lördag 10 juli 2010

Utflykten utförd

Lördag 10 juli 2010. Vilken underbar utflykt det blev i går. Härligt väder och trevligt. Vi besökte fäbodvallen Nordsätern ( den på bilden ) där mina och min brors barndomsfötter fick springa omkring under våra sommarlov. Vilken upplevelse att få den känslan igen. Dotra och måg blev också förtjusta och började prata om att försöka få tag på ett hus på vallen kanske mer på skämt men säker kan man inte vara. Efter vallen blev det besök i Storsjö för intagande av lunch och därefter hemresa. En underbar dag. Natten har varit lugn. Carpe diem   Klockan är 04.16

4 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! Vad jag blir glad av att läsa att utflykten blev så lyckad! Tänk så många minnen och känslan av barndomens sommarlov på Nordsätern! Kanske att din dotter och måg finner ett hus på vallen, det vore fantastiskt! Antar att lunchen i Storsjö blev trevlig också. Jag är så glad för er alla och att du orkade göra resan, Gösta! Kunde du tänka dig detta för ett år sedan? Detta är en saga!
    Jag önskar dig och familjen fortsatt skön tid tillsammans.
    Skickar med månnga kramar till er alla! Carpe diem!
    Christina, Västerås

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta..Jag håller med Christina i allt hon skriver..
    Jag gläds med Dig..Och jag gläds med Marianne som får fler bitar i livspusslet på plats för ju äldre man blir ju viktigare blir det att få fatt i sina rötter...Och vad roligt de måste vara för Dig Gösta att få delge henne Dina minnen...Helt underbart att allt blev så fantastiskt lyckat ...
    Ta hand om varann och kram på Er..Ulla...

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta! vad jag glad jag blir när jag läser din dagbok i dag. Tänk att få uppleva nånting sådant med sina nära o kära, det måste vara en dröm för dig.Nu får du bara sitta o ta in allt i lugn o ro. Kramar till alla de dina o dig själv.Från Lilian i Stugun

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vad härligt att läsa om gårdagens utflykt och lyckan av att få visa platser där du varit som barn. En helt fantastisk solskenshistoria.
    Hoppas även den här dagen har varit en bra dag för er och att ni kunnat njuta av både natur och varandra.
    Många varma kramar till dig och till din familj från Iris

    SvaraRadera