lördag 27 februari 2010

Oron inför återföreningen

Lördag 27 februari 2010 kl.04.18  Natten har varit nästan lika blöt som föregående samt att det har funnits lite pirr inför dagen. Nu har dagen kommit då jag ska få träffa min dotter efter 46-år. Det känns lite innanför bröstet att vara så nära och vänta. Lite undran finns också hur det kommer att kännas och möta henne. Kommer jag att palla för känslorna som kommer att bubbla upp vid att få se henne? Det är så mycke undringar över hur dagen kommer att bli. Jag hoppas verkligen att jag kan möta henne utan för stora känsloyttringar som skulle kunna skrämma henne. Som du ser dagboken så är jag rätt så okoncentrerad just nu men det tror jag att det är förlåtligt att vara. När det förflutit så lång tid så är det mycket frågor och många saker att fundera över. Jag tror att det kommer att gå bra fast det blir nog lite trevande i början. Nu återstår det bara att hämta kraft så jag kan möta henne utan att se för sliten ut och försöka vara naturlig. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Jag förstår dig så väl, det måste vara fantastiskt att träffa din dotter efter så många år! Du får tänka så här: hon känner säkerligen samma sak som du. Även om det blir litet trevande i början, så kommer dagen att bli trevlig. Ni kommer att ha så mycket att prata om, fråga och berätta.
    Gösta, jag kommer att hålla alla tummar för dig och hoppas att du får en minnesvärd dag. Men först av allt, att du får vara smärtfri och kanske få litet vila innan.
    Många varma kramar och verkligen idag: CARPE DIEM!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Var dej själv o låt dina känslor bubbla.Kram Ewa

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!

    Klockan är snart 12 nu, och du kanske redan har träffat din dotter! Hoppas, hoppas att ni får en fin kontakt med varann! Det är ni båda värda efter så här lång tid. Du har inte berättat, varför ni inte träffats tidigare, och det accepterar jag ju, att du kanske inte vill heller.Men jag är säker på att många liksom jag nog undrar. Ha nu en riktigt bra dag!

    Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Jag är säker på att allt blir bra den här dagen, ta hand om varandra och lycka till med återföreningen, jag håller både tummar och tår för er båda...... Kram från ett snöigt Lillhärdal

    SvaraRadera
  5. HejGösta! Jag säjer lika lycka till i dag, jag tänker på dig.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!

    Längesedan jag skrev nu, det har varit lite upp och ner här då jag fått tillbaka cancern i tarmarna och påbörjat ny cellgiftsbehandling.

    Nog om mig - Underbart att du fått kontakt med din dotter. Ta vara på den här helgen och jag hoppas med hela mitt hjärta och väsen att ni hittar tillbaka till varandra. Åtminstone på ett plan som ni båda kan ha nytta av, nu när allt är som det är.

    En liten glimt av glädje i ditt liv hoppas jag!

    Många styrkekramar
    Tina

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta ! hoppas att det blir ett trevlig träff och det tror jag säkert. Tänker på dig och önskar dig mycket glädje tillsammans med din dotter.
    Ha det så gott! Kram och vänlig hälsning Doris

    SvaraRadera
  8. God kväll ...Hoppas dagen har infriat Dina och Din dotters förväntningar.Att bara vara i varandras närhet är skulle jag tro de bästa för Er.
    Någon frågade i kommentaren varför de blivit så som de blev och de tycker jag för min del är något som är högst privat.Hoppas Du förstår mig rätt.
    Jag ska tänka på Er hela helgen.
    Varm tanke går till Er bägge.Bella.
    Varm tanke går även till Tina.

    SvaraRadera