onsdag 10 februari 2010

Drömtid

Onsdag 10 februari 2010 kl.04.21  Natten har varit lugn frånsett lite frossa. Att ha drömmar är ju underbart för med dom kan jag resa eller göra något som jag riktigt längtar till. Det är inte bara på natten som någon dröm kommer till. Det händer även på dagen när jag är vaken. Jag kan sitta och titta ut på den snöklädda marken och verkligen tänka tillbaka på härliga skidturer uppe på något fjäll. Att hitta en härlig plats för att rasta på och inta choklad eller kaffe och smörgås. Om jag har riktig tur kan jag ha kommit fram till en tjärn eller en fjällsjö där det går att fiska. Är man någon till så är det ännu bättre för då kan vi göra en liten brasa och glödsteka den fisk vi eventuellt har fått annars får det räcka med de fikat som vi tagit med oss. Sedan är det bara att njuta av vidderna och se och uppleva storheten i naturen. Det är en del av mina dagdrömmar som jag kan ha mellan sovpassen. Carpe diem     Ps. Anonyma kommentarer kommer att tas bort. Ds.       Ps. Glöm inte chatten i kväll mellan 18-19 på ltz.se  Ds

11 kommentarer:

  1. gomorron Gösta märks så väl att din natt varit bättre och de känns så skönt att läsa.hoppas din dag blir bra med,må gott o njut av dina drömmar.många kramar o tankar från Helena

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta...Ja visst e de skönt att drömma sig bort ibland..och så klok hjärnan är ..den spar på minnen som är bra att minnas ..sorterar bort de mesta av de som inte är nåt att ha kvar.
    Och så bra att Du sorterar bort de anonyma kommentarerna..de e Du som bestämmer var skåpet ska stå..Du har blivit en riktig liten Sverker..ner med skiten i soptunnan bara...BRA..
    Här är -1 och de är takdropp både från tak och näsa...
    Vi syns över chatten ikväll..Kram Ulla öster om Uppsala...

    SvaraRadera
  3. Gösta, god morgon! Läser att du har haft en ganska lugn natt, dock med litet frossa. Det är otroligt hur vackert du beskriver en skidtur i fjällvärlden! Jag kunde nästan "se" hur det såg ut och känna doften av kaffet och den glödstekta fisken! Du skulle blivit författare.
    Här i Västerås har vi gott om snö, börjar tycka det räcker nu.
    Sköt om dig idag, Gösta, jag ser fram emot att läsa i din dagbok i morgon igen! Carpe diem.
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Gösta
    Det låter så härligt när du beskriver din tur i fjällen, vet ju att det är underbart där på sommaren. så vintern är säkert lika fin, detta med att fiska o sen göra upp eld o tillaga den på plats det finns ju inget bättre. Så fortsätt drömma Ha en fortsatt fin dag.
    Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta,vad roligt att läsa om dina drömmar. En fråga,jag ser att alla anonyma insändare kommer att tas bort,o de e ju bra tycker jag,för de e ju bättre med ett namn.MEN de går inte skicka kommentaren utan att trycka på anonym säger,så jag hoppas att de inte de e de du menar,utan de e ett namn i slutet du vill ha.Carpe Diem. Helge från Upplands Väsby.

    SvaraRadera
  6. Morr´n Gösta!
    Vad härligt att du får lugna nätter ibland. Vilka härliga drömmar du har. Jag kommer inte ihåg mina drömmar när jag vaknar, kanske någon gång ibland bara.
    Ute är det grått, men jag nåller tummarna för att det inte ska komma mer snö. Det är nog nu.
    Jag hoppas att du får många att chatta med ikväll. Tyvärr kan jag inte följa chatten eftersom jag är upptagen.
    Skickar många många mjuka kramar till dig.
    Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  7. Karl-Erik Mattsson10 februari 2010 kl. 11:31

    Förlåt! Bara en kommentar till Helge.
    Under rutan "Skicka en kommentar" finns en liten ruta, där Du kan välja en profil. Det har jag gjort.
    Hälsningar Karl-Erik.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Här kommer en hälsning från Lennart jag orkar ej skriva så ofta när man har 18 skelettmetastaser du vet hur det käns Gösta.skelettert faller sönder så även hela kroppen försök att ha en bra dag Gösta
    Mvh Lennart

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta ! Du beskriver din dröm så underbart så att även man bor här i Småland så kan man drömma sig med dig på denna tur.Här skiner solen i dag och det är skönt jag längtar efter våren.Det räcker med snö och kyla nu.Är nu på bättringsvägen
    rösten är nu snart normal igen.Jag önskar dig en trevlig dag utan för mycket smärta. Ska inte glömma chatten i kväll.Ha det så gott kram och vänlig hälsning från Doris.

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta, jag är en jämtländska i förskingringen, bor i Trollhättan och jag riktigt vrållängtar efter de vyer du beskriver så fint. Jag har också en dröm över att få uppleva detta igen, men i och för sig, så har vi MASSOR av snö här och minusgrader varje dag sen Lucia. Men det är något helt
    annat att sitta på en fjällsjö och pimpla röding..Tänk sen att steka den i smör, hälla grädde och gräslök i stekpannan, mums..
    Härliga tider var det verkligen. Nu har jag svårt att gå, fast jag bara är 52, värk m m. så det lär nog förbliva en dröm.
    Ha nu en bra dag, Gösta och sköt om dig.
    Varm kram från Anna

    SvaraRadera
  11. Chatten krånglade lite för mig mot slutet. Skulle nog egentligen kunna ställa massor av frågor. Får dock hejda mig lite nu och bara säga tack för de svar jag fick. Ska sända dig en tanke när jag någon gång beger mig mot de fjälltrakterna du nämnde. /Linn

    SvaraRadera