måndag 1 mars 2010

Förlösningen

Måndag 1 mars 2010 kl.04.23  Nu har sista natten på februari månads sista helg gått över och som gav mig ett möte med förlösande effekt när jag fick träffa min dotter igen. Det gav mig verklig glädje som jag verkligen unnar andra i samma situation. Ta vara på möjligheten för det blir en stor händelse i livet. Det har varit så skönt sedan fjärilarna försvann i mötet. Jag är verkligen lycklig som fick möta Marianne fast jag inte varit den bäste far som jag kunde ha varit. Nu gäller det att försöka hitta vägar att hålla sjukdomen på avstånd så vi kan få någon tid tillsammans. Jag kan inte styra själva utvecklingen men kanske påverka förloppet. Just nu tänker jag inte så mycket på de negativa sakerna utan försöker hålla dom på avstånd från att ta över. De närmaste dagarna kommer jag mest att känna glädjen över vad som hänt och att det blev så bra. Carpe diem               Ps. Veckans artikel i länstidningen finns att läsa på webben: Länstidningen Östersund/Berg     Ds

10 kommentarer:

  1. God morgon Gösta..Jag gläds med Dig när Du nu sitter och tänker tillbaka på helgen som gått.
    Var in i natt och läste Sandras repotage i ltz...
    Sagan som fick ett lyckligt slut..Skriver inte mer än så nu..Stor varm kram till Er båda..Ulla

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta ! Vilken glädje och Lycka för dig. Gläds med dig.Att kontakten med dottern blivit av.Hoppas att det blir många fina stunder tillsammans.Kram och hälsning från Doris.

    SvaraRadera
  3. God morgon Gösta! Jag är så glad för din skull!Du behövde så väl få känna glädje och kunna börja tänka litet positivare! Försök att hålla fast vid denna helg med din dotter och jag hoppas, att ni i fortsättningen håller bra kontakt.
    Du gjorde just det i helgen - carpe diem!
    Nu får du många varma kramar från ett snöigt Västerås.
    Christina

    SvaraRadera
  4. Det finns ögonblick som aldrig upphör....jag är så glad för din skull!
    Du finns med i min varma tanke...
    Kramar från dalkullan Karita

    SvaraRadera
  5. God morgon Gösta!
    Ja...jag förstår din och dotters glädje! Fantastiskt! Inte alla som har samma tur som din dotter, som fick en pappa! Det finns pappor som låter sina "nya" fruar bestämma och då går det inte lika bra!
    Jag är så glad för er skull och önskar er många fina dagar tillsammans!

    Kram Mari

    SvaraRadera
  6. godmorgon kan tänka mig att du känner dig som en nybliven pappa efter återsende.önskar dig en bra dag mvh/ove

    SvaraRadera
  7. Gomorron Gösta
    Gläds med dej. Det här var den bästa kuren. Lycka och positivt täckande kan göra under.
    Många varma kramar från
    Karin

    SvaraRadera
  8. God morgon Gösta.
    Det är ett tag sen jag skrev på Din blogg.Det måste ha varit en lycklig upplevelse att träffa din dotter efter alla år.Jag har varit i Stockholm på möte med cancerfonden och Prostataföreningen och jag nämnde även din situation med närvaro av Ivan Bill PF och Tavares Cancerfonden.Det finns nu ett arbetsmaterial som ännu inte är ofentlig vad gäller PSA som skickats till Socialstyrelsen för godkännande.Idag i snöstormen skall jag till Tönnebro för styrelsemöte med PF-Gävleborg
    ca:7 mil Många hälsningar från Nisse i Skutskär

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Jag känner din lycka över att ha återfunnit din dotter och på köpet fick du en måg också. Denna återförening kunde ju ha gått hur som helst, så därför är jag glad att det blev så bra. Hoppas att ni hinner träffas fler gånger. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar till dig
    Ninni

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta!
    Som alla andra som skriver här gläds jag oerhört med dig att mötet med din dotter blev så bra. Vad härligt för dig att få något att glädjas åt och se fram emot.
    Ha det så gott!

    Många kramar från Gunilla A

    SvaraRadera