söndag 21 mars 2010

Uppbrottet

Söndag 21 mars 2010 kl.04.15 Nu har det gått några dagar med besök av min dotter och i dag åker hon hem. Det har varit ljuvliga dagar då vi fått lära känna varandra och utforskat lite av våra liv. Det har getts bitar som gör att vi binds till varann genom de gener vi har tillsammans och som ger oss helheten att vi hör ihop. Dessa dagar har Marianne varit till ett stort stöd för mig och jag gläds åt att ha en sådan dotter. Jag vet att vi har varit skilda åt alltför länge men vi har börjat att ta igen delar av den tiden. Det ska bli trevligt när både måg och dotter kommer upp till påsk och då jag får möjlighet att träffa mågen Jan lite mer. Att få både dotter och måg samtidigt är inte så många förunnat och därför är det ännu viktigare att ta till vara all den tid jag kan få med dom. Jag har kännt mig trygg med den vetskapen att någon varit hos mig dessa dagar och att jag inte har behövt tänka på något annat än att försöka ta vara på tiden. Jag är verkligen lyckligt lottad. Carpe diem           Ps. P.g.a en miss kom det inte fram att veckans artikel i tidningen kom i går och finns på nätet: Länstidningen Östersund/Berg.  Ds.

11 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta,

    Ja, att känna lycka är underbart. Det gläder mig att dotter och måg kommer till påsken. Ha det nu så bra du kan ha det.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  2. Ja du Gösta, god morgon på dig! Vilken värme och glädje din dagbok visar idag! Det gör mig så innerligt glad för din skull! Ni båda har så mycket att ta igen, så många luckor att fylla ut. Nu får du se fram emot påsken då du träffar både dotter och måg igen!
    Jag önskar dig en bra dag och var rädd om dig.
    Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  3. Så skönt du har att du fått det så bra med dottern, o så trevligt med besök i påsk. Kram

    SvaraRadera
  4. Morr´n Gösta!
    Du har fått uppleva en lycka som du inte förväntade dig. Jag blir så glad för din skull. Vad härligt att hon tar med maken och kommer upp till påsk.
    Jag undrar har du några barnbarn?
    Önskar dig en trevlig och bra dag trots att Marianne åker hem idag. Carpe diem
    Många många mjuka kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Hej! Nu får du se fram emot påsken då ni träffas igen.ha det så bra som du kan. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta ! Förstår att du se fram mot påsk då du åter får besök av din dotter och måg.Tänk att du fick uppleva denna lycka att få kontakt med din dotter.Helt underbart för er båda och att det fungerade bra.Ha nu en fortsatt trevlig dag.Vi ska till min dotter och äta middag så i dag är det är inga middagsbekymmer
    Vi ta en helg i månaden då vi familjer träffas och äter tillsammans, Mycket trevligt.Ha det så gott hälsa Marianne.

    SvaraRadera
  7. Förlåt glömde att skriva mitt namn Doris

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Kan tänka mej attdet känns tomt ikväll när din dotter åkt hem.Men du har ju många glada minnen från dessa dagarna att glädja dig över.Dessutom är ju påsken snart här.Det gläder mig att du har en familj att fira den med.
    Hälsningar till Marianne och varm kram till dig från Skåne/Inga.

    SvaraRadera
  9. Hej alla!
    Sitter på bussen, på väg hem till Sthlm. Har haft riktig quality-time med min kära pappa. Svar på din fråga Ninni, det finns två underbara plast-döttrar. En blir 31 och en blir 29.

    SvaraRadera
  10. Gösta, jag blir så glad när jag läser i din dagbok! Du skriver så fint och beskriver hur fint du och din dotter lär känna varandra. Och vilken underbar dotter du har, som kom upp till dag nu när du kom hem från sjukhuset. Vilken lycka att ni funnit varandra! Hoppas nu du får ha det så bra du bara kan nu i väntan på påsken och nytt besök av din dotter och måg. Läser också info från Marianne att du dessutom har två plast-barnbarn också!
    Har också nyss läst Sandras artikel i Länstidningen, hon är också en underbar människa som verkligen bryr sig om dig. Precis som jag och vi alla andra som läser din dagbok. Nu skickar jag mina varma tankar och kramar till dig, så läses vi igen snart! Småländskan Iris

    SvaraRadera
  11. Till Marianne! Skickar mina varma tankar och kramar även till dig! Småländskan Iris

    SvaraRadera