tisdag 2 februari 2010

Återföreningen

Tisdag 2 februari 2010 kl.04.26  Ännu en natt har gått och det har bara varit lite småvärkar och lite oro. Att få kontakt med någon som det varit lång tid sedan det var någon kontakt kan ge hopp och även ängslan. Men i mitt fall blev det bara glädje. Första gången vi hade kontakt är för snart 46 år sedan. Då varade kontakten under sex månader med bara korta möten. Sedan tog det slut och det blev ingen kontakt förrän 16 år senare och den varade en dag och det var strax efter min mors bortgång. 1987 kom ett brev och en inbjudan som kom bort någonstans så där hände inget mer. Tiden gick och jag började söka efter den här personen av och till under några år men det hände ingenting. Men nu i år fick jag hjälp och det tog inte lång tid förrän jag fick kontakt igen och det har fyllt mig med glädje för nu har jag fått kontakt med min dotter igen. Varför jag inte hittat henne är mycket för jag har flyttat och det har blivit lagt åt sidan. Mina ansträngningar har inte varit tillräckligt intensiva. Nu är kontakten återknuten och första mötet är redan inplanerat. Det är verkligen något att se fram emot och även lite pirrigt och nervöst. Jag ska inte komma med några bortförklaringar för det finns inga att ge. Det viktigaste är att vi fått kontakt med varann igen och kan gå vidare från nu utan något tungt att bära på. Carpe diem

14 kommentarer:

  1. GOD MORGON GÖSTA....Ja vad skriver man idag...Jo jag kan bara skriva....LYCKA TILL ta vara på varje sekund med varann..Stor kram Ulla....

    SvaraRadera
  2. God Morgon och en God Dag Gösta! Vilken överraskning du kommer med.Måste vara helt underbart att du fått kontakt med din dotter.Det måste väl vara en Lycka utan gränser.Som Ulla skriver ta till vara på varje sekund.Hoppas att ni få många trevliga stunder tillsammans.
    Kram och vänlig hälsning Doris

    SvaraRadera
  3. Gösta, nu gör du mig verkligen glad! Det är ju fantastiskt, att du och din dotter "hittat" varandra igen! Jag känner verkligen din glädje och litet nervöst också förstås. Du kommer att känna dig starkare och jag hoppas, att ni får en underbar stund tillsammans. Barnen är ju det finaste man har, eller hur? Jag kommer att tänka på er båda två. Lovar dig, att din dotter också ser fram emot mötet med sin lilla pappa.
    Idag kan jag verkligen skriva carpe diem till dig.
    Hälsar mafina

    SvaraRadera
  4. Gomorron Gösta,vad glad ja blir vilken start på dagen att få läsa om din lycka blir så glad ta vare på varje liten stund o njut o grattis ha de gott gläds med dej ha de gott kramar o tankar Helena

    SvaraRadera
  5. Hej igen Gösta.Ja det var bra att du sökt och fått kontakt med din dotter.Att det känns pirrigt och nervöst,det gör det nog för henne med.Hoppas på att ni får ett fint givande möte,och att ni båda kommer fortsätta ha kontakt.Jag önskar dig och din dotter lycka till när ni nu träffas,och hoppas ni finner varann så att ni fortsätter ha kontakt.Hälsningar o kram till er båda från en medmänniska.Även idag carpie diem

    SvaraRadera
  6. Det värmer i hjärtat att du får uppleva den stora glädjen att få kontakt med din dotter.
    Hoppas ni får många glädjestunder tillsammans...
    Carpe Diem Gösta och allt gott önskar
    Elsa i Falun

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Vilken underbar nyhet du kommer med. Hoppas att ni finner en väg tillbaka och kan glädjas åt återföreningen. Jag tänker på TV-programmet där adopterade barn söker sina biologiska föräldrar och vilken lycka när dom återförenas. Det måste ju vara samma känsla för er efter den här långa tiden som gått. Jag hoppas att ni kan knyta an till varandra igen.
    Din dag har börjat bra också med "bara lite" småvärkar. Hoppas att den fortsätter så också.
    Skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem.
    Ninni

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta o grattis,jag har varit med om exakt samma sak,jag fick kontakt med min son 2008 efter lika många år som för dig o din dotter.Jag hade i många år tänkt tanken att jag måste söka efter honom,men de blev som inte av,utan åren gick,men så till slut hände de,jag är med i Stay Freinds,där man kommer i kontakt med nära o kära,o helt plötsligt samma dag ovetande om varrandra,så fick vi kontakten därigenom.De va som att vinna en storvinst,de e precis som i programmet,Spårlöst.Så lycka till med ditt sammanträffande med din dotter. Hälsningar Helge i Upplands Väsby.

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!

    Nu var det länge sedan jag skrev något här, men jag är inne och läser väldigt ofta. Det gläder mig att du fått kontakt med din dotter efter så många år. Jag förstår din glädje och förväntan inför mötet.

    Många kramar till dig

    Gunilla A

    SvaraRadera
  10. det måste kännas somm en storvinst att du hittat din dotter.Barnen är ju det käraste man har.Jag läser din dagbok varje dag DU ÄR EN STARK PERSON. Många kära hälsningar från roslagen.Ha det bra så gott det går Inga

    SvaraRadera
  11. Kan bara med hela mitt hjärta önska dig & din dotter all kärlek!
    Ammi

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta!
    En stor händelse för dig! Hoppas att mötet går bra!
    Jag har inte skrivit på länge - fast jag läst din blogg!! Min hund är sjuk o det visade sig att en tumör satt i testikeln. Nu är "kulorna" borts så jag hoppas att vi får några år till!
    Kram Inga i Mälardalen.

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!
    Det var med en stor glädje jag läste din dagbok idag! Alla ord är överflödiga, ta till vara den och de tillfällen ni kan träffas och/eller prata i telefon, maila, skriva brev, ja de tillfällen ni kan skapa tillsammans! All glädje till dig och din dotter.
    Ser med spänning fram emot att få någon lite info av dig efter att ni träffats. Förstår att det känns pirrigt och nervöst, men som den empatiska person du är så kommer säkerligen erat möte att bli jättebra!
    Skönt också att du haft en skaplig natt, hoppas dagen varit så också.
    Med mycken värme skickar jag mina tankar till dig och skickar också många varma kramar från Småländskan.

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta!Vad glad jag blir att få höra detta glädjande besked,önskar er all lycka och glädje,många kramar/kicki

    SvaraRadera