fredag 7 maj 2010

Resultatet

Fredag  7 maj 2010 kl.0431  Det har varit en lugn natt och sömnen har varit god. I går fick jag svar på undersökningen  och det var skriftligt. Det var första gången som jag fått svar på det viset. Förut fick jag inga svar förän vid något besök. Att få ett svar från sin läkare på detta vis tyder ju på att den bryr sig om sin patient. Jag har inte haft någon fast läkare tidigare vilket också är en god nyhet. Resultatet i svaret var inte upplyftande. Det har skett förändringar och det blir samma behandling som tidigare för det finns inget annat att göra. Ett besked som var väntat för det har kännts i kroppen hur spridningen har varit. Det enda som gäller nu är att inte helt bli däckad utan att försöka ta vara på varje dag och vara glad åt att kunna kliva upp på morgonen. Jag tänker på alla andra i samma situation och hoppas att dom inte ger upp utan försöker att verkligen ta vara på den tid som finns. Carpe diem

6 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta
    Mitt i din egna hemska situation så tänker du på andra, om jag känner dig rätt så tänker du inte ge upp i första taget. Har inte hört av mig på ett bra tag pga att jag har jobbat så mkt, idag är det blåsigt o väldigt kallt, skulle gå till Liseberg idag med en väninna dom har ju trädgårdsdagar i 3 dar nu men vete katten om vi gör det för det är inget kul om det är kallt o blåsigt. Köp en mustaschpin för 25 kronor på ICA, Clas Ohlson, Pressbyrån och Brothers under maj månad stöd prostatacancer. Det finns föreningar som har dom oxå.
    Ha en sån bra dag du kan Gösta
    Carpe diem
    till Marianne med familj en kram till er.

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva vem jag va Barbro Göteborg.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta,vi får hoppas på att det sker ett mirakel,och att du orkar fortsätta kämpa.Så att du får vara med ännu ett bra tag,nu när du har så mycket att se fram emot.Vad bra att du fått en fast läkare och att han bryr sig. Ser framemot att läsa din dagbok i morgon igen.carpie diem hälsningar o kram från en medmänniska Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta ! Tänker på dig.Hör av mig snart ,har besök från Stockholm.Men är inne och läser din dagbok varje dag.Hoppas du orkar fortsätta kämpa länge till. Kram Doris

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du äntligen fått en egen doktor som bryr sig om dig och som ger dig svar via brev. Även att resultatet i svaret inte var upplyftande så måste det ändå kännas bra att du har en fast läkarkontakt som du kan kontakta vid ev behov av medicinändring etc. Jag hoppas att du, precis som du skriver, kan ta vara på varje dag och att du snart får träffa Marianne igen och hennes familj inkl "plastbarnbarnen".
    Idag kommer mina tankar till dig från ett kallt, regnigt och blåsigt Småland, det känns som en riktig höstdag istället för den vårdag det borde ha varit. Många varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  6. Mjuka och varma kramar till dig!

    Carina

    SvaraRadera