söndag 25 juli 2010

Besökstiden är slut

Söndag 25 juli 2010. Besöken har kommit och gått under sommaren. I dag lämnar ännu en besökare mitt hem. Min dotters mor åker för att avlösas nästa helg av dottern. Det besöket blir liksom avslutningen på alla och jag kommer att försöka ta mig till huvudstaden i mitten av augusti för en veckas vistelse hos dottern. Det är planerat en resa i mälardalen och en släktträff i Bålsta med alla syskon och deras familjer plus min. Något att se fram emot om inte någon annan hinner före. Denna sommar fanns inte i mitt medvetande tidigare men den kom och någon fick bita i det sura äpplet. Nu får vad som helst hända för nu är jag lycklig. Natten har varit lugn. Carpe diem  Klockan är 04.17

8 kommentarer:

  1. God morgon Gösta! Idag blir jag så glad at läsa din dagbok! Att läsa att du är lycklig, det säger allt! Allt det du berättar som är planerat för en tid framöver låter helt fantastiskt! Nu får du ta dig litet tid att vila upp och hämta krafter! Jag hoppas nu, att du orkar och att veckan med din dotter kommer att bli så bra som möjligt! Detta är en riktig saga! Vi som alla följer dig måste känna samma som jag. Du kommer att få uppleva, se och träffa många människor.

    Här har det regnat sedan igår kväll och gör det fortfarande. Regnet behövs verkligen, allt var så torrt.
    Nu önskar jag dig en bra dag, vila så mycket du kan, du har mycket att se fram emot!
    Skickar med många kramar från Västerås och mig, Christina.
    Carpe diem!

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta
    Jag är så glad för din skull. Skickar styrkekramar så att du orkar vara med på allt fantastiska som sker.
    Kramar från Dalkullan

    SvaraRadera
  3. Toppen Gösta! Roligt att se dig planera framåt i tiden.Tänk vad mycke de gör att få kontakt med anhöriga o få dela tiden med dom,de ger dig extra energi.Bra jobbat Gösta. Hälsningar Helge från ett regnigt Upplands Väsby.Carpe diem.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Ser att det nu blir några dagar utan besök. Men tänk vilka fina minnen du har att ta fram dessa dagar fram tills Marianne kommer.
    Verkligen trevligt att läsa att du också planerar att resa till Marianne och också en familjeträff. Vilken härlig historia det har blivit för dig.
    Här fortsätter regnet att ösa ner, men inomhus är det bara värme och glädje.
    Hoppas du får en bra dag. Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta.Vilken underbar glädje när man läser din dagbok.Instämmer med Christina att det är som en saga,en saga som blivit sann.Gläds verkligen med dig.Hoppas att du ska ha kraft och ork att fara till huvudstaden.Håller tummarna för dig och sänder en bön om att du ska ha ork att genomföra denna resa.
    Hoppas på att bli bönhörd för det är du verkligen värd.Det känns så skönt att veta att du fått en familj,även om du har oss som skriver till dig så går det inte upp mot att ha sina kära.
    Jag ska försöka att finnas till för barnen.Jag är glad att dom har sin mormor och även övrig släkt fast dom inte är här i närheten.Jag finns här och följt familjen under många år när barnen var små.
    Men jag har lärt mig att sätta gränser var på väg att bränna ut mig,vet nu när det är dax att stoppa.
    Kan vara svårt när man alltid arbetat socialt och sett mycket bekymmer och lidande.Det är inte lätt alltid stänga av.Men tack för er omsorg ni gav mig.
    Här är det regn och 12+ men hoppas att sol och värme återvänder i lagom mängd.Viktigast är att det finns sol och värme i hjärtat och att man inte blunda för sin medmänniska.
    Ha det nu så gott resten av denna dag och att du får en lugn natt.kram och hälsningar till dig Gösta men även till er andra som skriver till Gösta.
    Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta,

    Vilken härlig inledning på din sommar. Det gläder mig att läsa om dina fina upplevelser. Jag gläder också över att snart få läsa om dina kommande sommardagar.
    Kram
    Ramona

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Jag gläder mej också över att få läsa om Dina fina upplevelser!
    Ser och hör att det regnar på många ställen i landet. Här i mitten av Skåne är det torrt som en öken och enormt blåsigt. Hoppas vi också får lite regn snart!
    Jag hoppas Du får en lugn natt en bra fortsätt-
    ning på sommaren.
    Kram Elisabeth en medmänniska från Skåne

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!

    Gläder mig, att läsa om vad du har upplevt denna sommar.

    STYRKEKRAMAR

    Ingalil

    SvaraRadera