tisdag 4 maj 2010

Bilderna

Tisdag 4 maj 2010 kl.04.19 Efter att ha sett artikeln i tidningen och de första nakenbilderna häpnar jag över att spridningen är så stor. Att det hade spridit sig var jag säker på men inte att det var så mycket. Nu förstår jag bättre varför det kommer så många genomslag av smärta. Genom att behöva lindra går det åt mycket medicin och olika biverkningar visar sig på de mest konstiga vis. Nu har jag också fått uppleva hur andra kan känna i sina hårda stunder. Det är inte enkelt längre att säga "jag förstår hur du känner". Innan man säger dessa ord gäller det att vara säker på att man vet hur det är. Efter att ha sett bilderna skulle det vara enkelt att ge upp men nu vill jag kämpa ännu mer. Det ser ju inte lovande ut men kampen måste pågå lite till. Jag har lite mer att ta igen innan det är över. Carpe diem       Ps. Det inkom 300:- i går som gåva till stiftelsen och saldot är nu 6100:-  Tack för gåvan. Ds

9 kommentarer:

  1. Gomorron Gösta,vet inte vad ja ska skriva hittar inga ord.Men du finns i mina tankar,önskar ja kunde göra nått.Önskar dej en bra dag utan smärta.Ha de gott många kramar från mej Helena

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta!
    Ja, smärtan kan ta sig många uttryck och ingen smärta är den andra lik. Jag har egentligen inga ord som täcker vad jag känner, men jag hoppas innerligt, att du orkar kämpa vidare med oss. Om våra tankar kunde hjälpa dig......
    Hoppas, att du får en så bra dag som möjligt.
    Jag har fått en andra chans, Gösta.
    Här får du en stor bamsekram och ett carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  3. Morrn Gösta ! Glad att du är tillbaka.Känns bra att du är med oss igen. Tänker på dig. kram Doris

    SvaraRadera
  4. God morgon Gösta! Tänker på dig hela tiden! Likt Christina har jag fått en andra chans efter min hjärntumör, dock inte min make som gick bort feb 2010 i prostatacancer! Tufft! Att läsa din blogg varje dag ger en uppmuntran, då du lyckas se små glädjeämen i tillvaron och förmedla det! Tack! Hoppas att du får en bra dag!
    Hälsningar Charlotta

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Min kommentar kom in på fel dag. Så därför skriver jag igen. Trevligt att se att Christina från Västerås skriver här igen. Gösta, du är fantastisk som fortsätter att kämpa. Hans i Tidaholm

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Har tittat på bilderna i LT. Är det metastaser i hela ryggraden? Bilderna ser verkligen inte roliga ut. Din sjukdom har brett ut sig ordentligt nu. Har inte skrivit på ett tag, men jag kände att idag måste jag höra av mig.
    Här börjar våren verkligen att göra sitt intåg. Björkarna har fått musöron och då är det tid att klippa rosenbuskarna.
    Jag hoppas att du orkar hålla igång din dagbok länge till. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar till dig.
    Ninni

    SvaraRadera
  7. Till Ninni och ni andra: Det ljusa på bilderna är spridningen i skelettet, Det är ingen bra bild som visas.Men egentligen var det väntat för tiden har ju gått ut med över 2,5 månader. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  8. God kväll Gösta...Ja jag vet inte vad jag ska skriva egentligen efter att ha sett röntgenbilderna..Jag var in och tittade tidigt i morse och bilderna har följt med hela dagen..jag blir bara så ledsen när jag tänker på hur Du ska känna det när Du fått vitt på svart ...Stor stor kram Ulla....till Dig och likaså till Marianne...

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta! Ikväll tryter orden lite efter att jag läst reportaget i LT och också sett bilderna. Men jag måste ändå få säga att jag fascineras av dig och din inställning om att du måste kämpa lite till och att du har mer att ta igen! Du är helt fantastisk!
    Med tanke på spridningen av metastaserna är det ju inte så konstigt om du har smärtgenomslag och att du får öka din medicinering emellanåt, trots de biverkningar dom ger.
    Man jag hoppas du vill och orkar kämpa på och också förse oss med dina kloka ord via din dagbok!
    Jag har tänkt på dig hela dagen, bilderna har ständigt återkommit i mitt huvud, och jag kan bara skicka dig mina allra varmaste kramar till dig från Iris!
    PS skickar också varma kramar till Marianne!

    SvaraRadera