fredag 21 maj 2010

Att ta bakslagen

Fredag 21 maj 2010 kl.04.26 Natten har varit lugn. Under gårdagen fick jag mina behandlingar av dropp och implantat. Det har gått bra med bara lite febertoppar med frossa som följd. Genom dessa behandlingar ska spridningen försöka bromsas och skelettet ska förstärkas. Min egna känsla är att det inte har någon större funktion. Genom att spridningen fortsätter och benen inte känns starkare så tror jag att behandlingen inte gör så mycket. Just nu har det mesta lite negativ klang hos mig för det har hänt för mycket positivt och det brukar ge bakslag av något slag. Att försöka se saker från den positiva sidan ska ju hjälpa men det kan jag inte känna nu. Det är tråkigt att det ska vara så men perioden måste få passera för efteråt kan det kännas mer befriande när det släpper taget. Carpe diem

3 kommentarer:

  1. God morgon Gösta..Ja vad ska jag säga/skriva egentligen efter att ha läst Dina ord...Jo jag tänker på Dig mycke mycke..Stor stor kram Ulla..

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta! Du har haft en lugn natt, det känns bra att läsa, men jag förstår dig. Du vet vad som händer i din kropp, inplantat och behandlingar gör sitt att försöka bromsa förloppet, men... Inte alls underligt att du känner som du gör. Men du skriver något, som bevisar din styrka Gösta: perioden måste få passera så det känns befriande efteråt - det är styrka det.
    Nu hoppas jag, att du får chans att vara ute litet, njuta av den sommar som kommit, ta tag i dagen, mao carpe diem!
    Jag skickar dig många varma kramar, Christina, Västerås

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Skönt att natten varit lugn och att dina behandlingar igår gick bra. Det är väl inte så konstigt om det känns lite negativt nu när Marianne åkt hem igen. Vad jag förstått har ni haft en väldigt positiv vecka tillsammans med umgänge, lite trädgårdsskötsel och blomplantering, sen blir det stilla och tyst och då kommer de negativa känslorna upp till ytan. Men som den kämpe du är, och den här negativa känslan får "värka ut", så kommer din positivism fram igen. Du har en sån enorm förmåga som jag tror ingen annan har. Snart är det säkert dags för nytt besök av Marianne och du får glädjen att planera för detta. Hoppas du får en ganska bra dag, trots de lite negativa tankarna på morgonen. Jag tänker på dig och skickar mina varma kramar till Dig. Hälsningar Iris

    SvaraRadera