onsdag 31 mars 2010

Påskveckan

Onsdag 31 mars 2010 kl.04.24 Det är mitten av påskveckan och rusningen har börjat till olika platser där firandet av påsken kommer att ske. Ibland är det många som har så bråttom att dom inte kommer fram och får inget firande. Men de flesta når sina resmål och får sig en helg med fest och glädje. Det har blivit som en andra jul och då ska det vara presenter men nu i form av påskägg. Med det följer liksom små önskningar vad det ska vara för innehåll. För egen del önskar jag att mitt påskägg skulle innehålla nya rön inom forskningen som kan ge bot och lindring mot våra svåraste sjukdomar sedan att min påsk får vara en helg med lugn och ro tillsammans med min nya familj. Jag skulle också dela ut påskägg som skulle innehålla lindring och bot till andra som lider. Stiftelsen delar ut påskägg också men mer av vardaglig natur, som blommor och godis och i vissa fall saker som det finns behov av. Det finns fortfarande medel som räcker till en del. Det är nog den stora höjdpunkten i denna vecka. Det skulle vara intressant och se vilka önskemål andra har till sina påskägg. Carpe diem

10 kommentarer:

  1. Morrn Gösta och det är lika trevligt att läsa din dagbok som alltid. Jag är glad, att du kommer att få mysigt tillsammans med din dotter och måg under påsken. Det är precis som du skriver påsken är som en andra jul!
    Jag har också en önskan om vad som skulle finnas i mitt påskägg och det är: pengar till forskningen om alla typer av cancer, andra svåra sjukdomar samt att det finns hjälp till alla dem som av olika anledningar har det svårt.
    Det händer så mycket otäckt i världen, människor borde kunna enas, vara rädda om varandra.
    Nu önskar jag dig en bra dag och att du får vara smärtfri.
    Igår hade vi en underbar och solig dag här - litet vår i luften!
    Många varma kramar och carpe diem.
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta.ser att du har haft det skapligt och skriver om påskägg.Jag önskar att i mitt påskägg finns många kunder som köper blåbandetnålar då jag står i Skutskärs centrum och säljer dessa. Dom gånger jag tidigare stått och sålt har det mest varit damer som köpt så nu hoppas jag att alla män köper nålar
    Glad Påsk Hälsningar från Nisse i Skutskär

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta..

    Hoppas Du mår bra,så bra Du kan iallafall..
    Själv så är jag nyss hemkommen från Stockholm efter att ha begravt min älskade lilla mamma,så jag är bara trött & tom..
    Jag ville bara sända Dig ett Påskägg fyllt med Påskkramar,hoppas att Du får en fin Påsk tillsammans med Din familj & att Du får må bra..
    Va rädd om Dig..

    Massa varma kramar från
    Anette E i Östersund

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta
    Jag hoppas du får en riktigt härlig påsk!! I mitt påskägg skulle jag vilja ha en snabb läkning av min yngste sons ben och att han inte behöver ha ont. I och för sig, vad är ett brutet ben, men lite bökigt är det och det sämsta är att vi inte kommer iväg till Storsjö :(

    Kram på dig / Carina

    SvaraRadera
  5. Glad Påsk, Gösta

    I mitt påskägg får det gärna ligga ett uppvaknanden hos alla giriga människor, som skor sig på andra. Tänk vad bra vi alla skulle kunna ha det i lilla Sverige om allt delades rättvist.

    Glad Påsk önskar Sverker

    SvaraRadera
  6. Glad påsk Gösta! Jag hoppas att du får det så bra som du kan i påsk.Äta gott o umgås med din nya familj, o kanske lite påskgodis.Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  7. Jag önskar att min bästa kompis kommer få en bra påsk trots att hon är hjärtekrossad och man känner sig så hjälplös när hon bara gråter och gråter... sen önskar jag också att jag får äta mycket godis:D

    Hoppas du får en underbar helg och försök koppla bort dina jobbiga tankar så gott det går!

    Du är en klippa, jag blir så inspirerad och berörd av dig!

    SvaraRadera
  8. Till alla: Det kommer en artikel i länstidningen i morgon och den finns även på nätet. Adress: Länstidningen Östersund/Berg . Hälsningar Gösta och en GLAD PÅSK

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta ! Först av allt vill jag önskar dig och din familj en riktigt god och trevlig påsk att ni ska ha det riktigt mysigt tillsammans,detta är ni värda och mer där till.
    Jag önskar mitt påskägg ska fyllas med värme och tankar till alla ensamma och till dom som har det svårt.Samt att du ska vara med oss länge till ingen har löfte om morgondagen men önskar kan man få göra.Nu önskar jag igenom din blogg en riktigt Glad Påsk till alla som möts här.Kram till er alla. Doris

    SvaraRadera
  10. Har inte skrivit på några dagar då jag inte haft tillgång till min tele-kommunikation tack vare min telekom-leverantör :-(
    Vill önska dig, din dotter Marianne och hennes man en riktigt trevlig påskhelg och önskar att ni verkligen får njuta av varandras sällskap hela helgen!
    Många varma tankar och kramar till er från småländska Iris

    SvaraRadera