fredag 28 maj 2010

Trygghet

Fredag 28 maj 2010 kl.04.35 Att ha en trygg plats i livet känns rätt viktigt. Därifrån kan man göra sina utfärder vart man vill och veta att den finns. Det är också viktigt att kunna ha en trygg bekantskapskrets som man kan dela alla sina känslor med. Men det viktigaste är nog en
trygg partner och plats att dela tryggheten på. När det sedan sker att den ene går bort så
finns på något vis tryggheten kvar som gör att det går att leva vidare. Jag kan tänka mig
att åka bort och göra besök på olika platser för jag vet att jag har en trygg plats att återvända
till. Genom att känna denna trygghet så är det också lättare att möta det som är på gång utan
rädsla för vad som sker. Natten har varit lugn och utan några avbrott. Carpe diem

4 kommentarer:

  1. God morgon på dig Gösta! Skönt att läsa, att natten varit lugn för dig.
    Ja det du skriver om att ha en trygghet - en fast punkt - är så sant.
    Att ha människor som står en nära och som man kan "luta" sig mot är så viktigt. Jag är så glad, att du och Marianne har fått kontakt igen, det måste kännas underbart för dig. Tänk om du orkar göra en kortare resa, hälsa på vänner, det skulle göra mig så glad!
    Dina positiva tankar gör mig också glad och genom att du är den omtänksamma och kloka man du är, har du många vänner.
    Jag hoppas, att dagen blir fin för dig och jag ser fram emot att läsa dagboken i morgon igen.
    Här får du många varma kramar och ett carpe diem.
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. Hej gösta! Det är så sant som du säjer. Du har så fina tankar.Här spöregnar det i dag.Nu tror jag att det får räcka med regnet, det är nog ganska blött nu i marken.Men det behövs värkligen, det var ju så torrt. Många kramar från Lilian i stugun.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta min vän.
    Att läsa dina förtröstansfulla ord är en lisa för själen. Märkligt att de ska skrivas av en som är i din situation men kanske, kanske det är så att man vaggas in i ett lugn efter en tid med din diagnos...vad vet jag, men jag tycker mig ha hört detta från andra i liknande situation. Vill önska dig en skön och fin helg utan smärta.
    Vännen Anders

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta! Du skriver så fint om tryggheten. Det är viktigt att vara trygg i sig själv. Och det blir man genom att dels ha mänsklig trygghet gentemot släkt och vänner och dels genom den plats där man lever och bor. Och vilken känsla det måste vara för dig att ha fått så fint kontakt med din Marianne, som naturligtvis ger dig en alldeles särskild trygghet.
    Tänk om alla tänkte som du, om alla var som du med all den kärlek och empati du har mot din omgivning. Tack Gösta för allt du delar med dig av.
    Hoppas du haft en lugn och fin dag, kanske med någon liten promenad ute bland dina planterade blommor.
    Mina varmaste tankar går som alltid till dig och även många varma kramar från Iris

    SvaraRadera