onsdag 24 februari 2010

Nackkramp

Onsdag 24 februari 2010 kl.04.16  Smärtgenomslaget häromkvällen var nog bara tillfälligt. Men det har tillkommit något annat i stället. Ett kramptillstånd i nacken som har kommit och gått förut men har blivit mer stadigvarande det sista dygnet. Det känns som något tryckande från sidorna och påverkar kraften att hålla huvudet uppe. Samtidigt är det en påverkan på hela halsen. Jag tänker ta upp det i morgon när jag får mina behandlingar. Det kan vara påverkan av medicinen eller så är det skelettet i nacken som är angripet av metastaser. Den här svagheten har inte varit så påtaglig förut. När jag skulle hämta posten i går var jag tvungen att gå in hos hyresvärden för att vila innan jag gick hem. Det var -24 just då och nu på morgonen är det -32 så i dag sticker jag inte ut näsan. Det har varit kallt tillräckligt länge nu och detsamma är det med snön. Jag skulle se skidåkningen i går men det blev som vanligt jag somnade ifrån alltihop. I dag blir det bara avkoppling och besök av städpatrullen. Så det passar bra att det blir nystädat till besöket i helgen.  Carpe diem

3 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Låter jobbigt det där med nacken och om det stört din sömna är det ju riktigt otrevligt. Kanske är det en biverkning av medicinen eller sjukdomen. Jag hoppas, att du kan få en förklaring av doktorn i morgon. Jag hoppas att allt går bra i morgon på din behandling!
    Du har riktigt kallt, jag har bara 15 gr här men det räcker.
    Nu Gösta är det snart dags för din dotter och måg att hälsa på dig. Jag hoppas det blir en riktigt trelig dag för er alla och att du får vara pigg också.
    Jag önskar dig en varm och skön dag inomhus, vila så mycket du kan.
    Jag skickar många kramar till dig från Västerås.
    Carpe diem
    Christina

    SvaraRadera
  2. Gomorron på dej Gösta,jasså de dagen för behandling idag hoppas den går bra och inte e alltför smärtsam.Sen e de snart helg igen.Förstår att du ser fram mot den.Ha en bra dag många tankar o kramar från Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!Bra att du får besök av städpatrullen i dag.Hoppas det går bra för dig i morron.Jasså du har nästan lika kallt som det är här.33gr. i dag oxå.Många kramar Lilian

    SvaraRadera