måndag 15 februari 2010

Smärta och sömn

Måndag 15 februari 2010 kl.04.21  Lite ont måste det göra för att tala om att det finns. Det har småvärkt av och till i rygg och höft under natten och gjort det lite oroligt i sömnen. Jag sover väldigt mycket under dygnets timmar och det börjar bli jobbigt. Sömnen slår till utan förvarning det är som att bli nerklubbad. Sedan vaknar jag och har svårt att avgöra vilken tid det är och vad jag såg senast på tv. På så vis har jag inte sett mer än början på tävlingarna på os och vaknat mitt i något annat program. När jag sedan försöker att minnas är det svårt att komma ihåg vad jag sett. Under dessa sömntider upplever jag så konstiga drömmar vilka kan skrämma mig väldigt mycket tack vare deras innehåll. Dom är verkligen så verklighetsnära. Jag tror att det beror på att det undermedvetet fångas upp filmer och annat från tv.n och sedan omsätts till en dröm. Jag får försöka att ha mer vakentid och vända på dygnet till mer normal ordning. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Jag är ledsen att läsa att du har haft en jobbig natt med värk och drömmar! Önskar så, att jag kunde hjälpa dig! Förstår, att det är jobbigt med denna trötthet och att somna under/efter TV-program och sedan försöka minnas. Hjärnorna vi har är så komplexa, man skulle kunna stänga av dem inför varje natt och få sova utan otrevliga drömmar, Gösta!
    Att vända på dygnet - det gör jag själv nu i OS-tider! Vill man se allt direkt blir det sena kvällar och nattetid!
    Igår hade vi ett strålande vinterväder med sol, så jag gick en skön promenad. Alla pratar om OS och de som kan "vakar" igenom nätterna.
    Jag hoppas, att du får en bättre natt Gösta, slippa värken, men som du skrev den måste kännas för att tala om att det finns.
    Jag ser fram mot din dagbok i morgon igen.
    Här får du många varma kramar, från Christina i Västerås. Carpe diem!

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Vad svårt för dig att sömnen kommer så abrupt. Det är väl lättare sagt än gjort att ändra på dygnsrytmen. Jag antar att du blir oändligt trött av att ha så mycket smärta att kroppen måste ta igen sig ett tag. Egentligen spelar det väl ingen roll hur du sover, eftersom du är ensam, men nackdelen är ju att du missar ganska mycket av OS som går nu, men du har ju radion som sänder repriser i värsta fall, kanske gör TV:n det också. Du kanske har en video-eller DVD-spelare, då kan du ju spela in det som du verkligen vill se. Att vara dödstrött är ju ingen lycka heller.
    Idag är det en strålande dag och det är lätt att tro att våren är på väg, men det ska väl till några snöstormar till innan vintern är över.
    Nu hoppas jag på en bra dag för dig och önskar dig många många mjuka kramar. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Till alla: TV4 har varit här och gjort ett reportage som kanske sänds i kväll 18.30 Det kan ses på webben TV4 nyheter Östersund. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  4. Tack Gösta! Du tänker på oss alla! Jag ska kolla, hoppas det kommer ikväll!
    Tänker på dig!
    Christina (mafina) Västerås

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Gösta, jag har precis sett och hört dig på webben! Det går direkt till hjärtat! Du har ett så mjukt skratt och glimten i ögonen när du talar om din dotter! Nu har du detta att se fram emot! Du är oändligt stark, Gösta som delar med dig. Många, många kommer att inse vilken otrolig människa du är. Din dotter är säkerligen mycket stolt över sin far.
    Jag kommer att ha dig extra mycket i tankarna ikväll efter att ha sett detta reportage!
    Hoppas du får en lugn och smärtfri natt!
    Carpe diem!
    Christina, västerås

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Har precis sett inslaget i tv4 det var riktigt roligt att se dej i verkligheten. Hoppas att du får ha en lugn natt,för att få sova riktigt djupt.
    Hoppas att du skriver om mötet med din dotter och hur det blev. Önskar det allt gott.
    Bamsekram från Margaretha i Jönköping

    SvaraRadera