lördag 20 mars 2010

Att fånga dagen

Lördag 20 mars 2010 kl.04.07 Att fånga dagen är faktiskt en upplevelse. I går lyckades vi verkligen fånga dagen. Vi tog den i flykten genom morgonen och lyckades att vid dagens slut ha fångat den till stor glädje för oss. Det blev shopping och allmänt mys när kvällen kom. Ni alla ensamma barn och föräldrar försök att hitta era respektive anhöriga som kommit bort genom åren för det kan bli försent att göra det. Även om det upplevs som svårt innan så kommer resultatet att bli något utöver det vanliga när möten sker. Tänk på möjligheten att räta ut frågetecken som finns och även kunna få pusselbitar att falla på plats. En del möter säkert skepsis från den andre att det inte är allvar släng sådana tankar åt sidan och tänk hellre på de stunder som ger glädje och en känsla av seger att äntligen få mötas igen. Det kanske inte är dom bästa förutsättningarna för att ta kontakt men pröva ändå för det finns så mycket att vinna. En tom dag kan bli en fylld dag med nytt liv att leva. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Morrn Gösta!
    Tänk vad glad jag blir, att läsa din dagbok idag!
    Så mycket positiva tankar och kloka ord du har skrivit!
    Jag lovar dig Gösta - denna dag glömmer du aldrig att glömma!
    Jag har inte mycket att säga idag, men jag önskar dig och din dotter allt gott nu.
    Skickar med många varma kramar till er båda!
    Carpe diem! Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta-Marianne tänk va rätt du har där, många kanske vill kontakta barn-förälder men vågar inte, för dom tror att dom inte vill ha nån kontakt, samma gäller ju andra släktingar, på Facebook hittade jag ju okända släktingar o det är jag jätte glad för. Ha en fortsatt fin helg. kramar till er båda. Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Vilka kloka ord! Har fått gå igenom en cancersjukdom för ett antal år sedan och fick chansen att finnas ett tag till, min fina pappa sökte upp mig strax efter och "lyfte" mig till skyarna men.......en "iskall" hustru raserade allt!
    Jag NJUTER i höga drag av er relation! Va rädda om varandra!
    Kramar till er från Mari

    SvaraRadera
  4. Hej!Gott att se att ni hade det mysigt i går.Ha en fortsatt fin helg. Kramar till er båda Lilian

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta och Marianne ! Jag önskar er en fortsatt fin helg.Glad över att ni har varandra, det känns så skönt att veta att du har din dotter hos dig och att du inte behöver sitta ensam.
    Ha det så gott njut av stunderna ni är tillsammans. Kram på er.Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Ja, man blir glad av att läsa om att ert förhållande har blivit så bra. Det här var väl det bästa som kunde hända, att ni fick ett tillfälle att prata ut och reda ut allt som varit.
    Jag måste få säga att det här kom i rättan tid.
    Jag önskar er en fin helg. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar till er båda.
    Ninni

    SvaraRadera
  7. Vilken fin text i din dagbok idag! Tänk vilken möjlighet ni fick igår, att fånga dagen precis som den kom och blev! Jag önskar all värme till er och ta vara på alla stunder ni har möjlighet till! Många tankar och kramar från småländska Iris!

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!

    Jag önskar dig och din dotter en skön helg.
    Jag är med er i mina tankar.
    Varm kram till er båda.Inga fr.Skåne.

    SvaraRadera