fredag 12 februari 2010

Mellan dröm och verklighet

Fredag 12 februari 2010 kl.04.24 Gruset ligger kvar lite grann i ögonen efter en natt som vandrat ut och in i verkligheten och drömmen. Det är tur att jag har lätt till att somna annars skulle det bli outhärdligt. När jag vandrar så här mycket mellan dröm och verklighet så funderar jag på hur det skulle vara att fastna kvar på drömsidan? Skulle det fortsätta som det just är eller skulle det verka som om jag levde i den uppkommna situationen? Det skulle nog bli bra lustigt med tanke på hur en dröm kan te sig när man vaknat. En situation som man befinner sig i t.ex jag är jagad av något okänt. Att få fortsätta i drömmen att springa. Då skulle jag få springa samma bit om och om igen under hela dygnet. Folk skulle säkerligen tro att nu har han blivit alldeles galen. Gårdagen hade kunnat bli något sådant för att varje gång jag somnade till fick jag fly från olika obehagligheter. Jag tror att alla någon gång har upplevt hur det är att försöka komma ifrån det obehagliga under drömtiden. Man springer och springer men kommer ingenstans. Man är fastvuxen i marken. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. God morgon Gösta! Ja, du ska veta hur väl man känner igen sig när du beskriver dina drömmar. Jag drömmer inte varje natt, men just detta att känna sig förföljd och jagad av någon eller något och jag springer för livet utan att komma någonstans, det drömmer jag ibland. Däremot drömmer jag något fånigt och vaknar av att jag skrattar högt. Men si, när jag vaknat minns jag inte drömmen. Man säger att drömmar har en betydelse och jag har en drömbok, där man kan slå upp vissa detaljer i sin dröm och få en viss förklaring. Om det stämmer vet jag inte. Jag tror, att alla behöver drömmar. Vår hjärna är som en dator, den lagrar minnen från tidig ålder och fram till senaste dagen.
    Hoppas, att du får drömma trevliga drömmar med, kanske rentav skratta gott.
    Jag skickar dig varma kramar och ett carpe diem.
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. God morron Gösta
    Har förstått att du inte vill att någon lägger sej i ditt sätt att leva.
    Ett tips är en ledsagare, som kan ta med dej ut på olika aktiviteter. Har sett att du har mått bätre efter det.
    Snälla ta inte illa upp, det är med omtanke, en guldkant på din tillvaro.
    Go'a kramar till dej.
    Karin

    SvaraRadera
  3. God morgon Gösta! Drömmar är mycket märkliga. Jag drömmer mycket.Vissa drömmar är så verkliga och kommer i håg dom bra när man vaknar.Vissa människor säger att dom drömmer aldrig, alla människor drömmer,fast man inte kommer i håg var man drömt.Nu till verkligheten här är fortsatt kallt så är det väl hos dig också.Men man bli glad när det är solsken.Nu bli det mycket TV-tittande när OS börja.Jag följer inte allt så intresserad är jag inte.Om du orkar kommer du väl att följa en hel del? Jag önskar dig en god dag som är så bra som möjligt.Kram och vänliga hälsningar Doris.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!Jag känner igen drömmarna,man springer o springer men kommer ingenstans.Dom drömmar jag minns när jag vaknar så skriver jag upp.Här är det 20 gr. idag.Många kramar från Lilian

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Tur att du har lätt för att somna om annars blev det väl svårt.
    Här är det -3 grader och solen strålar från en molnfri himmel. Tänk vad solen gör att sinnet blir gladare.
    Jag önskar dig en riktigt bra dag.
    Skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera