torsdag 11 mars 2010

Återgång

Torsdag 11 mars 2010 kl.04.18  Med så mycket stöd som jag fått till att fortsätta skriva dagboken så går det inte att låta bli. Och som min dotter sa: låt inte det illvilliga ta över din tid. Jag kan inte låta bli att samtidigt som jag får påhoppen tycka lite synd om dessa anonyma personer. Dom har troligen inte fått uppleva att någon bryr sig om dom. Som en del uttryckte sig att fast dom hade samma sjukdom så fick dom ingen som brydde sig om dom. Skriv kommentarer med era namn så ska jag bry mig och säkert fler kommer att göra det. För att gå dag ut och dag in utan att någon bryr sig är outhärdligt och speciellt om man är ensam. När man ser människor i samma situation är det klart att man frågar sig , "varför är det ingen som bryr sig om mig?" Nu går jag vidare med min dagbok och vill du anonyme göra följe med mig så får du det gärna men då måste du ha ett namn. Gårdagens uppslutning var enorm. Det var 2700 besök på sidan och väldigt många kommentarer och jag tackar er alla för ert stöd. I morgon kommer det en ny artikel i länstidningen och den kommer att finnas på webben. Adressen är: Länstidningen Östersund/Berg.  Carpe diem      Ps. I dag är det provtagning igen. Ds

21 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta ! Tack för att du fortsätter och skriva.Blev så glad att du var med oss i dag och att inte dom här anonyma missnöjda personer fick dig att sluta skriva.
    Jag förstår att det finns många som är ensamma och bittra men därför behöver man inte göra livet surt för andra utan försöka göra något åt situationen.Du har välkomnat dom att vara med och ta del av din blogg men att kravet är ett namn.Hoppas dom anammar din inbjudan.Hoppas att det gå bra med provtagning och jag ser framåt att läsa artikeln i morgon samt din dagbok.Ha det så gott kram och hälsning Doris

    SvaraRadera
  2. Morrn Du STORE KÄMPE..Underbart att de kan komma något gott ur något så elakt...
    Har Du inte förstått de förut så förstår Du nog nu att ..KOM IHÅG ATT DU ÄR VÄRDEFULL GÖSTA...Och på tal om värdefull .. ETT UPPROP TILL ALLA KOMMENTATORER...
    Glöm inte att varje tryck som vi gör på annonserna härintill ger 0,03 öre till Gösta..
    Eller hur Gösta visst är de så..vet att bloggan svarige inte får göra reklam för egen blogg ..men Du kanske kan svara om jag skriver rätt...vilken summa de blivit om alla 2700 igår tryckt som jag gjorde 15 gånger...
    Men nu trycker vi till tycker jag både de ena och andra...
    Även om de är svårt Gösta bär huvudet högt..
    KRAM Ulla som inte vet om de är kallt ute för jag ligger kvar i sängen ännu och där är de varmt...

    SvaraRadera
  3. Ulla här igen...ursäkta om de blev något stavfel i kommentaren..och för att de inte ska bli någon missuppfattning med de jag skrev om att Du Gösta skulle bära huvudet högt så var de ämnat att ...BÄRA HUVUDET HÖGT GENTEMOT DUMMA OCH ELAKA MÄNNISKOR...och inget annat...Lycka till idag...Ulla

    SvaraRadera
  4. Morrn Gösta och TACK, för att du fortsätter skriva i din dagbok! Blev väldigt ledsen att höra om de påhopp du fått och att du tänkte sluta skriva. Men du är en kämpe och du skall veta, att (som du själv kunde läsa) vi alla har blivit "beroende" av din dagbok. En bra start på dagen för oss.
    Du skriver så klokt och är så generös och jag hoppas, att fler vill kalla sig vid namn.
    Jag hoppas, att provtagningen går bra för dig idag, håller tummarna.
    Här är det mulet och blåsigt idag och snön har börjat smälta.
    Skickar dig många varma kramar och naturligtvis ett carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  5. Gomorron Gösta,blev så glad då ja läste att du fortsätter med din dagbok,den ger oss läsare så otroligt mycke.Så tack för att du valde att fortsätta.Hoppas de går bra idag med prover,ha en bra dag.Många tankar o kramar från Helena

    SvaraRadera
  6. Gomorron.
    Bra Gösta! Det hade varit tomt vid morgonkaffet utan dej.Kram
    Karin

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta.Önskar dig lycka till med provtagningen idag,och även till att du fortsätter med din dagbok.Ser fram emot att läsa din dagbok i morgon igen,och att se bilden,av fäboden.Hälsniingar o kram från en medmänniska Kristina.Idag CARPIE DIEM.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Till sign Anonym..Patetisk kommer från grekiskan "pathos" betyder känslofull och känslosam..De stämmer bra på vår käre vän Gösta... kram Bella...

    SvaraRadera
  10. God Morgon Gösta!

    ETT STORT TACK för att jag fick läsa Din dagbok i dag också. Hoppas att Du orkar fortsätta skriva och att Du får en någorlunda bra dag.Vi har dimma och -0.5.
    Kramar från Skåne Gunvor.

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta jag är en ung kille som brukar gå in o kolla lite då o då på din blogg, mycket intressant det du skriver, samtidigt som det är bra att någon vågar skriva hur man känner sig när man får en diagnos prostatacancer. Sen tycker jag det är löjligt som den anonyma skriver hela tiden, skriv ditt namn visa att det är en karl som är bakom nicket, har du denna hemska sjukdom skriv det, många kommer att stötta dig då, fick höra om en man som fick prostatacancer förra sommaren han levde ensam ingen kom o hälsade på honom pga att dom tyckte han va elak-bitter, efter 5 månader så hörde jag att han dött i sin ensamhet.
    Tänk på en sak ni som skriver med stora bokstäver, NI SKRIKER när ni skriver så.
    Det gäller samma när man sänder sms.
    Ha det bra Gösta
    Carpe Diem Christopher

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta!
    Det var med spänning som jag loggade in mig på din dagbok idag. Fantastiskt att du tänkte om, men du fick ju veta att vi vill ha dig kvar.
    Jag hoppas att provtagningen går bra och du kan kanske fråga samtidigt om halskragen. Jag tror att den hjälper dig att hålla upp huvudet.
    Så till Christopher: Vad menar du med "skriker"? När man skriver med stora bokstäver så är det något man vill poängtera (kalla det skrika om du vill) och på denna blogg har vi kommit överens om att inte spela Allan mot varandra.
    Skickar många många mjuka kramar till dig Gösta! Carpe diem

    SvaraRadera
  13. TACK,Gösta för att du fortsätter med dagboken, finns inte mer att tillägga.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta,

    Mycket bra beslut! Hälsa dottern! Som sagt, det du säger om att många sjuka inte har någon att samtala är nog så rätt.

    Att vara ensam med sorg, eller för den delen glädje är trist. Det är så mycket mer berikande att få ta del av andra människors tankar.

    Jag hoppas att de som känner sig ensamma, berättar det för dig i sina kommentarer och på så sätt kan du, och alla vi andra, hjälpa även dem, i stället för att de ska spotta ur sig sin besvikelse på ett kränkande vis.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta jag arbetar med cancersjuka i livets slutskede och från i höstas -09 har jag följt Göstas blogg efter att ha tipsats av en anhörig till en patient som gick bort i oktober.
    Jag har lärt mig väldigt mycke av att läsa hur Dina tankar går.
    Jag har sett alldeles för många ensamma sjuka som formligen lämnas åt sitt öde på grund av att de anhöriga tycker att de blir en börda med humörsvängningarna som ofta yttrar sig i ilska och vrånghet.
    Är de konstigt att humöret går ner i botten emellanåt att man tycker att de är orättvist varför jag får denna hemska sjukdom som cancer är?
    Men jag kan inte förstå detta spott och spe som riktas mot Dig i Din blogg då har man gått över gränsen för vad Du behöver stå ut med.
    Jag vet att Du Gösta har varit till hjälp för många många sjuka och anhöriga.
    VAR RÄDDA OM VARANN VI VET SÅ LITE OM MORGONDAGEN.(Och jag håller med Ninni det här var inte ämnat som ett skrik)
    Christina i norra Uppland.

    SvaraRadera
  16. Kram Gösta från mej som inte är anonym. Jag vågar stå för det jag skriver o säger.

    SvaraRadera
  17. Maria i Yngsjö...
    Blir så glad att jag får fortsätta följa din blogg och jag tycker väldigt mycket om ditt varma fina sätt att skriva. Tack Gösta!
    Våriga kramar från kära Skåneland

    SvaraRadera
  18. Ninni och ni andra jag är 25 år tillhör den yngre generationen, när man skriver med stora bokstäver då uppfattas det som att skrika i min generation. Sen spelar inte jag allan utan jag säger bara som det är, det är ju ni äldre damer som uppfattar saker på fel sätt ibland. Christopher

    SvaraRadera
  19. Ser fram emot att vakna imorgon och läsa din blogg igen. Hoppas att provtagningen gick bra och att omvärlden är snäll mot dig. Hoppas du får en lugn natt med god sömn. Ser även framemot att läsa artikeln i Länstidningen imorgon. Sov gott och Carpe Diem. Elisabeth.

    SvaraRadera
  20. Hej Gösta!
    Timmen Är sen och kanske sover du,men jag måste ändå skriva och tacka dig för att jag fått läsa din dagbok ikväll.Vi har firat min mans 85-årsdag,så det har inte blivit tid för annat idag.I morgon ser jag fram emot att få läsa dagboken som vanligt,samt läsa artikeln.
    Önskar dig god sömn i natt.Kram fr.Skåne.

    SvaraRadera
  21. Din dagbok värmer många, och du berör otroligt många med din sanna bild av vÄrkligheten, även om du inte känner oss och vi inte känner dig, så känner vi Med dig, och du är så modig som orkar skriva hur du känner och hur du mår, många människor håller sådant inom sig och vill verka så starka, men det finns inget mer finare än människor som vågar släppa andra in på livet och visa sig sårbar, för mig är du en hjälte, var rädd om dig, kramar

    SvaraRadera