onsdag 3 mars 2010

Att mötas på nytt

Onsdag 3 mars 2010 kl.04.20  Magen lugnade ner sig mot kvällen så natten blev rätt så lugn. Annars var gårdagen rätt så tom. Några kontakter med dottern skedde under dagen och ett fång tulpaner dök upp mot eftermiddagen. Blomsteruppvaktningen kom från dottern och lyste verkligen upp dagen. Att få en sån möjlighet som jag fått borde fler få uppleva. Det kan finnas en rädsla att ta första kontakten men den försvinner vid första samtalet och det blir en upplevelse som inte går att beskriva. Skulle de första orden vara hårda så gäller det att inte tappa fattningen för det kan bero på att något har fått möjlighet att komma till uttryck som varit instängt så länge. I och med öppningen har ett frö såtts som kommer att gro och slå rot. Oavsett vad som hänt eller orsakat brytningen finns det en möjlighet att hitta tillbaka. Det goda segrar till slut och tunga bördor blir lättare för bägge parter. Även om det inte blir helt öppet mellan de berörda så kommer vetskapen om att bägge finns och är beredda till att få en kontakt att vara början på något nytt. För föräldrar och barn behöver varandra. Åldern betyder inget bara det blir fred innan det är för sent. Carpe diem

6 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det är bättre med magen.

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Mycket mycket kloka ord, men tyvärr så är inte alla lika rakryggad som du Gösta!
    Du är värd en jätte bukett rosor!

    Många kramar till dig!
    Mari

    SvaraRadera
  3. Skönt att magen lugna ner sej o att allt känns bra.sköt nu om dej o ha de så gott de går.Många tankar o kramar från Rufsan

    SvaraRadera
  4. Morrn Gösta! Det du skriver är så kloka ord och du lägger ner både känsla och omtanke i dem!
    Jag är så glad för din skull, att få blommor, det måste ha känts underbart, speciellt eftersom de var från din dotter.
    Nu hoppas jag, att ni kan ha fortsatt kontakt med varandra. Det är mycket man vill gära och säga varandra medan tid finns, det är ju för sent sedan.
    Hoppas, du kan vila litet idag, samla krafter igen och jag skickar med här många varma kramar!
    Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  5. Så fint du skriver.....och ack så sant...
    Kram // Hjördis

    SvaraRadera
  6. Hallå Gösta. Ett tag sen jag läste din blogg nu men UJUJUJ vad glad jag blev över inlägget ovan!
    Hade ju viss vetskap om att du hade barn men hur det var med kontakten osv var lite höljt i dunkel...ända tills nu. Jag blev så lycklig över att ni fått kontakt igen och jag önskar er alla lycka med er forsatta relation. Oerhört viktigt som du skrev att kontakten återupptagits och att ni fått prata innan det är för sent.

    SKönt att höra din röst härom dagen i telefonen - som jag sa tvekade jag en del, då jag tänkte att "kanske ingen alls skulle svara" .

    Jag önskar dig en riktigt god natt och en fin fredag den 5 mars 2010! STOR KRAM från Småland.

    vännen Anders

    SvaraRadera