lördag 1 maj 2010

En ny vävnad

Lördag 1 maj 2010 kl.04.37 En ny månad med nya möjligheter. Det gäller att försöka hitta en ny tråd i livets väv. Nu är det möjligt att börja på en ny vävnad och hoppas på att den går att färdigställa. Många bland oss hittar inte mönstret som ges oss en bit för varje dag utan stirrar sig blind på den lilla trasiga flagan sedan förra försöket. Allt kan bli raserat så fort när dom trasiga bitarna får ta större del av den nya biten som växer fram. Det gäller att försöka avlägsna det trasiga och bara inrikta sig på den nya biten. Det är svårt.För oftast är det det trasiga något som blivit oss kärt och därför blir så svår att avlägsna. Den trasiga biten stoppar vägen för det nya och hindrar livet att bli ett liv att ta vara på. Carpe diem     Ps. Natten har varit lugn. Ds

5 kommentarer:

  1. Hej o godmorgon Gösta
    Tiden går för fort nu tycker jag. Gör lite uppdateringar för dig hoppas det är ok, Mustachkampen för prostatacancer är ju i gång nu med Robert Aschberg Gert Fylking mm, http://www.cancerfonden.se/sites/mustaschkampen/templates/mustaschkampen2010/
    Nu har vi fått vår egen kampsång! Clase Kågström har gjort en sång om Prostatacancer http://blogg.cancerfonden.se/lat-om-kampen/2010/04/
    Hittade även denna sidan som är mycket viktig.
    http://www.cancerfonden.se/sv/Prata/Samtalsvan/
    Ha en bra första Maj Gösta o alla ni andra.
    Carpe diem Kram Barbro Göteborg

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta,

    jag har följt din blogg sen jag läste första artikeln om dig i tidningen. Du verkar vara en så go och gla människa trots det tuffa du går igenom. Jag hoppas verkligen inte att du lider allt för mycket i det tysta utan att du kan njuta av dina dagar trots din sjukdom. Den här bloggen är för DIG och du har full rätt att vräka ur dig så mycket skit du vill här utan att nån annan ska komma och säga ifrån.

    Jag önskar innerligt att de kommer på ett botemedel mot prostatacancer snart, och all annan cancer också givetvis.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! Ha en bra första maj Gösta o alla dom andra. Kramar från Lilian

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta !En trevlig första maj önskar jag dig.Hoppas att du kan njuta av dagen.
    Det blev ett stilla firande av Valborgsm.
    Här regnade det hela dagen.Jag hade inte orkat att gå ut ändå, ryggvärken vill inte ge med sig.
    Ha det nu så gott! Kram Doris
    PS ska sätta över pengar i dag.DS

    SvaraRadera
  5. Till Gösta, Marianne och alla Göstas läsare önskar jag en skön och bra första maj! Hälsningar från Iris

    SvaraRadera