lördag 20 februari 2010

Att bara vara

Lördag 20 februari 2010 kl.04.11  Kära dagbok den här natten har också förflutit lugnt och utan oro. I dag ska jag verkligen koppla av och njuta av själva dagen. Det är kallt ute så det får bli inomhus idag. Jag kanske gör upp en brasa i öppna spisen med lite torr björkved och njuter av värmen som strålar ut över rummet. Kanske jag tar till en god bok och läser om något äventyr som jag kan följa med in i. Blir det snöväder, som utlovats av väderfolket, så får jag krypa upp i soffan och ta ett täcke kring mig och följa med bokens huvudperson ut på resan. Jag gör små avbrott för att lägga på mer ved och sedan koka lite kaffe och avnjuta tillsammans med någon skidåkare eller curlingspelare på tv:n. Jag tror att jag kan få en verkligt god och avkopplande dag och inte tänka på någonting. Men först kan jag unna mig lite mer tid i sängen och försöka sova lite till. Sedan när jag vaknar kan jag börja njuta av dagen. Carpe diem

11 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en riktigt skön dag i värmen från brasan!

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta, om du visste vad glad du gjorde mig, när jag läste din dagbok idag! Att natten varit lugn och utan oro är jättebra också.
    Jag blir riktigt avundsjuk när du beskriver en brasa med björkved i öppna spisen. Jag kan riktigt känna doften och höra sprakandet! Jag tror jag skall göra som du idag (förutom att tända en brasa) och riktigt ha en skön och mysig dag. Det är -14 grader här nu och blåsigt och mer snö skall vi få. Hörde just att svenska curlinglaget leder och snart får vi slutresultatet!
    Nu önskar jag dig en riktigt härlig och avslappande dag, Gösta.
    Här får du många varma kramar från mig, Christina i Västerås.
    Verkligen carpe diem idag!

    SvaraRadera
  3. De verkar ha varit en bra natt,hoppas dagen blir lika bra.Låter både klokt o mysigt att tända en brasa o krypa upp i soffan med en bra bok.Man kan ju bli ett med boken om den e bra.Skall själv dricka en kopp te o krypa under täcket en stund till.Ha en riktit bra dag nu,många tankar o kramar från mig Helena i Bräcke

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag läser din dagbok varje dag, men är klen att skriva.Ska prova plita ned några rader. Har nyss kommit hem från mitt morgonjobb Sitter med datorn och dricker mitt the och en skorpa.Vad jag blir avis på dej att du har en brasa, sitta och höra på veden när den sprakar Nu ska jag krypa ned under täcket och prova sova en stund. Så ha en bra dag KRAM

    SvaraRadera
  5. Morr´n Gösta!
    Du låter så glad idag. Kan det bero på den goda natten måntro?
    Här har det snöat i ett par dygn nu och gör det fortfarande. Det räcker nu!!!!
    Kommer du ut någonting idag eller är det för kallt?
    Jag skickar dig många många mjuka kramar. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Du gör mej SÅ glad idag. Uppiggande för mej att
    se att du har det bra.
    Nu ska vi fånga dagen. Jag får mysa vid en braskamin och en stickning.
    Go'a kramar
    Karin

    SvaraRadera
  7. Morr´n Gösta!

    I dag gjorde du mig RIKTIGT GLAD. Ha det så skönt framför brasan, NJUT AV DAGEN.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta,

    En brasa samtidigt som man kan se ovädret fara förbi utanför huset, är en tröst mitt i eländet.
    Ha en så bra lördag du kan.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta ! Var härligt det låter när du skriver att du kanske gör upp en brasa i dag.ligga där och läsa en bra bok till ljudet från en sprakande brasa.Skönt att du haft en bra natt.
    Här snöar det för fullt plog bilarna har fullt upp att göra.
    Men så länge man får vara inom hus och njuta av den goda värmen får man var tacksam.
    Tänker på alla dom stackars människor som måste ut i det här vädret.
    Jag önskar dig en fortsatt bra dag med din bok,brasa och tv-tittande. Kram och vänliga hälsningar Doris

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Har precis upptäckt dig. Du har lugnat mig och nu hoppas jag kunna ge all stöd till min pappa!
    Tack för att du finns! Att leva dagen som den kommer bör vi nog alla göra men som tyvärr inte är så lätt på det sätt vi lever idag. Kram Amaya

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta,
    Vad härligt att få höra att du hade en bra dag. Det glädjer mig jätte mycket. Önskar dig en ännu bättre dag imorgon.
    En stor kram med massor av positiv energi.
    Maria

    SvaraRadera