torsdag 18 februari 2010

Nuvarande sjukdomstillstånd

Torsdag 18 februari 2010 kl.04.14  Att få ha en hel natt av sömn i flera nätter på rad är inte meningen som det verkar. Det händer saker i kroppen som gör att det kan vara svårt att sova. Att tala om mitt tillstånd varje dag skulle bli bra enformigt för det händer inte så mycket på ett dygn ännu. Men den tiden kommer också. I dag ska jag skriva om mitt tillstånd. Mina muskler har tappat sin styrka och skelettet är lite skörare. Orken att vara aktiv har tagit nästan helt slut och kraften är nästan borta helt. Medicineringen har också börjat märkas på andningen. Det kommer små uppehåll som behöver vila för att komma igen. Och det kan också bli några kramptillstånd från nacken och fram över halsen som drar ihop lufttillförseln. Jag har fått lära mig att handskas med de olika situationerna så inte jag ska hamna i paniktillstånd p.g.a att upplevelsen av mindre luft blir större då. Det sker inga större förändringar ännu för spridningen av metastaserna går inte så fort. När spridningen blir snabbare kommer det att gå mycket fortare då hinner jag nog inte med längre. Nu ska jag försöka sova lite till så det går lättare att hänga med i OS-svängen under dagen och kvällen. Carpe diem         Ps. Det har gått ut några guldkanter under veckan. Ds

5 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! När jag läser hur du beskriver ditt tillstånd, börjar jag verkligen förstå hur ditt liv är nu. Verkligheten bakom dina rader gör mig så tagen! Än mer ser jag vilken stark person du är, Gösta! Man känner sig så otillräcklig, vill hjälpa dig, men....
    Kan berätta för dig, att en grupp inom PRO, som hört talas om dig, skickar sina varma kramar till dig genom mig. Ett par av dem har just prostataproblem, men saknar den styrka du har.
    Om tankarna från oss alla som följer din dagbok kan ge dig litet styrka, skulle jag bli glad.
    Jag hoppas, att allt går bra idag och att du kan få litet extra vila också.
    Många varma kramar från Christina, västerås. Carpe diem!

    SvaraRadera
  2. Morr´n Gösta!
    Jag såg den intervju i går kväll som lokalnyheterna gjort. Starkt av dig att ställa upp i TV. Har du fått någon respons från människorna runt ikring dig efter detta? Du såg lycklig ut när du pratade om din dotter. Håller tummarna för att besöket går bra.
    Det är med sorg i hjärtat som jag läser din beskrivning av ditt tillstånd. Allt har kommit så nära sedan jag såg dig på TV. Hoppas att du får vara pigg i helgen i alla fall.
    Jag skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta Vill bara sända en jätte varm kram till dig du vet att jag tänker på dig, vi hörs nästa vecka.// Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  4. Tittar in till dig med dagens stora varma kram från Lillhärdal

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta ! Jag vill inte ta till mig det du skriver.Min önskan är att du ska vara med oss länge till.Men det är du som känner vart sjukdomen ta vägen.Tänk om det vore något man kunde göra för dig.Tankarna är hos dig många gånger om dagen.
    Jag önska dig en god natt med mycket vila så du kan samla krafter tills dina kära kommer på besök.Kram och vänlig hälsning Doris

    SvaraRadera