söndag 2 maj 2010

Drömmens makt

Söndag 2 maj 2010 kl.04.35 Det är morgon och jag har haft en lugn natt. Att vakna och känna sig helt borta är inte någon skönare upplevelse. Jag tittade mig omkring för att försöka upptäcka några bekanta saker som jag kunde minnas var mina egna.Det gick fort att hitta någonting och dagen blir räddad. Men att vakna och få den konstiga känslan gör att det går en rysning över ryggen. Det är ju inte omöjligt att jag skulle ha börjat gå i sömnen. Jag tror däremot att det är den sista drömmen man har som förvillar hjärnan och påverkar den första vakna upplevelsen. Nu är jag riktigt vaken och tänker koka kaffe och försöka klara hjärnan från drömspöken som kan finnas kvar. Carpe diem

2 kommentarer:

  1. God förmiddag Gösta! Det första jag gör när jag knäpper på datorn är att läsa din dagbok.Det har blivit en vana, så jag hoppas att jag får göra det länge än.Det här med drömmar är lite märkligt.Ibland så kan en dröm sitta kvar hela dagen.Jag drömmer ofta om min farmor som har varit borta i 20 år nu.Jag tolkar det så att hon vill säja nåt till mig.Här blåser det kallt.Men hoppas på en fin sommar. Kramar Lilian

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ! Jag håller med om att drömmar är märkliga.Vissa drömmar sitter kvar länge andra är svårare att komma ihåg eller vill man glömma.
    Jag var inne och skulle sätta in en slant till stiftelsen men misslyckades ska göra ett nytt försök senare.Har inte glömt bort det.
    Jag har också varit och glatt några personer som har det jobbigt nu.
    Ha det så gott,tänker på dig.Kram Doris

    SvaraRadera