måndag 26 juli 2010

Livet

Måndag 26 juli 2010. Vad det är lätt att vänja sig vid att ha någon i sin närhet och vad tomt det blir när personen försvinner. Att ta till en ny rutin till frukosten blir som att börja på nytt. Det skulle vara trevligt att få börja ett nytt liv med nya sådana och få känna full frihet. Denna sommar har gett lite av en flik på hur det kunde vara när folk har kommit och gått och delat med sig av de olika livgivande delarna från sina liv. Alla har vi något tungt att bära men det lättar att dela det med någon så det ljusa får ta makten. Natten har varit lugn. Carpe diem     Klockan är 04.14

5 kommentarer:

  1. Kära Gösta, god morgon på dig! Skönt att natten varit lugn och det du skriver är så klokt! Du har fått uppleva hur det är att ha nära och kära omkring dig och det är klart, att det känns tomt när de rest. Men du har fått möjligheten att vara med dem, dela deras tankar och åsikter och de får uppleva vilken fantastisk person du är och med stor empati.
    Nu får du försöka "ladda batterierna" så du orkar med allt trevligt som du har framför dig.
    Ta dagen som den kommer och tänk de välkända orden "carpe diem"!
    Många kramar
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. HejGösta! Jag instämmer med christina, att du får ladda batterierna tills nästa grej som är på gång.Denna sommar har varit otrolig händelserik för dig.Mycket att bearbeta när du är ensammen. Kramar från Lilian i Stugun

    SvaraRadera
  3. Åh Gösta... jag önskar att jag kunde få göra nåt för dig. När jag läser artiklarna i LT och ser bilderna på dig, när jag läser bloggen som jag följt länge nu. Du ser så himla go och mysig ut och du verkar vara det också, jag skulle bara vilja kunna krama om dig och göra dig frisk! Du finns i mina tankar!

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Förstår det känns tomt nu när alla rest, men du har ju Mariannes besök att se fram emot och så också din egen planerade resa söder ut. Tänk vad mycket trevligt och fint du har att se tillbaka på och också se fram emot. Vilken härlig tid du fått uppleva, det måste kännas så tror jag. Men visst, tomheten just igår och idag är säkerligen väldigt påtaglig.
    Hoppas du kunnat se tillbaka på veckorna som gått med glädje och kanske också kunnat gå runt lite utomhus med Rulle. Det är ju också skönt att dina nätter är lugna numera!
    Ha det så gott du kan och vi läses i morgon igen!
    Varma kramar från Iris

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta ! Gott att du har Mariannes besök att se fram i mot.Det känns alltid tomt när någon reser i väg efter ett besök.Särskilt om det varit ett trevligt besök och haft mycket att prata om.
    Jag har i dag varit hos min gamla faster och ätit en god middag och pratat om gamla minnen. Hoppas att man får vara lika pigg och glad som min faster om man får vara med tills man är 85 år.Här har sol och värme återvänt och det känns gott.Dagarna försvinner så snabbt även om man är pensionär det finns alltid något att fylla ut tiden med.
    Nu får du ha en god natt med mycket vila och samlar krafter tills Marianne kommer så ni kan ha trevliga dagar.Ha det så gott vi hörs. Kram och hälsningar Doris

    SvaraRadera