lördag 8 maj 2010

Raset

Lördag 8 maj 2010 kl.04.17 Mina tankar på något nytt har helt tömts. Nu är det bara gamla slitna funderingar som finns kvar. Det verkar vara som någon sorts nerladdning innan motorn slutar gå och det inte hjälper med några extra påfyllningar av energi. Att få den här känslan är inte något jag strävar efter. Om det skulle komma något som fyllde mig med ny lust och energi vore det tveksamt om jag skulle ta det till mig. Just nu verkar den dåliga biten ha tagit över och det utan att jag kämpat emot. Innerst inne vill jag ha styrkan att möta motgångar men ibland så får även den stryka på foten. Det är en besvikelse att det som var starkt har också börjat ge upp. Ett ord en diagnos kan rasera mycket egentligen och den här gången har det tagit ner mig en bra bit. Jag hoppas att det går och vända på det hela så det kan komma tillbaka lite av kamplust igen. Carpe diem

19 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta
    Nu lider jag verkligen med dig, det är klart att du tappar energin när du sett hur du ser ut i kroppen det skulle ju vem som helst göra, tappa inte fotfästen nu kämpa så mycket du kan, vi är så många härute som tänker på dig, många vet inte va dom skall skriva till dig,kanske det är därför det kommer in så få kommentarer numera, men sänd en hälsning bara det kan göra under nu när Gösta inte mår så bra. Carpe diem
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta
    Om du visste hur mycket du har gett mig med dina ord och tankar. Skriver inte så ofta, men läser din blogg varje morgon.
    Du finns i min varma tanke....
    Kramar från Dalkullan Karita

    SvaraRadera
  3. God morgon Gösta
    Jag hoppas du finner styrka i något.
    T.e.x i din dotter och er relation.
    Jag förstår verkligen att det är tungt nu.
    Det är inte så lätt att komma igen men jag hoppas verkligen att du ska må bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Läser din blogg varje morgon det första jag gör, tillsammans med morgonkaffet. Det känns som du sitter hos mej och berättar.
    Att göra en kommentar är onödigt.
    Christina och Barbro har redan skivit det,det blir bara en upprepning.
    Stor kram Karin

    SvaraRadera
  5. God middag Gösta!
    Jag vill bara tala om att jag tänker på dig varje dag. Du är en fantastisk människa som är så stark! Att rasa en bit efter att sett dina bilder på din egna kropp är inte lustigt. Jag önskar och hoppas att du får lite ny energi och att du orkat streta emot det onda!
    Tänker på dig och önskar dig nya krafter!!
    Varma och stora kramar till dig och din dotter och andra i din närhet.
    Carpe Diem
    /Åsa

    SvaraRadera
  6. God middag Gösta!
    Jag vill bara tala om att jag tänker på dig varje dag. Du är en fantastisk människa som är så stark! Att rasa en bit efter att sett dina bilder på din egna kropp är inte lustigt. Jag önskar och hoppas att du får lite ny energi och att du orkat streta emot det onda!
    Tänker på dig och önskar dig nya krafter!!
    Varma och stora kramar till dig och din dotter och andra i din närhet.
    Carpe Diem
    /Åsa
    Ps.
    Hoppas att min kommentar inte kommer 2 ggr.. den publiceras inte..

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Du har det verkligen jobbigt nu. Förstår om du inte känner för att skriva nya saker. Jag lider med dig och hoppas att du ska återfå din enorma kamplust.
    Nu när vintern övergår till vår och sommar så hoppas jag att du ska få tillbaka din kraft och kunna vara ute i det fina vädret och få lite sol på kinderna.
    Det är svårt att skriva någon kommentar idag.
    Jag skickar många många mjuka krar till dig. Carpe diem

    Ninni
    Ninni

    SvaraRadera
  8. Hej igen Gösta!
    Hade visst svårt att koncentrera mig när jag skrev. Det ska naturligtvis vara kramar som jag skickar till dig

    Ninni

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    jag läser din dagbok varje dag och följer din kamp.Det är svårt att veta vad man ska skriva,kan inte ge någon tröst med ord eller handling.Tänker på dig och önskar att du får vara så smärtfri som det bara går.
    Många många varma kramar till dig Gösta,hälsningar också till Marianne fr.Inga/Skåne.

    SvaraRadera
  10. Hoppas du får lite livslust igen.
    Maggan i Halmstad.Bra författat idag som vanligt.

    SvaraRadera
  11. Skickar en varm hälsning till dig Gösta ,hoppas att den kan värma lite,,tänker på dig och hoppas att du får styrka och kämpa vidare och att du inte har så ont.Kram Marita

    SvaraRadera
  12. Hej Gösta,

    Kroppen är bara ett tomt skal, det är i din själ som hela ditt jag finns och är till för oss som läser din blogg. Hur är det med din matlust? Äter du det som du gillar? Längtar du ibland efter något speciellt? Jag hoppas att du har det för ibland kan en även så liten bit av något riktigt gott få en på bättre tankar.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!

    Hoppas innerligt, att du får tillbaka "kämparglöden" Tänker på dig.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta.
    Kände att jag ville passa på att skriva några rader.
    I början av den här veckan förlorade jag väldigt hastigt min pappa som jag inte haft så bra kontakt med på senare år sedan jag blev vuxen (jag blir 22 i år). Något som jag med facit i hand såklart ångrar nu.
    Vad jag ville få sagt är nog mest att jag uppriktigt gläds åt att du och dotter tog chansen att återuppta kontakten med varandra. Skapade en relation.
    Jag har länge tänkt att "om något år kanske", och så har jag väntat och tiden gått och helt plötsligt blev det för sent.
    Av det misstaget har jag nu fått lära mig en hel del av hur det kan gå om man inte tar tag i såna saker, som jag kommer ta med mig i framtiden, men jag kommer också att minnas väldigt väl hur allt kan ändras helt av att man tar mod till sig så som du gjorde.
    Tack för inspirationen.
    Hoppas du kämpar vidare! /Linn

    SvaraRadera
  15. Hej Gösta!
    Förstår att du tappat en hel del av din ork, styrka och kämparglöd senaste dagarna. Jag önskar mina och alla dina läsares kommentarer kan hjälpa dig att återfå ditt ”jäklar-anamma” som du egentligen är ägare till! Dina ord och tankar betyder så mycket för oss och din tillvaro betyder så mycket för din dotter och hennes familj, precis som dom med största sannolikhet betyder mycket för dig. Jag och vi hoppas du ska få vara så smärtfri det bara går och att din kamplust kommer tillbaka. Vi behöver dig och dina fina, empatiska ord!
    Många varma tankar och kramar till dig från Iris!

    SvaraRadera
  16. Hej Gösta ! Blev ledsen i dag när jag läste att du tappat kämparglöden. Men jag för står att det är jobbigt för dig. Men av hela mitt hjärta hoppas jag att du ska vara med oss länge till.
    Du har givit mig och så många andra så mycket. Jag kom i håg när jag hörde dig första gången på Karlavangnen.Det var då jag hade det jobbigt och skulle in på min operation, men ditt lugn och humor gav mig så mycket som jag tog med mig när jag åkte in på sjukh.Du har verkligen berört oss alla med din dagbok.Kämpa Gösta! Ge inte upp.Ta med dig i mina tankar varje kväll och hoppet om att du ska var med länge till.
    Jag vet att när jag fick mitt besked om operationen hur ledsen jag blev, men samtidigt tänkte jag här skall kämpas.Nu blev det positivt men hur länge vet man aldrig.Glöm inte att du betyder så mycket. Kramar och hälsningar Doris.

    SvaraRadera
  17. Tänker jättemycket på dej, Gösta!
    Maria

    SvaraRadera
  18. Mina tankar är hos Dej, Gösta! Hoppas Du får kraft och orkar kämpa vidare. Vi behöver dina ord och tankar!
    Varma hälsningar
    Elisabeth, en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  19. Hej Gösta !
    Läser din blogg varje dag och förundras och gläds över din värme, styrka och klokhet. Du ger oss så mycket hopp om att människan innerst är god och kärleksfull.
    Din nyfunna kontakt med dottern är en varm påminnelse om att våga ta även de svåra stegen i tillvaron, för att inte missa en möjlighet till en nära relation eller en försoning.
    Tack för att du finns, Gösta !
    Sänder dig goda tankar och styrkekramar !
    Vänliga hälsningar från Lisbeth !

    SvaraRadera