söndag 23 maj 2010

Olika känslor

Pingstdagen 23 maj 2010 kl.04.20 Natten har varit lugn och inga störningar har skett.
När en känsla av något slag tar tag i en känns det ibland som en rysning eller något krampaktigt.
För att befrias från obehaget börjar jag känna efter om det är något som sker i kroppen eller om
det är bara känslan. Det blir precis som något som kryper i hela kroppen och det är svårt att få
något riktigt tag om det hela. Ju mer jag känner efter eller tänker på det ju besvärligare blir det.
På ryggens vänstra sida är det som att något kryper under huden men när det kotrolleras syns
ingenting. Detta ger större oro och så kan det byggas upp till nästan vad som helst. Det blir tankar
om att det växer något konstigt inom en. Det kan pågå ett tag till något annat drar till sig större
uppmärksamhet och känslan kan vara borta ett tag. Vädret växlar mellan regn och sol men det går
ju inte att göra något åt. Carpe diem

4 kommentarer:

  1. Morrn på dig Gösta och god fortsättning på pingsten! Skönt, att natten varit lugn. Det du beskriver låter inte trevligt alls, men jag försöker förstå hur det känns. Jag tror, att om du kan, försök, att tänka på något trevligt och positivt, så kanske de dystra, oroande tankarna dämpas! Låter enkelt för mig att säga, men jag önskar så, att jag kunde ge dig ett bätttre råd, Gösta!
    Hade en släktträff igår med mina barn, mågar och 13 barnbarn. Vi hade tur med vädret och var utomhus. Fast man känner att åren tar ut sin rätt.
    Jag hoppas att dagen blir bra för dig, litet sol kanske du kan vara ute i trädgården och njuta av blommor och grönska.
    Många varma kramar, Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Skönt att natten varit bra. Hoppas nu du får en behagligare känsla i kroppen allt eftersom dagen lider. Och kanske kan du njuta utomhus en stund mellan regnskurarna.
    Hoppas du får en bra dag och en bra fortsättning på vår lite förkortade pingsthelg.
    Många varma tankar och kramar till dig och också till Marianne från Iris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!Fortsatt trevlig pingst.Skönt att natten varit lugn.Förstår att du känner efter om det är någon förändring i kroppen och att oron kommer över var som händer med dig.Inte alltid så lätt att tänka på något annat i det läget.
    Själv gör jag så ändå att det ska vara ok efter operationen. Jag har inte skrivit på några dagar,blev något fel på datorn kanske att det hade med åskvädret att göra. Men nu är det åtgärdat.
    Men du har inte varit glömd,tankarna har varit hos dig.
    Nu önskar jag dig en fortsatt bra dag.Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Jag läser din blogg men har aldrig skrivit någon kommentar förut. Nu kände jag igen mig i din förklaring av krypande under huden.
    Det är troligtvis nervspöken som jag kallar dom. nerver som lever sitt eget liv i huden. Jag har morfinplåster och tror ibland att dom förstärker dessa krypningar. Det känns ibland som maskar under skinnet och tom. att huden rullar av vissa kroppsdelar. Tänker på dig /Bodil

    SvaraRadera