måndag 31 maj 2010

Att få vara vaken

Måndag 31 maj 2010 kl.04.38 Innan dagen riktigt har börjat måste man se till att ha vaknat till riktigt.
Det gäller ju att vara på alerten utifall något intressant skulle dyka upp. Att vara vaken när det
är tid för det är viktigt så man inte missar någon viktig sak. Jag försöker att hålla mig vaken mer
under dagarna men det går dåligt. Så fort jag satt mig faller jag snabbt i sömn av något slag utan
att vara medveten om det förrän jag vaknar och undrar vart jag är. Helt utan att jag märker något
kommer sömnen över mig. Det spelar ingen roll hur spännande det är på tv:n eller något annat
så somnar jag till. För att undvika dessa händelser försöker jag ha något i rörelse ett tag men det hjälper inte. Ska försöka vara vaken en stund till men jag hinner nog somna innan jag skrivit färdigt. Carpe diem

3 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Hoppas att natten varit lugn och att du inte har mycket värk.
    Ja du, tröttheten du känner, att du somnar så där beror nog på dina mediciner. Din kropp behöver nog vilan, men jag förstår, att du vill vara vaken. Du vill inte missa något. Själv har jag vissa dagar, då jag bara somnar utan anledning. Jag är en stor konsument av kaffe och det hjälper mig.
    Om du orkar, försök att vara ute litet, du har ju din vackra trädgård, myucket händer i naturen också.
    Jag hoppas, att din dag blir bra och att du kan vara vaken liten mera.
    Skickar med många varma kramar och tankar.
    Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!
    Jag förstår att du tycker att det är jobbigt med denna trötthet, men jag tror att det är en kombination av cancern och medicineringen. Man vill ju så gärna hålla sig vaken när man är uppe.
    Du nämner inte hur din natt har varit, men jag hoppas att den varit lugn.
    Idag är det en strålande vacker dag. Helgen var lite så där. Det var flygardagar här under helgen och det dånade så man trodde att åskan gick, men det är ett trevligt inslag nu när F 15 inte finns mer.
    Hoppas att din dag blir bra och att du tar dig en nypa frisk luft.
    Skickar många många mjuka kramar till dig. Carpe diem.
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Säkerligen är det dina mediciner som gör att du blir trött och somnar lite av och till även på dagarna. Men det gäller ju att inte missa något, och jag tror inte du sover så där jättehårt på dagtid utan att du märker om något händer i din omgivning.
    En liten tupplur är aldrig fel, närhelst den än infinner sig. Hoppas du har bättre väder hos dig än vi har här, så att du kanske kan gå ut en liten stund i trädgården. Här blåser och regnar det och är riktigt kyligt.
    Ha en så bra dag du bara kan och mina tankar finns hos dig. Varma kramar från Iris.

    SvaraRadera