kommentarer:

  1. Gösta, god morgon! Skönt att läsa, att du har haft en lugn natt. Jag förstår så väl det du skriver och nu när årsdagen är här förstår jag, att du nu är inne på bonustid. Jag är så glad, att du fått kontakt med din dotter igen och besöket av henne och hennes man blir verkligen en vitamininjektion för dig! Du har mycket nu att leva för och jag tror, att jag kan skriva från oss alla som läser din blogg: kämpa vidare, gör det bästa du kan och orkar av dag för dag.
    Önskar jag kunde formulera mig så det låter vettigt, men jag hoppas du förstår hur jag menar.
    Här har kommit mera snö och det är kallt -10 grader.
    Skickar många varma kramar till dig och ett carpe diem!
    Christina i ett snöigt Västerås.

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta..Jag kan bara hålla med i allt de "välformulerade" som Christina från Västerås skriver...
    Här har kommit 15 cm nysnö i natt och de bara fortsätter att snöa..Eftersom jag har barn och barnbarn som är i snösvängen och klättrar på tak och försöker hålla rent från snö och istappar så är man minst sagt orolig för hur länge dom ska orka..långa pass och otrevliga människor som hoppar på dom att inte snön är borta där just dom bor.Hoppas Du har nån som hjälper Dig med snöskottningen så Du kan sitta inne och titta på hur vackert allt är ute trots allt Gösta ..Ha en så bra dag Du kan ..Stor kram Ulla...

    SvaraRadera
  3. Morr´n Gösta!
    Så har du åter fått en bra natt och förhoppningsvis så blir det en bra start på en bra dag.
    Förstår att du längtar efter din dotter. Är du morfar också då? Tänk att du fått en familj på äldre dar, det är minsann inte så dumt.
    Här snöar det och det har kommit mycket snö under natten och mer ska det bli har SMHI lovat.
    Idag känner jag mig trött. Satt uppe och tittade på OS tills klockan var över 24.00. Sedan orkade jag inte längre.
    Skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Behöver inte upprepa det Christina skrev.
    Du är en Kämpe!
    Många kramar från Karin

    SvaraRadera