onsdag 17 februari 2010

Vakna tankar

Onsdag 17 februari 2010 kl.04.23 Fyra timmars sömn utan störande moment är rätt bra för att vara för mig. Jag har inte haft några kännbara sömnstörningar i natt och det känns skönt. Att få vakna med lite mer ork gör ju att det finns lite positivt i det hela. Det som ligger närmast just nu är provtagning i morgon inför droppet och hormonimplantatet nästa vecka. Det börjar gå rutin i dessa delar men det är ändock avbrott i vardagen. Jag får ju under några timmar se lite andra människor runt omkring mig. Sedan är ju den dagen gjord. Det gäller att försöka hålla sig vaken under dessa tider. Det finns även andra funderingar och dom handlar mest om vad som händer och sker runt ikring mig när allt är slut. Jag försöker att inte tänka så mycket på det hela men det faller bara in. Och så kommer det mycket frågor om hur det känns och om vad jag upplever. Att försöka låta bli att tänka på slutet är ju ganska svårt när jag påminns om det dagligen. Men just nu finns det andra saker som är viktigare och det är det stundande mötet nästa vecka med min dotter och hennes man. Carpe diem          Ps. Lotteriet som nämndes i går heter DATUMLOTTERIET och överskottet går till bröst-och prostatacancerfonderna.Ds

6 kommentarer:

  1. God morgon Gösta! Det gläder mig, att du fått några timmars välbehövlig sömn! Då känner du litet mer ork inför dagen. Förstår dig så väl när du skriver om provtagningen och nästa veckas läkarbesök - ett avbrott i vardagen! Jag önskar dig verkligen lycka till och att allt går bra.

    Att du funderar på vad som händer runt onkring dig när det oundvikliga sker, är helt normalt, likaså hur det kommer att kännas. Tyvärr finns det ingen som kan berätta det för dig. Det enda som jag vet kan jag skriva med ett enda ord: SAKNAD!
    Men jag hoppas att den dagen är långt, långt borta. Du har något mycket glädjande att se fram emot när din dotter och måg kommer på besök! Det kommer att bli något du kommer att ha med dig och jag lovar dig, i mina tankar kommer jag att finnas med dig!

    Igår var det glädje när Ferry tog Sveriges andra guld i OS och i mitt huvud fanns du med då. Undrade om du orkade se detta på TV?
    Nu ska jag snart gå ut, och möta min dotter och ta hand om deras lilla hundvalp, skall ha den under dagen. Jag får motion och kommer ut. Valpen är bara 9 månader och behöver rastas.
    Jag hoppas, att du får en lugn dag idag, du vet, att vi alla här följer dig i dagboken och är med dig.
    Här får du många varma kramar och ett carpe diem!
    Christina i Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Så har du återigen haft en bra natt, fast bra när du bara sover 4 timmar, men för dig är det ju bra.
    Jag kan inte låta bli att kommentera vädret. Trot eller inte men det snöar. Den här vintern har sannerligen bitit sig fast.
    Tycker du att vi ska låta bli att fråga om ditt tillstånd? Jag kan ana att du inte vill bli påmind om den hela tiden. En fråga. Jag kan förstå om du inte bara vill prata om din sjukdom, men då tycker jag att du ska säga det.
    Jag skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta.....
    Tittar in till dig för att se hur du har det... gläds med dig för att du snart ska få träffa din dotter och måg.....
    Jag som du, funderar mycket på vad som händer när livet här på jorden är slut, jag lever nämligen med ständig dödsångest.....
    Här i Lillhärdal snöar det för fullt och är gråkallt och lite snålblåst, men man får ta dagen som den kommer....
    carpe dium = fånga dagen, temat för min blogg...
    Många varma kramar till dig från mig // Hjördis

    SvaraRadera
  4. Hej gösta!Starkt av dig att berätta i tv,hur du har det. Vilket fint hus du har.Jag förstår att du ser framemot nästa helg.Många kramar från Lilian

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!Fyra timmars sömn är inte mycket. Men förstår att du är tacksam för det.Kanske bli det några timmars sömn på dagen också. Men det är inte riktigt detsamma att sova en stund på dagen,men bättre än inget.Funderingar om hur det ska bli när man är borta finns ofta. Särskilt om man är sjuk så jag kan förstår dig att tankarna kommer. Men jag hoppas att du ska vara med länge till.
    Nu har du ett trevligt besök att se i fram mot.
    Glädjen över att får träffa din dotter måste vara stor.
    Ett Citat till dig...
    "Störst är det goda du gjort och den glädje du skänker andra:"
    För så är det. kram och hälsningar från Doris.

    SvaraRadera
  6. God kväll Gösta!

    Tänker på dig, framförallt på mötet med din dotter.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera