onsdag 17 mars 2010

Hemkomsten

Onsdag 17 mars 2010 kl.04.17 Nu är jag hemma och Marianne har lämnat tillbaka dagboken, som hon skött med den äran, och jag skriver själv igen. Sjukhusvistelsen har gett mig det att livet bör man kämpa för. En hälsning till alla prostatacancerdrabbade ta kontakt med de föreningar som finns på er hemort eller i närheten. Ni kommer att finna mäniskor i er egen situation och även dom som klarat sig. Det ges möjligheter till kontakter som kan förändra vardagen radikalt och nya vänner.Många föreningar har också olika träffar för samvaro i vänners sällskap. Det förekommer också föreläsningar om vardagliga situationer och olika upptäckter som kan ge ljusglimtar att ta tillvara på. Jag åkte in för att min kärlkramp höll på att skada hjärtat totalt. Det gick att förhindra tack vare ett snabbt ingripande av vårdapparaten. Jag fick även justeringar för metastaserna som hade en större spridning än vad som uppgetts förut. Så nu gäller det att kämpa för livet helt och fullt så kan det möjligen ge en längre tid för att njuta av tillvaron. Jag vill tacka all personal på hjärtenheten för god vård och uppmuntran som jag fått. Och samtidigt tacka er kommentatorer för stöttning ni gett min dotter och mig. Hoppas på en bra tid tillsammans med er alla. Min efterträdare har ni nu träffat också så den biten är klar. Hem ljuva hem.  Carpe diem

22 kommentarer:

  1. God morgon och välkommen hem Gösta.
    Stor kram Ulla .

    SvaraRadera
  2. Gomorron Gösta
    Välkommen hem. Roligt att höra att det finns bra vådpersonal. Har råkat illa ut 3 ggr.
    Må så gott nu och hälsa din dotter.
    Karin

    SvaraRadera
  3. Har du fått en diagnos som säger att du har prostatacancen?
    Vill du prata med någon som har erfarenhet av sjukdommen?
    Du eller någon av dina anhöriga är välkommen att kontakta
    vår styrelse. Att prata med någon som varit i en liknande
    situation kan kanske vara till stöd och hjälp.

    http://www.prostatacancerforbundet.se/

    SIGURD

    SvaraRadera
  4. Morrn Gösta och ett STORT välkommen hem! Jag håller med dig till fullo, vårdapparaten i Sverige består av så kompetent folk och fin behandling! Du är en kämpe Gösta och nu kämpar vi alla tillsammans med dig och hoppas, att vi får ha dig hos oss länge, länge än!
    Ge din dotter en kram från mig och att ni kommer att ha mycket fin kontakt i framtiden är jag säker på!
    Sköt om dig nu, njut av att vara hemma och här får du många varma kramar med ett carpe diem!
    Christina, västerås

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem Gösta!!!!!!!!
    Marianne har skött dagboken med ära.
    STOR KRAM på er båda,
    kram /lena

    SvaraRadera
  6. Gomorron Gösta,välkommen hem.hA de gott nu o hälsa Marianne,De känns bra att du e hemma igen-Många kramar o tankar från Helena

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Gösta, Kan bara instämma i dom föregående inläggen, Hälsa Marianne det hade blivit väldigt tomt om inte hon skött dagboken.
    Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  8. God morgon Gösta! Skönt att du är hemma igen! Din positiva anda är verkligen en lisa för själen! Dagen känns lite ljusare när man startat den med att läsa din dagbok!
    Varma hälsningar Charlotta

    SvaraRadera
  9. Välkommen hem Gösta ! Gott att du är hemma.Det har varit bra rapport om ditt läge under sjukhusvistelsen.
    Marianne har skött det bra,gott att du har din dotter.Det känns värmande för oss alla som har kontakt med dig.Ha nu en bra dag.
    Hälsningar och kramar till er båda. Doris

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem Gösta,du e en kämpe,nu e de skönt att du e hemma o så småningom få möta våren.Hälsningar Helge Uppl. Väsby Carpe diem.

    SvaraRadera
  11. Till alla kommentatorer:
    Tack alla för era goa och varma hälsningar.
    Var nu rädda om er därute och ta hand om varandra. Kramar Marianne

    SvaraRadera
  12. God morgon Gösta!
    Välkommen hem! Det var en glad överraskning att du är tillbaka i din stuga.
    Nu får du vara rädd om dig så du kan få njuta lite av våren,som vi hoppas inte är allt för långt borta.Här i Skåne blommar snödroppar och vintergäck invid husväggen men snödrivor ligger kvar också.Den första frostfria natten inatt med 3+.
    Många hjärtevarma kramar till dig o din dotter./Inga.

    SvaraRadera
  13. God morgon Gösta och välkommen hem. Det är som du säger att man kan kontakta prostataföreningar,s ledamöter där det finns personer som själv drabbats och kan vara viktigt för den som söker erfarenhet om olika behandlingar.Jag är sekreterare i Prostataföreningen Gävleborg till mig har det ringt personer både före och efter behandling våra tel.nr finns på vår hemsida www.prostataf-gavleborg.se ursäkta mig Gösta om du tycker att jag gör för mycket reklam för vår förening.Jag har även hållit föredrag i ämnet.Att leva med cancer. Nu Gösta hoppas du få ha det bra igen ,så bra som man kan ha i din situation
    Många kära hälsningar från Nisse i Skutskär

    SvaraRadera
  14. Besökte Storsjötappen igår för blodgivning, på vägen ut möter jag ett par som på långt håll strålar glädje och kärlek på ett sätt som man sällan ser, vet inte ens om jag sett det tidigare! Jag blir glad onombords och energin är enormt positiv och sitter i min kropp än.3 sekunder efter att vi mötts känner jag igen er, far och dotter från LT. Fantastiskt, ni gjorde min dag, Tack!
    Stig!

    SvaraRadera
  15. God morgon Gösta och välkommen hem från sjukhuset! Ta väl hand om dig nu och så hoppas vi våren är i antågande så att vi kan komma ut lite och få njuta av vårsolen. Tack Marianne för den fina infon du gett oss under Göstas sjukhusvistelse! Hoppas också ni får några bra dagar tillsammans igen! Varma kramar till er båda från småländska Iris.

    SvaraRadera
  16. Morr´n Gösta!
    Välkommen hem och tack Marianne för din rapportering. Var det ödet som sände Marianne till dig Gösta just nu? Det verkar så, för utan henne hade det varit tomma sidor i din dagbok under din sjukhusvistelse.
    Var rädd om dig nu. Carpe diem
    Sänder många många mjuka kramar till dig och även till Marianne.
    Ninni

    SvaraRadera
  17. VÄLKOMMEN HEM!
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  18. Välkommen hem gösta!Kramar till er båda.

    SvaraRadera
  19. Välkommen hem Gösta!

    Tack Marianne, för att du låt oss vara med under sjukhusvistelsen.

    Skicka många STYRKEKRAMAR till ER båda.

    Ingalil

    SvaraRadera
  20. Välkommen hem Gösta, och tack Marianne för all
    information!
    Hälsar Elisabeth, en medmänniska från Skåne!

    SvaraRadera
  21. VÄLKOMMEN HEM GÖSTA.STOR KRAM/kicki

    SvaraRadera