torsdag 29 juli 2010

Att få dö lycklig

Torsdag 29 juli 2010. Tänk vad det är roligt att människor bryr sig. Att få styrkekramar fast man vet att döden lurar runt hörnet är skönt. För det finns inget värre än att kanske veta att man är totalt ensam att ingen bryr sig. Det finns alltid de som har det värre men det är ju ingen större tröst för den döende då är en kram det ännu mer. En del av denna sommar har jag träffat så många av min egen familj som jag inte träffat på många år. Att få möta dom och uppleva att jag inte är ensam utan dom kan komma även fast dom inte kan göra något åt sjukdomen ger glädje framåt i tiden. Det gör att nu kan jag dö och få vara lycklig. Natten har varit lugn. Carpe diem  Klockan är 04.22

10 kommentarer:

  1. God morgon Gösta..Så blev de svårt att skriva efter att ha läst föregående dags sista kommentar ...
    Jag kan endast tala för mig själv..och tror inte att jag missförstått allt efter att ha följt Dig sedan förra sommaren...
    Jag följer Dig på den långa resan ..som jag hoppas blir lång lång och med många upplevelser..
    Och skickar Dig en stor varm kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta! Du har haft en lugn natt och det är bra, du behöver vila ut.
    Du skriver att du kan dö lycklig och som vanligt skriver du så klokt och logiskt. Det du upplevt senaste tiden är precis som en saga. Många människor får aldrig uppleva det utan är ensamma. Ingen ska behöva vara ensam. Gösta, du har givit så många glädje, styrka och goda råd, så du ska veta, att många är dina vänner även om vi inte träffats. Din saga är inte slut, du har mycket kvar att uppleva. Snart kommer Marianne och sedan har du den resa ni skall göra. Jag hoppas, att du samlar krafter nu inför de som ni planerat att göra. Kunde mina bamsekramar ge dig den extra styrka du behöver blir även jag lycklig!
    Önskar dig nu en vilosam dag och gör bara det du måste.
    Här har vi haft ett riktigt busväder med åska och skyfall. Vi får ha detta väder några dagar till.
    Sköt om dig, carpe diem!
    Christina i gurksta´n

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta. Håller med och känner som de två innan här.-Men jag tänker fortsätta att läsa din dagbok,och hoppas få göra det en bra tid framöver.Den ger mig styrka att fortsätta finnas till för en som är ensam äldre sjuk.-Jag har också en anhörig som fick diagnosen canser av läkaren,han klarade inte av det,han gav upp direkt.Bättre om han inget fått veta.Men som anhörig är det smärtsamt.-Jag hade inte velat skriva detta,men jag önskar att han haft lite av Göstas kämparglöd,kanske han varit i livet idag.Men bara ordet skrämde honom.-Så fortsätt kämpa Gösta,det har du gjort förbaskat bra .Hälsningar o kram Kristina carpie diem

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Gösta.Du e så klok i dina funderingar,o de e som man ALLTID säger,de e ALDRIG försent,de har vi nu än en gång fått sett nu,då du efter alla år fått kontakt med nära o kära,de e så häftigt att man ryser,när man läser dina inlägg.Fortsätt med de Gösta,jag hoppas de ger många fler framtidstro. Carpe diem. hälsn.Helge i Upplands Väsby.

    SvaraRadera
  5. Å ! Du underbara Människa ja blir varm att läsa dina förståndiga ord, läser din sida varje dag.
    Läste för ganska många år sedan en bok av
    Elisabeth Kybler- Ross Inför döden Frågor och svar
    mycket bra,Leva Livet ut tankar om liv och död av
    Lars Östman .Den boken hade vi en studiecirkel omkring ,det blev många givande samtal.Är så glad för din skull att du har kontakt med de dina
    Många kramar och önskningar att du ska orka med en resa Vitsipp@telia.com

    SvaraRadera
  6. Till alla: I morgon kommer en ny artikel i länstidningen. Den kan läsas på webben:Länstidningen Östersund/Berg.Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta ! Det är så skönt att veta att du inte är ensam längre,utan att dina kära finns med.Men hoppet är att du också ska vara med oss länge till.Din dagbok har givit så mycket,även om jag inte skrivit varje dag,har jag läst din dagbok så fort jag har varit tillgänglig vid datorn.Hjälper våra kramar dig så får du många varma kramar och hälsningar från mig.Doris

    SvaraRadera
  8. Kloka ord från en klok och empatisk man! Oj, vad jag uppskattar att läsa din dagbok, den ger så oerhört mycket. Det måste vara en härlig känsla för dig att ha fått kontakt med din familj och att veta att dom finns där för dig och du för dom!
    Jag skickar som mina varma kramar till dig mellan dagens åskskurar, som drabbat oss mest hela denna dag. Vi läses i morgon igen. Hälsningar från Iris

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!

    Dagens läsning, manar till eftertanke.Kloka ord från en "klok vis man"

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera
  10. God natt Gösta ....Jag hoppas att alla styrkekramar och omtanke har gjort dagen till en bra dag för Dig...Vi är många som följer Dig och vill Dig allt gott...Håller med föregående talare ang bästa bloggen..
    Stor Bamsekram Bella...

    SvaraRadera